1. Mohammad
  2. نرم‌افزار
  3. یکشنبه, 12 مرداد 1393
سلام میخواستم بدونم لینوکس کالی بک ترک 5 چیه؟؟؟:(
Mehrdad بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
سلام
دوست عزیز لطفا عنوانتون رو عوض کنید و برای سوالتون تگ بزارید.
" زندگــی مــانند دوچرخــه ســواری اســت، بــرای حفـــظ تعـــادلت همیشــه بایــد در حــال رکـاب زدن باشــی"
آلبـــرت انیــشتیـن
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
امیرحسین بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
این کمکت میکنه::D
انتخاب بین کالی لینوکس و بک ترک برای کاربران ، مخصوصاً کاربران تازه وارد یک انتخاب مبهم است. با جست‌و‌جو هم معمولا چیزی بجز نوشته‌های قدیمی درباره‌ی بک ترک دست گیرتان نمی شود. اگر با جست‌و‌جو در اینترنت به اینجا رسیده اید این مقاله شما را به انتخاب توزیع مناسب راهنمایی می کند.
بک ترک یک توزیع لینوکس مخصوص متخصصان امنیت است/بود. این توزیع برای هک و تست های امنیتی طراحی شده بود و با بهترین نرم‌افزار های آزاد و متن باز (FOSS) هک عرضه می شد. آخرین ویرایش BackTrack 5 R3 بود.
پس از این ویرایش ، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا توزیع شان را باز سازی کنند. نتیجه تلاش آن‌ها کالی لینوکس بود. بنابراین مراد از این نوشته این است: بک ترک اکنون با کالی لینوکس شناخته می‌شود ، و اگر شما با جست‌و‌جو درباره‌ی اطلاعات بک ترک به این وبسایت آمده اید؛ کالی لینوکس چیزی است که باید بدنبالش باشید.
پس، جدا از نرم‌افزار های بروز شده و تغییر نام ، واقعاً فرق بک ترک و کالی لینوکس در چیست؟
مهم‌ترین تفاوت‌ها عبارت اند از:
بک ترک بر پایه اوبونتو است و از Ubiquity به عنوان نصاب گرافیکی استفاده می‌کند در حالی که کالی لینوکس بر پایه آخرین نسخه دبیان است و از نصاب دبیان (DI) استفاده می کند.
تفاوت در نصاب گرافیکی قابل توجه است، زیرا DI از LWM و نهان کردن تمام دیسک پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها در نصاب بک ترک وجود ندارد.
یک تفاوت مهم دیگر این است که چون بسته های اوبونتو با بسته های دبیان سازگار نیستند، ارتقا از BackTrack 5 R3 به Kali Linux 1.0 توصیه نمی شود. پس اگر یک نسخه از بک ترک ۵ را روی سیستم خود نصب دارید بهتر است خود را برای سوئیچ به کالی لینوکس آماده کنید.
آخرین تفاوتی که ارزش توجه کردن را دارد این است: در بک ترک ۵ شما حق انتخاببین دو میزکار را دارید، KDE و GNOME 2 ؛ اما در کالی لینوکس شما می‌توانید میزکار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و یا از میز کار های پیشفرض که GNOME 3 است را برگزینید. پس اگر سینامون ، KDE یا E17 انتخاب شماست، گام های ایجاد آن‌ها برای کالی لینوکس بسیار آسان است.
برای دریافت آخرین نسخه کالی لینوکس به صفحه رسمی کالی لینوکس مراجعه کنید.
http://www.linuxbsdos.com/wp-content/uploads/2012/08/BTApps2-600x450.png
بک ترک 5 با میزکار KDE
http://www.linuxbsdos.com/wp-content/uploads/2013/03/KaliApps-600x450.png

کالی لینوکس با Gnome Fall Back
منبع
  1. http://linuxseason.ir/5803/%D8%A8%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-5-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3-1.html
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
ADEL بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
mohammad wrote:

سلام میخواستم بدونم لینوکس کالی بک ترک 5 چیه؟؟؟:(


به طور خلاصه این توزیع لینوکس برای Peneteration test يا همون تست امنيت شبكه ها، سیستم عامل ها، دستگاه های قابل حمل و همچنین تست و اکسپلویت کردن وبسایت ها و برنامه هااستفاده میشه.

با این که دولاپرها این توزیع رو برای مدیران شبکه و کسانی که فعال در امنیت کامپیوتر هستند، ساخته اند ولی این توزیع از طرف اشخاص زیادی برای هک کردن و استفاده غیر قانونی از تولز ها وبرنامه های موجود در اون استفاده میشه.

از جمله ابزارهایی که بیش ترین استفاده رو داره فریمورک Metasploit هست ز
البته تقريبا تمام ابزارها وبرنامه های از قبل نصب شده در این توزیع رو میتونید روی هر توزیع دیگر لینوکس هم نصب کنید، تنها فرق کالی لینوکس اینه که این برنامه ها و ابزارها رو یک جا و توی یک توزیع جمع کرده و شما میتونید بدون دردسر کامپایل و نصب این ابزارها از اون ها استفاده کنید و حتی میتونید به صورت لایو و روی هر سیستمی اجرا کنید.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.