1. WKG.MHKHK
  2. نرم‌افزار
  3. شنبه, 05 مرداد 1392
سلام دوستان
میخواستم ببینم QR code که شبیه مربع با شطرنجی بهم ریختی چیه؟
چه جا هایی کاربرد داره و چجوری باید ازش استفاده کرد؟
توی اندروید کده هم اگه بخوایین بازی رو دانلود کننین و اونو انتخاب کنین توی کادر سمت راست زیر مشخصات بازی نوشته "فایل نصب را مستقیم با QR Code دانلود کنید"
همینطور میخواتم بدونم توی همچین مواقعی اگه ما با QR Code کاری نداشته باشیم مشکلی پیش میاد؟
M.H.KH.K
ترس تو شیر را درنده میکند
خاکـــــــــــــــیمـ‍‌خالـــــــــــــــصـ‌ســـــــــــــــــــــربــــــــــــــــــــــــــــه‌راه
بهترین پاسخ
مهراد بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
http://www.zoomit.ir/howto/general/5246-%DA%A9%D8%AF-qr
اینم اطلاعات کامل از qr هست.
دلت را به تیمار چندین مبند
بس ایمن مشو بر سپهر بلند
که با پیل و با شیربازی کند
چنان دان که از بی‌نیازی کند
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
koroush بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
با سلام خدمت شما
اون عباراتی که شما میبینید اطلاعات کدگذاری شده می باشند که توسط نرم افزار و دوربین یک وسیله (گوشی، تبلت، فبلت و ... ) دیکد می شن.
این اطلاعات هم شامل اعداد و هم شامل حروف می باشند.
مثلا در موزه ها(دریافت اطلاعات در مورد شی تاریخی ، اتوبوس و مترو (دریافت اطلاعات ایستگاه و .... ) و هر جایی که بشه با متن و عدد پیامی به کسی منتقل کرد کاربرد داره.
برای رمز گشایی کد شطرنجی مانندی که فرمودید گوشی اندرویدی شما باید مجهز به یک نرم افزار باشه.
این نرم افزار از لینک زیر دانلود و نصب کنید.
http://zurl.ir/665382
بعد از نصب اون رو اجرا کنید و دوربین وسیله خودتون رو روی کد مورد نظر فیکس کنید تا اطلاعات برای شما رمزگشایی بشوند.
با احترام
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
HoSsEiN.K بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
QR code مخفف Quick Response Code یعنی "کد پاسخ سریع" است که به بارکد ماتریسی معروف است
راه دیگری برای دانلود نرم افزار ها ست شما میتونید به راحتی بدون دردسر برنامه های خود را از طریق بارکد دانلود کنید .
اینطوری کار میکنه که شما نرم افزار QR code دانلود میکنید و از طریق نرم افزار دوربین دستگاه خود را روبه روی بارکد داخل سایت میگیرید و پس از شناسایی بارکد نرم افزار خود را دانلود میکنید.

در پاسخ سوال دوم شما : نه مشکلی ایجاد نمیکنه بارکد فقط لینک مستقیم و بدون دردسره , برای راحتیه دانلوده
بــرخی آدمها به یــک دلیل از مــسیر زنــدگی مــا می گــذرند:

بـه مــا درسهایی بــیامــوزند کــه اگــر "می مــاندند" هــرگز یــاد نــمی گــرفتیم...
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
تشت زرین بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سلام از سایت بروز یه برنامه ای رو پیدا کردم میزارم اینجا:


حتما روی کالاهایی که خریداری می کنید، متوجه بارکد یا با بیان واژه ی فارسی اون رمزینه شده اید. امروزه نسل جدیدتر این بار کدها در زندگی روزمره ی ما کاربرد بیشتری پیدا کردن که در این بخش می خوایم به این موضوع بپردازیم ولی بهتره که قبل از اون با خود بارکد و تاریخچه ی پیدایش اون بیشتر آشنا بشیم:

به هر نوع نمایش تصویری اطلاعات کد شده بر روی یک سطح فیزیکی، بارکد یا رمزینه گفته میشه که این اطلاعات رو میشه توسط یک ابزار بازخونی کرد.

بارکد های اولیه اطلاعات مورد نظر رو به صورت یک دسته از خطوط ذخیره می کردند که این نوع بارکدها رایج ترین نوع اونهاست و از حدود سال 75 هم در کشور ما ، استفاده ی از اون در فروشگاههای زنجیره ای باب شد و حتما روی کالاهای مختلفی که خریداری می کنید این نوع از بارکدها رو دیدین .

این رمزینه ها برای اولین بار در حدود سال 1365 در یکی از فروشگاه های زنجیره ای آمریکا جهت چک کردن موجودی انبار به کار گرفته شد

ولی امروزه علاوه بر این نوع بارکدها ، با توجه به نوع استفاده از اونها حتی شاهد به کارگیری بارکدهای دوبعدی و سه بعدی هم هستیم.

بعد از آشنایی مختصر با بارکد و چگونگی شکل گیری اون، می رسیم به نسل دوم بارکدها یعنی رمزینه های دو بعدی و کاربرد اونها توی زندگی روزمره ی ما.

پیش از این قواعد رمزگذاری بارکدها فقط اجازه ی نمایش و ذخیره سازی اعداد رو می داد ولی امروزه به کمک نشانه گذاری های جدید و استفاده از رمز گذاری ماتریسی می شه مجموعه ی حروف الفبا یعنی متن و حتی بیشتر از اون رو در یک رمزینه جا داد.

به این نوع ازرمزینه ها ، QR بارکد گفته می شه.

رمزینه اولین بار برای استفاده ی صنعتی در یکی از کارخونه های اتومبیل سازی ژاپنی طراحی و تولید شد ولی به تدریج در سطح گسترده تری در جهان به کارگرفته شد.

استفاده ی راحت و توانایی ذخیره ی حجم زیادی از اطلاعات باعث شد به طور چشمگیری در زمینه های مختلف رواج پیدا کنه که امروز به برخی از کاربردهای رمزینه می پردازیم:

شما با داشتن یک موبایل هوشمندیا حتی غیر هوشمند و ریختن نرم افزار بارکدخوان روی موبایلتون، می تونید به راحتی اطلاعات رمز شده رو روی تلفن همراهتون خودتون ببینید.

برای استفاده از این نرم افزار ،فقط کافیه که دوربین موبایل خودتون رو برای چند ثانیه روی این بارکدها نگه دارید و نرم افزار ، اطلاعات اون بار کد رو برای شما، آشکار می کنه.

تصور کنین که دارین یه کاتالوگ از یک شرکت تولید کننده ی لوازم خونگی رو ورق می زنید که یه وسیله توجه شما رو به خودش جلب می کنه، شما به راحتی می تونید با گرفتن دوربین موبایل خودتون روی بارکد در صفحه ی مورد نظر، اطلاعات مربوط به اون کالا رو روی گوشی خودتون مشاهده کنین و یا حتی به صفحه ی همون محصول در اینترنت دسترسی پیدا کنید و بلافاصله اون کالارو خریداری کنید.

یکی از کاربرد های مفید این رمزینه ها ، استفاده در کارت ویزیت هاست ، یعنی از این به بعد اگه روی کارت ویزیت همه ، این کد ها باشه ، وارد کردن شماره تلفن ی ثبت شده روی اون کارت یا حتی ذخیره اش در دفتر تلفنتون در چند ثانیه انجام میشه ، حتی میشه گفت که حجم اطلاعاتی که شما با یک کارت کاغذی 9 سانتی متری ی حاوی رمزینه ، به مشتریتون انتقال میدین ، میتونه خیلی بیشتر از یه کاغذ 9 سانتی متری باشه، کوچیک باشه

یکی دیگه از کاربردهای بارکدها ی QR در موزه ها و مکان های توریستیه ، که می شه به سادگی اطلاعات مربوط به اون مکان خاص و یا لینک های اینترنتی مربوط به اون رو روی این بارکدها ذخیره سازی کرد و بازدید کننده ها، با استفاده از گوشی های خودشون می تونن این اطلاعات رو موبایلشون مشاهده کنن.

حتی می تونین بارکدهای روی بعضی داروها و مواد بهداشتیکه به اونا شبنم هم گفته میشه رو با این نرم افزارها بخونین و از صحت تاریخ و سلامت دارو اطمینان حاصل کنین.

رمز گشایی بارکدهای QR فقط منحصر به تلفن های همراه نیست، شما بر روی رایانه اتون هم می تونین با استفاده از نرم افزارهای مختلف مخصوص ، اطلاعات مربوط به بارکدهای QRرو بخونین و یا حتی اطلاعات خودتون رو به این بارکدها تبدیل کنید.

اگر هم قرار نیست این نرم افزار رو نصب کنید ، میتونید از سایت کیو آر کد برای ساخت بارکد مخصوصتون استفاده در این سایت برروی Vcard کلیک کنین، حالا توی فرمی که باز میشه، اطلاعات دلخواهی که می خواین در کارت ویزیت خودتون نمایش داده بشه رو پر کنین، حالا با گوشی تلفن همراهتون هم میتونید سلامت رمزینه ی ساخته شده رو چک کنین ، لینک این سایت و تمام نرم افزار های مربوطه رو در سایت دانلود به روز قرار داده ایم

به طور کلی این نمایه می‌تونه در مجلات، تابلوها، اتوبوس‌ها، کارت‌های بازرگانی و یا در هر چیزی که کاربرانش، نیاز به اطلاعات دارند، حتی روی باطری تلفن همراه یا لپ تاپ هم، مورد استفاده قرار بگیره.

///// در حال حاضر بعضی از بانک های داخل کشور به شما این امکان رو می دن که با نصب نرم افزار اون بانک روی گوشی خودتون، با اسکن کردن بارکد روی قبض ها ی مختلف تلفن و آب و غیره ، بتونین بدون وارد کردن دستی شناسه ی قبض و شناسه ی پرداخت، سریع عملیات پرداخت رو انجام بدین.

همین الآن اگه روی گوشی های خودتون این نرم افزار رو دارین می تونین، با گرفتن دوربین موبایل خودتون روی صفحه ی تلویزیون این بارکد رو بخونین.

حالا لینک سایت برنامه brooz.tv رو روی گوشی خودتون مشاهده می کنین و با رفتن به سایت برنامه می تونین، لیست کاملی از نرم افزارهای رمزینه تون رو به راحتی دانلود کنید. همچنین چند نمونه کارت ویزیت رمزینه دار آماده ی چاپ شدن رو برای اونهایی که میخوان کارت ویزیت چاپ کنند، گذاشتیم که میتونید دریافت و چاپ کنید، البته، در مصرف کاغذ همیشه صرفه جویی کنید. شما شاهد برنامه به روز هستین...

اگر هم دوست ندارید این متنو بخونید این ویدیو رو دانلود کنید:
برنامه هشتاد و دوم -QR barcode(کیو آر بارکد) رمزینه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.