1. Sohrab Mj
  2. موبایل و تلفن هوشمند
  3. جمعه, 03 خرداد 1392
کدومش بهتره از نظر همه چی؟
بهترین پاسخ
میثم HY بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
دونه دونه الان میگم کدوم بهتره :
صفحه نمایش :
در این زمینه x+ از صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1280×720 و پنل super lcd 2 ، تراکم پیکسلیه 312ppi و لایه ی مقاومتی گوریلا گلس 2 استفاده میکنه
اما زد از صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1920×1080 ، تراکم پیکسلیه 441ppi ، پنل TFT و موتور تصویر bravia engine2 و شیشه ی مقاوم dragontrail که در ادامه دربارش توضیح میدم استفاده میکنه.
در این زمینه میشه گفت زد بهتره ولی یک ضعفی در برابر x+ داره اونم زاویه دید نسبتا محدودشه که شایدم واستون مزیت حساب شه.
دوربین :
در این زمینه x+ از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فیلمبرداری fullhd ، فلش led و دوربین جلو 1.6 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 720p استفاده میکنه.
زد هم از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور تصویر exmore rs ، فیلمبرداری 1080p و فلاش led و همچنین دوربین جلو 2.2 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 1080p استفاده میکنه.
در کل پیشنهاد میکنم در دوربین گوشی به جز چند مورد استثنا حساسیت نداشته باشید و بیشتر گوشی های سطح بالا عکس هایی مشابه میگیرن و در حالت عادی راضیتون میکنن ، در ضمن گوشی دوربین نیست و فقط برای عکاسی معمولی استفاده میشه. حالا بین این دو هم عکس هاشون تقریبا مشابه هست .
سخت افزار داخلی :
x+ از چیپست T33 که از نوع tegra3 هست استفاده میکنه که شامل یک پردازنده 4 هسته ای از نوع cortex A-9 با فرکانس 1.6 (تا 1.7 فقط در حالت تک هسته ای) گیگاهرتز ، از یک پردازشگر گرافیکی 16 هسته ای از نوع ULP GeForce با فرکانس 520MHZ و 1 گیگابایت حافظه ی رم تک کاناله از نوع DDR3 و با فرکانس 800-1600 mhz استفاده میکنه .
Z از چیپست APQ8064 که از نوع Snapdragon s4 pro هست استفاده میکنه که شامل یک پردازنده 4 هسته ای از نوع krait200 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و لیتوگرافی 28 نانومتری ، پردازشگر گرافیکی adreno320 و 2 گیگابایت حافظه ی رم از نوع دو کاناله و LPDDR2 و با فرکانس 533 مگاهرتز میشه.
در این زمینه زد کاملا برتره . در بنچمارک ها کاملا این برتری مشخصه.
باطری :
زد از باطری 2330 mAh (میلی آمپر ساعت) استفاده میکنه و x+ هم از باطری 2100 mAh استفاده میکنن و باطری هیچ کدومم توسط کاربر قابل تعویض نیست . اما بر اساس تست ها زد عملکرد کمی بهتری داشته و در ضمن با قابلیت stamina mode خیلی بهترم میشه ولی x+ هم به اندازه ی کافی خوبه ولی زد بهتره.
نرم افزار :
زد بصورت پیش فرض اندروید نسخه ی 4.1.2 رو داره و به 4.2.2 هم قابل ارتقا هست و x+ هم بصورت پیش فرض 4.1 داره و بزودی 4.2 هم میاد. فعلا که زد بهتره ولی 4.2 با 4.1 اونقدرا فرق اساس نداره پس هر دو خوبن.
حافظه :
x+ در دو نسخه ی 32/64 گیگابایتی عرضه میشه و از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنه ولی این مقدار کافیه ؛ زد هم 16 گیگابایت حافظه ی داخلی داره و از کارت حافظه هم پشتیبانی میکنه که هر دو خوبن .
بدنه :
x+ از بدنه ی پلی کربناتی استفاده میکنه که کیفیت و استحکام خوبی داره ، 8.9 میلیمتر ضخامت داره ، 135 گرم وزن داره و از نظر طراحی هم طراحی بسیار مناسبی داره.
اما زد از بدنه ی تمام شیشه ای (فقط بعضی قسمت های کوچیک دور گوشی پلاستیکه) استفاده میکنه که واقعا کیفیت بالایی داره ، اما از نظر استحکام همونطور که گفتم شیشه ی این گوشی از نوع dragontrail هست که 3 برابر GorrilaGlass مقاوم تره و واقعا استحکام و مقاومت فوق العاده ای داره ، 7.9 میلیمتر ضخامت داره و 145 گرمم وزن داره و از نظر طراحی هم درسته سلیقه ای هست و خودتون باید نظر بدید ولی به نظرم زد خیلی زیبا تره ؛ یه مورد خیلی با ارزش در باره ی بدنه ی این گوشی هست اونم گواهینامه IP55/57 هست که بر این اساس گوشی در برابر گرد و غبار و خاک و شکلات و سوپ و آب (تا 30 دقیقه در عمق 1 متری) و ... مقاومه که واقعا برتری بزرگیه.
از نظر خوش دستی هم میشه گفت وان ایکس پلاس خوش دست تره چون هم دورش و هم پشتش انحنا داره و ابعاد کوچیک تری بخاطر صفحه نمایش کوچیک تر داره.
موارد دیگر :
هر دو گوشی از پورت micro usb 2.0 با پشتیبانی از MHL و OTG استفاده میکنن و دارای بلوتوث 4.0 ، NFC ، وای فای دو بانده و DLNA و 4G , 3G , GPRS , EDGE و .... پشتیبانی میکنن. در ضمن بلند گوی x+ کمی بهترهhttp://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/sony/sony-xperia-z-ofic-1.jpghttp://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/htc/htc-one-x-plus-europe.jpg
با این اوصاف من بدون شک زد رو پیشنهاد میکنم
به این دلایل :
صفحه نمایش بزرگتر با وضوح بالاتر (ولی در کل 1080p ها با 720p ها تفاوت چندانی ندارن)
سخت افزار بسیار قدرتمند تر
باطری بهتر
بدنه ی شیشه ای بسیار با کیفیت تر و زیبا تر (نظر شخصی) و مقاوم تر
ضد خیلی چیزا بودن !
سوال دیگه ای بود در خدمتیم ;)
راستی من که یه ذره نوشتم چرا انقد زیاد شد ؟! توی قسمت جواب دادن مینیویسی یه ذره میشه جوابت میاد 3 متر میشه !!!:D
mohammad بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
معلومه دیگه پرسیدن داره؟
خب اکسپریا زد
امین بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
فکر کنم با توضیح آقا میثم دیگه نیازی به توضیح نباشه:D
ehsan بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
چند نکته رو اشاره کنم من
فقط یه چند چیز
اول این که میگن دوربین اکسپریا زد شبیه همون تی ایکسه که اگه اینطوریه پس افتضاح هست
چون با این که تی ایکس من 13 مگا پیکسل هست ولی 8 مگاپیکسل وان ایکس خواهرم خیلی بهتره و رنگ ها رو خیلی شاد تر ثبت میکنه
نگته دوم خوش دستی هست که باید بگم وان ایکس خیلی خوشدست ساخته شده ولی چند تا مقاله درباره زد خوندم میگن زیاد خوشدست نیست
نکته اخر هم اینه که صفحه زد درسته چگالی بهتری داره ولی عمرا بتونه به کیفیت و زیبایی وان ایکس + برسه
واقعا super lcd 2 بهتر از تی اف تی براویا ی سونیه
و تو اون تراکم اچ تی سی واقعا پیکسل قابل تشخیص نیس که بخواین از چگالی بالاتری استفاده کنیم
ولی در مورد سخت افزار باید بگم زد بهتره
زیبایی که سلیقه هست
حالا انتخواب با خودتونه
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.