1. رایموند
  2. اینترنت
  3. شنبه, 12 بهمن 1392
سلام دوستان من...
من در وب سایتی بر خوردم که در آن پولی به نام برکت تبلیغ می گردد...
آن که می خوام بگم رباخواری در ایران جولان می دهد و روز به روز فساد بانکی و اقتصادی افزوده می شود و افرادی در ایران دنبال طرحی هستند که می خواهند ریال و دلار و یورو و هر ارز دیگر در در چرخه معادلات تجاری حذف و پول برکت جایگزین آن کند.

مراحل اجراي نظريه بركت



نظام اقتصادی اسلامی نباید هیچ چیز خوب یا بدی را با اجبار و اکراه به جامعه تحمیل کند. تبیین، تنها تکنیک موردتائید است.

بسياري از نظريه هاي صحيح و كاربردي، به علت ضعف در برنامه ي اجرايي ناكام مانده اند. متاسفانه اكثر محققين ما عملياتي نيستند و پس از مطرح كردن يك ايده ي نو، در پي اجرا نميروند. در واقع هر نظريه مادري دارد كه بايد پس از به دنيا آوردن، براي رشد و تكاملش تلاش كند.

به تجربه معتقدم، هيچ كسي نميتواند يك ايده را به خوبي اجرا كند، مگر خود ايده پرداز. مخصوصا ايده هايي كه براساس اعتقادات ديني ارائه ميشوند. بهترين الگو حضرت امام خميني هستند كه نظريه ي ولايت فقيه را ارائه و پياده فرمودند.

اما براي پيشبرد نظريه ي “بركت”، برنامه عملياتي به شرح زير است :

معرفي و تكامل اين ايده در مراكز تحقيقاتي موافق و مخالف
ارائه به نهادهاي قانوني و پي گيري جهت قانون گذاري و اجرا
در صورت عدم نتيجه گيري رسمي، اجرا توسط خودمان

مهمترين بخش برنامه فوق بند سوم است كه ميتواند همزمان با دو برنامه ي ديگر پيگيري گردد. پول “بركت” نيازي به صادر شدن از طرف دولت ندارد. موسسه ي “بركت سراي مركزي” ميتواند اين پول را توليد و در مبادلات رواج دهد. مانند سكه هاي پارسيان كه با نظارت اداره استاندارد توليد ميشوند.

تاسيس بركت سرا مانند يك موسسه قرض الحسنه كه طلا بگيرد و طلا قرض دهد و طلا قسطي دريافت كند گام ساده و سهل الوصول است. خانوادگي اش را تست كرده ايم عالي جواب داد.

برکت باید ضدجعل بوده و کارکرد بین المللی داشته باشد.

در بركت سرا، پول “بركت” با معادل ريالي خود مبادله شده و در اختيار مردم قرار ميگيرد. سپس توليدكنندگان ترغيب به درج قيمت كالا با واحد بركت در كنار واحد ريال ميشوند. اين موضوع تنها با تبيين قابل انجام است و نيازي به اكراه ندارد. زيرا به نفع توليد كننده است.

به قول حضرت آيت ا.. حائري ” ناراضي بودن مردم از كاهش پول خطرناكترين نارضايتي از نظام است مردم اگر يك لحظه پول ثابت در اختيار داشته باشند معطل نمي كنند بلافاصله دارائي خـود را از ظـرف سـوراخ دار پـول متـورم به ظرف سالم پول ثابت منتقل مي كنند.”

بركت سرا بايد بلافاصله ريال را تبديل به طلا كند. اين كار در بازار آزاد يا در بانك مركزي امكان پذير است. بانك مركزي وظيفه دارد، معادل پولي كه چاپ كرده طلا بدهد وگرنه از نظر قانوني محكوم است.

در ادامه با گسترش استفاده از بركت، به مرور ريال از چرخه خارج خواهد شد و نظام سازي قانوني هم ميسر است.

هر سیستمی برای اجرایی شدن موانعی دارد. سیستم ربامحور فعلی هم برای همه گیر شدن موانع را پشت سر گذاشته است. البته شیطان برای پیشرفت از هیچ جنایتی فروگذار نمیکند. بمب اتم آمریکا در كمتر از 2 دقیقه 200000 نفر را کشت تا نفوذ خود را تحمیل نماید. آمریکا به دروغ، تعهد کرد پشتوانه دلار را از بین نبرد و قیمت هر انس 35 دلار را تثبیت نماید. الان هم جنگ های مختلف و استثمار ملت ها را با هدف جلوگیری از فروپاشی دلار انجام میدهد.

نفوذ برکت هیچ اجبار و حتی اکراهی نیاز ندارد. کافیست مزایای آن تبیین گردد تا همگان به اختیار کامل، نظام اقتصادی برکت محور را بپذیرند. یکی از دلایلی که مرا در ارزشمند بودن این برنامه مصمم نمود، همین مسئله است.

اما موانع احتمالی به شرح زیر است :

موانع قانونی داخلی : در حال حاضر برای پیشرفت طرح اصلاح واحد پولی، منع قانونی وجود ندارد. یک نهاد غیردولتی هم میتواند اقدام به تامین برکت نماید و در ازای ریال، معادل آن برکت بدهد. سپس ریال را در بازار یا بانک مرکزی به طلا تبدیل کند.

همچنین تولیدکنندگان مجازند و مطلوب است، که قیمت روی کالاها را با دو شاخص ریال و برکت درج کنند.

البته با پشتیبانی قانون گذار و دولت، میتوان سرعت نفوذ “برکت” را افزایش داد. به هر حال در صورت پیگیری اجرا توسط خودمان، دولت مجبور است یا مانع تراشی غیر قانونی کند و یا باید در این چرخه وارد گردد. به نفع دولت است که مالیات را با برکت بگیرد و حقوق کارمندان را با برکت بپردازد.

یکی از موانعی که دولت میتواند ایجاد کند جلوگیری از خروج برکت از کشور است.

حضرت آيت ا… حائري حق مطلب را داد كرده اند : “نظام پولی ما نیاز به اصلاحات پولی ساختاری و بنیادی دارد و این مقدم بر مشغول شدن به تغییرات سطحی و روبنایی مثل تغییر نام واحد پول و حذف چند صفر از واحد پول است؛ این ها راه گم کردن راه و مردم را سرکار گذاشتن است . سیستم پولی اسلام نیاز به راه برون رفت از مشکل ربا و رسیدن به آیین نامه‌ی اجرایی این نصّ صریح قرآن دارد که می گوید:«فَلَکُم رُئُوسُ اَموَالِکُم لاَتَظلِمُونَ وَ لاَتُظلَمُونَ ». برای این کار حوزه باید اعلام کند که در شرایط کنونی تأسیس پول ثابت واجب است و برای رسیدن به این فتوی اولاً علما باید از منظر احکام شرع تحلیل نمایند آیا پول رایج درچارچوب احکام اسلام می گنجد و پاسخگوی مسایل شرع هست یا نه؟ ثانیاً اعلام کند که پول رایج مال نیست و صرف اعتبار است و طبق روایت«لاَیَنتَشِرُ الهُدَی اِلاَّ مِن حَیثُ اِنتَشَرَ الضَّلاَلُ»، ضلالت کنونی که از ربا متوجه جامعه شده، از راه تاسیس پول ثابت برطرف خواهد شد.”

موانع بین المللی : عقلانيت همه کشورها به جز آمریکا ، از برکت استقبال میکنند. جایگزینی دلار با یک پول ذاتا ارزشمند، برای همه مطلوب است. استفاده آمریکا از نفوذش در نهادهای قانون گذاری کشورها میتواند با ممنوع کردن خروج طلا از کشورها اجرا گردد. البته جلوگیری از خروج طلا از کشورها مغایر با قوانین تجارت جهانی ست ولی ممکن است اجرا گردد.

در هر صورت ، تبیین راه حل اصلی ست. هر کس از برکت استفاده نکند و با دلار و ریال و یورو و پوند و یوان معامله کند ، به ضرر خودش است و خود را وابسته کرده است. برای اقتصاد مقاومتی هیچ مانع غیرقابل حلی وجود ندارد.

راه نفوذ برکت ، تبیین است.


خب دوستان من نظر شما در واحد پولی جدید ایران چیست؟
منبع
  1. http://www.botshekan.com
mahdi بهترین پاسخ Pending Moderation
15
رای
پس‌گیری
اوووووههه کی حال داره اینو بخونه :D
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
علـــے نوتـــــ بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
دو سه خط اولو خوندم به نظرم طرح بسیار جالبیه :D
فقط مراحل اجراشو نخوندم :D
اگه مردم موافق باشن!
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
MOSTAFA بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
با نظر علی موافقم.;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
پول برکت به اندازه کارت پرس خورده هستت و دارای طلای یک گرمی 14 عیار هستت و ضد جعل و غیر قابل تحریم هستت....
دوستان این مطلب کامل بخون چه اتفاقی می افته به نظرت این طرح موفق میشه؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
کسایی که متن اصلیو خوندن اینم بخونن البته اگه حوصله کرن
واسم جالب بود همش خوندم و واسه جوابب دادن ثب نام کردم
اولا واسه اجرا کردن چنین طرح عظیمی به کسی مثل من میخندن حالا شمارو نمیدونم وزیر بانک مرکزی هستین یا بالاتر که تو این کشور حرفتون برو داشته باشه(خودمونیم اینجا قدرت فرد مهمه نه ایدش)
نظرم در مورد ایدت
الان دنیا داره به جایی میره که وسیله پول برداره و فقط واحدش بمونه تا از دزدی خراب شدن هزینه تولید و خیلی چیزای دیگه جلوگیری بشه اما شما دارین برمیگردونین به سیستم خیلی قدیمی عملا شما دارین دوباره سکه طلا و نقره رو برای مبادله استفاده میکنین قدیم میومدن دور سکرو خراش میدادن خرده طلارو جمع میکردن میفروختن همین الان اگه تو 2000تا نمیدونم پنیه سنته (سکه خورد موجود تو آمریکا) داشته باشی برات خیلی بهتره که اونو ذوب کنی فلزو بفروشی چون فلزش از ارزش مقداریش بیشتره واحد تو هم خیلی راحت ملت میان اونو میخرن جا سکه به هم هدیه میدن یا ذوبش میکنن خود پول نباید ارزش داشته باشه در ضمن اگه بخوای طلارو تو این حجم عظیم وارد بازار کنی به جای پول قیمت طلا نجومی بالا میره چون استفاده زینتی و صنعتی داره
الان یه نگاه به بیت کوئین بنداز اصلا وجود خارجی نداره ولی ببین هر روز داره ارزشش نسبت به دلار آمریکا --بالا میره پول واحد پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه
کار شما ملیاردها تومن هزینه بر میداره و با احتمال زیاد که میگم شکست میخوره اونم تو این وضع اقتصاد یعنی قوز بالا قوز
شما یه نگاه به ریال بنداز واحد رسمیه پول با اون چاب شده تو بانک با اون مینویسن اما برو مغازه برو سوار تاکسی شو بگو هزینش چقدر شد میگن فلان تومن مردم همیشه در مقابل تغییر مقاومت نشون میدن مهم نیست خوب باشه یا بد
شما گفتی خیلی چیزای اشتباهو برمیداره حالا این داستانارو تو دنیای تو بخون
«1-هر یک ملیون برکت که در بانک ما بگذارید 20 برکت در ماه سود ببرید
2-ببین اگه میخوای 20 ملیون برکت بهت بدم تا کارتو راه بندازی باید واسم 30 ملیون برکت صفته امضا کنی و بپردازیش
3-بابا من همین یه هفته پیش یه دبه ماست خریدم 1 برکت حالا شد یه برکت طلا و یه برکت نقره(واحد ریزو درشت ترم باید داشته باشه)
4-حقوق رمسی کارگر الان 500برکته تو به من بگو اخه با این 500تا کرایه خونه بدم لباس برای بچم بخرم برنج و گوشت و روغن بخرم یه نیم کیلو میوه بخرم دستم ببرم واسه اون بچه ها که هر موقع در یخچال باز میکنن فقط آب میبینن بدم اون عروسک و ماشین واسه دخترو پسرم بخرم که همیشه پشت ویترین با آه نگاش میکنن منم غم دنیا میریزه رو سرم بدم یه هدیه واسه زنم بخرم .... 90 درصد مردم این شماره 4 با گوشت و استخون تجربه کردن ادامه نمیدم
5-اگه میخوای پروندت کارش را بیفته باید 40 برکت شیرنی بدی
6- فردی با اختلاس 5000000000000 ملیارد(5هزار ملیارد-کم و زیاد بودن صفراش ببخشید-) برکت به خارج کشور فرار کرد در حال حاضر مراحل قانونی برای بازداشت او در حال انجام هست»
---تغییر واحد پول قدیم با جنگ عوض میشد و واحد قدیمی تبدیل میشد به لشکر غالب
امریکا نمیاد همین اول کاری جلوی برکت بگیره هر سال چند واحد پول مجازی ساخته میشه(نمونش الماس تو بازیای انلاین) اگه یه واحد اونقدر بزرگ بشه که حتی وارد بورس و مبادلات نفتی بخواد بشه اونوقت شاخ و شونه میکشه
من هوز دلیلی ندیم کشورای دیگه واحد خودشونو ول کنن بیان از واحد یه کشور تروریست(متاسفانه اکثر مردم کشورای دیگه ایران اینطور میشناسن نمیخوام وارد جزئیاتش بشم میره حاشیه) و مسلمان(بازم خوششون نمیاد) استفاده کنن همون بیت کوئین تو کشورای دیگه زیاد استفاده میشه ولی به خاطر تفاوت جامعه ما ماها نمیشناسیمش در حالی که فقط چند خط کده تمام پولت
سوال مهم چطور میخوای مردم بهت اطمینان کنن قدیم تو بابل واحد پولشون یه جور قفل بوده جای دیگه ماهی و صدف چای در انتها انواع فلزات چیزی که باعت موندن اونا شده اطمینان مردم بوده که تو ایران بین مردم و دولت وجود نداره(نه 100 درصد مردم اینم حاشیه نشه)
مشتاقم جوابمو بدین چون همونطور ه گفتین فقط ایده پرداز فرزندشو به خوبی میشناسه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
kaybaCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

کسایی که متن اصلیو خوندن اینم بخونن البته اگه حوصله کرن
واسم جالب بود همش خوندم و واسه جوابب دادن ثب نام کردم
اولا واسه اجرا کردن چنین طرح عظیمی به کسی مثل من میخندن حالا شمارو نمیدونم وزیر بانک مرکزی هستین یا بالاتر که تو این کشور حرفتون برو داشته باشه(خودمونیم اینجا قدرت فرد مهمه نه ایدش)
نظرم در مورد ایدت
الان دنیا داره به جایی میره که وسیله پول برداره و فقط واحدش بمونه تا از دزدی خراب شدن هزینه تولید و خیلی چیزای دیگه جلوگیری بشه اما شما دارین برمیگردونین به سیستم خیلی قدیمی عملا شما دارین دوباره سکه طلا و نقره رو برای مبادله استفاده میکنین قدیم میومدن دور سکرو خراش میدادن خرده طلارو جمع میکردن میفروختن همین الان اگه تو 2000تا نمیدونم پنیه سنته (سکه خورد موجود تو آمریکا) داشته باشی برات خیلی بهتره که اونو ذوب کنی فلزو بفروشی چون فلزش از ارزش مقداریش بیشتره واحد تو هم خیلی راحت ملت میان اونو میخرن جا سکه به هم هدیه میدن یا ذوبش میکنن خود پول نباید ارزش داشته باشه در ضمن اگه بخوای طلارو تو این حجم عظیم وارد بازار کنی به جای پول قیمت طلا نجومی بالا میره چون استفاده زینتی و صنعتی داره
الان یه نگاه به بیت کوئین بنداز اصلا وجود خارجی نداره ولی ببین هر روز داره ارزشش نسبت به دلار آمریکا --بالا میره پول واحد پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه
کار شما ملیاردها تومن هزینه بر میداره و با احتمال زیاد که میگم شکست میخوره اونم تو این وضع اقتصاد یعنی قوز بالا قوز
شما یه نگاه به ریال بنداز واحد رسمیه پول با اون چاب شده تو بانک با اون مینویسن اما برو مغازه برو سوار تاکسی شو بگو هزینش چقدر شد میگن فلان تومن مردم همیشه در مقابل تغییر مقاومت نشون میدن مهم نیست خوب باشه یا بد
شما گفتی خیلی چیزای اشتباهو برمیداره حالا این داستانارو تو دنیای تو بخون
«1-هر یک ملیون برکت که در بانک ما بگذارید 20 برکت در ماه سود ببرید
2-ببین اگه میخوای 20 ملیون برکت بهت بدم تا کارتو راه بندازی باید واسم 30 ملیون برکت صفته امضا کنی و بپردازیش
3-بابا من همین یه هفته پیش یه دبه ماست خریدم 1 برکت حالا شد یه برکت طلا و یه برکت نقره(واحد ریزو درشت ترم باید داشته باشه)
4-حقوق رمسی کارگر الان 500برکته تو به من بگو اخه با این 500تا کرایه خونه بدم لباس برای بچم بخرم برنج و گوشت و روغن بخرم یه نیم کیلو میوه بخرم دستم ببرم واسه اون بچه ها که هر موقع در یخچال باز میکنن فقط آب میبینن بدم اون عروسک و ماشین واسه دخترو پسرم بخرم که همیشه پشت ویترین با آه نگاش میکنن منم غم دنیا میریزه رو سرم بدم یه هدیه واسه زنم بخرم .... 90 درصد مردم این شماره 4 با گوشت و استخون تجربه کردن ادامه نمیدم
5-اگه میخوای پروندت کارش را بیفته باید 40 برکت شیرنی بدی
6- فردی با اختلاس 5000000000000 ملیارد(5هزار ملیارد-کم و زیاد بودن صفراش ببخشید-) برکت به خارج کشور فرار کرد در حال حاضر مراحل قانونی برای بازداشت او در حال انجام هست»
---تغییر واحد پول قدیم با جنگ عوض میشد و واحد قدیمی تبدیل میشد به لشکر غالب
امریکا نمیاد همین اول کاری جلوی برکت بگیره هر سال چند واحد پول مجازی ساخته میشه(نمونش الماس تو بازیای انلاین) اگه یه واحد اونقدر بزرگ بشه که حتی وارد بورس و مبادلات نفتی بخواد بشه اونوقت شاخ و شونه میکشه
من هوز دلیلی ندیم کشورای دیگه واحد خودشونو ول کنن بیان از واحد یه کشور تروریست(متاسفانه اکثر مردم کشورای دیگه ایران اینطور میشناسن نمیخوام وارد جزئیاتش بشم میره حاشیه) و مسلمان(بازم خوششون نمیاد) استفاده کنن همون بیت کوئین تو کشورای دیگه زیاد استفاده میشه ولی به خاطر تفاوت جامعه ما ماها نمیشناسیمش در حالی که فقط چند خط کده تمام پولت
سوال مهم چطور میخوای مردم بهت اطمینان کنن قدیم تو بابل واحد پولشون یه جور قفل بوده جای دیگه ماهی و صدف چای در انتها انواع فلزات چیزی که باعت موندن اونا شده اطمینان مردم بوده که تو ایران بین مردم و دولت وجود نداره(نه 100 درصد مردم اینم حاشیه نشه)
مشتاقم جوابمو بدین چون همونطور ه گفتین فقط ایده پرداز فرزندشو به خوبی میشناسه


سلام داداش...این کار من نیست و فقط اونو خوندم و اونجا مطرح کردم...
ولی به نظر من این طرح بسیار خوبی هستت اگه یه نگاهی به اطرافت بندازی می ببینی به این پول کاغذی چه دردسری واسه مردم درست کردن...در حالی که پول طلا بدون ربا و ضد تورم هستت...
اگه سری به وب سایت که منبع دادم بزنی خوبی و بدی های پول کاغذی متوجه می شی و همچون دلار یورو ابزار دست استکبار هستت و اینو باید قبول کنید ما چاره ای نداریم واحد پول رو تغییر بدیم...
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
سلام داداش...این کار من نیست و فقط اونو خوندم و اونجا مطرح کردم...
ولی به نظر من این طرح بسیار خوبی هستت اگه یه نگاهی به اطرافت بندازی می ببینی به این پول کاغذی چه دردسری واسه مردم درست کردن...در حالی که پول طلا بدون ربا و ضد تورم هستت...
اگه سری به وب سایت که منبع دادم بزنی خوبی و بدی های پول کاغذی متوجه می شی و همچون دلار یورو ابزار دست استکبار هستت و اینو باید قبول کنید ما چاره ای نداریم واحد پول رو تغییر بدیم...

شما خوندی نظر منو یا مثل من این موقع شب حوصلت نگرفت بخونی(من وبلاگ نخوندم متن شمارو کامل خوندم)
من کامل توضیح دادم مشکلاتی بیشتر از پول کاغذی میاره اتفاقا قشنگ توضیح دادم چطور تورم و ریا خواری و دزدیش بیشتر میشه
بیا یخورده انقدر بیگانه هراس نباشیم فلسفه وجودی آمریکا و اسرائیل و اروپا نابودی ما نیست فلسفشون صرفا بودن اونا واسه منافع خودشون کار میکنن و همیشه یعنی نه نابودی ما
دلار بالا نرفته بلکه ریاله که پایین اومده شما همون بیت کوئین برو تحقیق کن اولش نمیدونم چند سنت آمریکا ارزش داشت تو 3-4سال میگن حتی هر سکه مجازیش یه بار از 1000 دلار گذشته در حالی که خودش فقط کد کامپیوتریه
ما باید تورم برداریم نه صفرو ریال کوفت و زهر مار دیگه
چه حسن کچل چه کچل حسن
خر همون خره فقط پالانش عوض میشه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
Arman بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
این جور طرحهای جنجالی و اساسی هرگز تو ایران به جایی نمیرسن
چون انگیزه و همتش نیست
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
سایت فردا چک میکنم احتمالا یه افراط گرا یا یکی از نظریه های خاک خورده دیگه باشه رفتم تو بحر متن یادم رفت شما اولش گفتین متن جای دیگس
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
aminCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

این جور طرحهای جنجالی و اساسی هرگز تو ایران به جایی نمیرسن
چون انگیزه و همتش نیست

چرا میرسن نمونه بزرگش هدفمند کردن یارانه ها چقدر واسش فرهنگ سازی کردن ذهن مردم آماده کردن گفتن سالی فلان ملیون دلار صرفه جویی میشه اونایی ککه میخواستن به پولشون رسیدن حالا دولت همون 45تومن مونده به مردم بده از وزارت نفت وام میگیره بعدا میخواد به خیلیا نده با تورم 300 درصد(قیمتای 2 سال پیش با الان اکثرا 3 برابر شده آمار این و اون ول کن خودت ببین)
مشکل همت گذاشتن رو نظریه های فاجعه باره
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
kaybaCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

سلام داداش...این کار من نیست و فقط اونو خوندم و اونجا مطرح کردم...
ولی به نظر من این طرح بسیار خوبی هستت اگه یه نگاهی به اطرافت بندازی می ببینی به این پول کاغذی چه دردسری واسه مردم درست کردن...در حالی که پول طلا بدون ربا و ضد تورم هستت...
اگه سری به وب سایت که منبع دادم بزنی خوبی و بدی های پول کاغذی متوجه می شی و همچون دلار یورو ابزار دست استکبار هستت و اینو باید قبول کنید ما چاره ای نداریم واحد پول رو تغییر بدیم...

شما خوندی نظر منو یا مثل من این موقع شب حوصلت نگرفت بخونی(من وبلاگ نخوندم متن شمارو کامل خوندم)
من کامل توضیح دادم مشکلاتی بیشتر از پول کاغذی میاره اتفاقا قشنگ توضیح دادم چطور تورم و ریا خواری و دزدیش بیشتر میشه
بیا یخورده انقدر بیگانه هراس نباشیم فلسفه وجودی آمریکا و اسرائیل و اروپا نابودی ما نیست فلسفشون صرفا بودن اونا واسه منافع خودشون کار میکنن و همیشه یعنی نه نابودی ما
دلار بالا نرفته بلکه ریاله که پایین اومده شما همون بیت کوئین برو تحقیق کن اولش نمیدونم چند سنت آمریکا ارزش داشت تو 3-4سال میگن حتی هر سکه مجازیش یه بار از 1000 دلار گذشته در حالی که خودش فقط کد کامپیوتریه
ما باید تورم برداریم نه صفرو ریال کوفت و زهر مار دیگه
چه حسن کچل چه کچل حسن
خر همون خره فقط پالانش عوض میشه


داداش ...ببین این بیت کوین ولش چون معلوم نیست آینده آن چه می شود...
ببین ایران واسه چی این همه پول های بلوکه شده به طلا تبدیل می کند نه واسه چی؟
خب معلومه ...طلا تحریم ناپذیر است و ارزش آن بالاست و فردا و پس فردا 100 میلیارد دلار بلوکه شده توی بانک های خارجی به طلا تبدیل می کند...اون فردی توی سایت مطلب نوشته طلا به عنوان ارزی بدون ربا و ضد تورم هستت و چون کسی نمی تونه از طلا سو استفاده کن و آن را بالا بکشه......حالا اینو بخون:
اهداف نظريه بركت

شرح مختصر :

در طرح اصلاح نظام پولی، ریال از رده خارج شده و جای آن را واحد مبادله ای به نام “برکت” میگیرد.

“برکت” فی ذاته ارزشمند است و حاوی طلاست. در واقع یک کارت پرس شده حاوی یک گرم طلای 14 عیار ، به عنوان اسكناس، وسیله ی مبادلات میگردد. یک صدم گرم (یک سوت) طلا هم به عنوان پول خرد است.

برکت قابليت دارد كه ، در یک پروژه ی زمان بندی شده دو ساله، جایگزین ریال شده و در زمان ده سال، پول بین المللی گردد و دلار را حذف نمايد.

اهداف :

مبارزه با ربا به عنوان جنگ با خدا و به حاشیه راندن آن
بین المللی کردن واحد پولی “برکت” و نابودی دلار
جلوگیری از دزدي های قانونی بانک مرکزی
بی تاثیر کردن تحریم های پولی استکبار
از بین بردن وابستگی اقتصادی به دشمن
حذف تورم به عنوان دشمن کار و تولید

توجه : تنها يكي از اهداف فوق، ارزش جانفشاني دارد.

شايد در نگاه اول دستيابي به اهداف فوق ، تنها با تغيير سيستم پولي ناممكن بنمايد. اما براي اثبات ممكن بودن اين مسئله، كافيست نگاهي به سيستم حكومتي اسلام بيندازيم.

در مورد تورم كه سالهاست اقتصاد ما را به شدت رنج ميدهد، كافيست بدانيم تورم قبل از ظهور پول اعتباري وجود نداشته است.

ضرورت طرح بحث :

اقتصاد بيمار ، جنگ با خدا ، باز گذاشتن دست كفار در تحريم و هشدارهاي شديد علما

حضرت آيت الله مصباح يزدي در همايش ربا سال 85 ميفرمايند : اين يك بخش از كارهايي است كه مي‏بايست تحقيقات و مطالعاتي انجام بگيرد و اطلاعاتي در اختيار قواي تصميمگيرنده، قانون گذار، و قوه مجريه قرار داده بشود. اين قسمت خيلي به ما طلبه‏ ها ارتباطي ندارد. البته پژوهشگران ما هم مي‏توانند در اين زمينه كمك هايي بكنند ولي اين وظيفه اصليشان نيست. آن چه به ما به عنوان محققين حوزه هست تحقيقات صادقانه علمي و ديني است صرفنظر از اينكه چه كساني از اين تحقيقات استفاده مي‏كنند، خوششان مي‏آيد يا نه، چه كساني نمي‏پسندند، و چه ارزش گذاري هايي نسبت به اين كارها مي‏شود. كساني مي‏گويند اين كارهاي مفيدي است، لازم است، بلكه ضرورت دارد، و كساني مي‏گويند اينها كارهاي تكراري است كه ده‏ها بار انجام گرفته و هيچ فايده‏اي ندارد، يا فعلاً در نظام اقتصادي كشور از اينها نمي‏شود بهره‏اي گرفت؛ احياناً بعضي‏ها مي‏گويند تاريخ مصرف اين تحقيقات گذشته است.

به هرحال ما به عنوان كساني كه وظيفه تحقيق در مسائل اقتصادي اسلامي به عهده‏مان آمده و اين مسئوليت را پذيرفته‌ايم، بايد سعي كنيم كه از امكانات بيشتري براي اين تحقيقات و پژوهش‏ها استفاده كنيم. اولاً از خودمان بيشتر مايه بگذاريم، بيشتر فكر كنيم، بيشتر مطالعه كنيم، بيشتر بحث كنيم، ارتباط برقرار كنيم با مراكز تحقيقات اقتصادي دنيا، مخصوصاً آنهايي كه جنبه اقتصاد اسلامي دارد، و نگران نباشيم از اينكه ديگران چه قضاوتي درباره ما خواهند كرد. ما بايد مطمئن باشيم كه تحقيق در اين مسائل از بهترين جهادهاي فرهنگي است، حالا ديگران چگونه از اينها استفاده كنند يا نكنند آن ديگر به ما به عنوان يك محقق مربوط نيست. ممكن است به يك عنوان ديگري به ما مربوط بشود، اما به عنوان يك محقق در اقتصاد به ما مربوط نيست كه چگونه از اين تحقيقات استفاده بشود يا نشود.

ما چند تا مطلب كلي داريم كه اينها را هيچگاه نبايد فراموش كنيم و بايد با توجه به اين پيش‌فرض‌ها تحقيقاتمان را ادامه داده، جهت و سمت و سو بدهيم. غفلت كردن از اين مطالب يقيني و واضح و قطعي گاهي انسان را در روند كار دچار اشتباه و انحراف و لغزش، و فراموش كردن هدف و چيزهايي از اين قبيل مي‏كند.

نكته اول اينكه اقتصاد كشور ما فعلاً مثل بسياري از كشورهاي ديگر و به احتمال قوي همه كشورهاي دنيا به مسئله‏ اي مبتلاست كه در اسلام به نام ربا ناميده مي‏شود. ما علي رغم گذشته بيش از يك ربع قرن از انقلاب اسلامي و تلاش هايي كه از طرف مراكز قانون گذاري و اجرايي انجام گرفته نتوانسته‌ايم از آن خلاص بشويم؛ علاوه بر اينكه بازار ما شديداً تحت تأثير اين عامل است و يك كار شايعي است.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
نكته اول اينكه اقتصاد كشور ما فعلاً مثل بسياري از كشورهاي ديگر و به احتمال قوي همه كشورهاي دنيا به مسئله‏ اي مبتلاست كه در اسلام به نام ربا ناميده مي‏شود. ما علي رغم گذشته بيش از يك ربع قرن از انقلاب اسلامي و تلاش هايي كه از طرف مراكز قانون گذاري و اجرايي انجام گرفته نتوانسته‌ايم از آن خلاص بشويم؛ علاوه بر اينكه بازار ما شديداً تحت تأثير اين عامل است و يك كار شايعي است.

وقتی یه کار بدیو همه انجام بدن دیگه اون کار واسه مردم بد نیست
الان امریکا پولارو بلوکه میکنه راحت میگه چی میتونی باهاش بخری چی نمیتونی یا اصلا بتونی بخری یا نه
قوانین هم توسط انسان نوشته میشن و توسط اون هم برداشته میشن راحت میان خرید طلارو ممنوع میکنن
به جای عوض کردن شکل پول باید واقعا اومد رشوه خواری و ربا خواری حذف کرد
از مجلسی که همه رشوه میگیرن و با لو رفتن خیالشون راحته چه انتظاری میشه داشت
اونور قدیم میگفتن اگه به کسی پول قرض بدی و بیشتر ازش بگیری ربا حساب میشه اما الان عملا بدون اون نظام بانکی وجود نداره
به جای عوض کردن پول باید مشکل فهمید ترکیه با خراب کردن وجهش اومد تا جایی که تونست با رشوه گیران سیاسی و متخلفان نظامی برخورد کرد نه اینکه بیان بگن فعلا زیاد پاپیچ دزد 3000هزار ملیاردی نشین
مال ایران یکی یکی داره رو میشه بدبختانه با برخوردای الکی
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
kaybaCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

نكته اول اينكه اقتصاد كشور ما فعلاً مثل بسياري از كشورهاي ديگر و به احتمال قوي همه كشورهاي دنيا به مسئله‏ اي مبتلاست كه در اسلام به نام ربا ناميده مي‏شود. ما علي رغم گذشته بيش از يك ربع قرن از انقلاب اسلامي و تلاش هايي كه از طرف مراكز قانون گذاري و اجرايي انجام گرفته نتوانسته‌ايم از آن خلاص بشويم؛ علاوه بر اينكه بازار ما شديداً تحت تأثير اين عامل است و يك كار شايعي است.

وقتی یه کار بدیو همه انجام بدن دیگه اون کار واسه مردم بد نیست
الان امریکا پولارو بلوکه میکنه راحت میگه چی میتونی باهاش بخری چی نمیتونی یا اصلا بتونی بخری یا نه
قوانین هم توسط انسان نوشته میشن و توسط اون هم برداشته میشن راحت میان خرید طلارو ممنوع میکنن
به جای عوض کردن شکل پول باید واقعا اومد رشوه خواری و ربا خواری حذف کرد
از مجلسی که همه رشوه میگیرن و با لو رفتن خیالشون راحته چه انتظاری میشه داشت
اونور قدیم میگفتن اگه به کسی پول قرض بدی و بیشتر ازش بگیری ربا حساب میشه اما الان عملا بدون اون نظام بانکی وجود نداره
به جای عوض کردن پول باید مشکل فهمید ترکیه با خراب کردن وجهش اومد تا جایی که تونست با رشوه گیران سیاسی و متخلفان نظامی برخورد کرد نه اینکه بیان بگن فعلا زیاد پاپیچ دزد 3000هزار ملیاردی نشین
مال ایران یکی یکی داره رو میشه بدبختانه با برخوردای الکی


والا چی بگم...اگه اقتصادایران درست بشه این ربا خواری ها و تورم ها حذف بشه...
حالا اقتصاد درست شد آمریکا دیر یا زود ایران رو تحریم می کنه توی بحران اقتصادی می فرسته...
حالا این یارو طرحی به نام پول غیرقابل تحریم مطرح کرده که بتونه اقتصاد ایران سالم نگه داره
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
والا چی بگم...اگه اقتصادایران درست بشه این ربا خواری ها و تورم ها حذف بشه...
حالا اقتصاد درست شد آمریکا دیر یا زود ایران رو تحریم می کنه توی بحران اقتصادی می فرسته...
حالا این یارو طرحی به نام پول غیرقابل تحریم مطرح کرده که بتونه اقتصاد ایران سالم نگه داره

امریکا با زوری که داره اگه بخواد ببینه روشی واسه دور زدن تحریم درست کردی اونم روش تحریم جدید میسازه مثلا:
ممنوعیت خرید و فروش فلزات ارزشمند مثل طلا و نقره با ایران در کنار نفت و جنگ افزار و غیره
گفتن با گرگ دوستی کن ولی همیشه تبر به دست داشته باش باید با امریکا یه جوری کنار اومد و از وان مهمتر درست شدن خود ایران
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
گلی بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
من کل نظرات رو خوندم.
به این نتیجه رسیدم که نویسنده مطلب یک افراطی که چیزی از اقتصاد نمیدونه و سلول های مغزش پره از خزعبلاتی مثل ایران هراسی و اسلام هراسی و صدتا چرت و پرت دیگه!
ایران برای مباره با قاچاق طرحی رو راه انداخت به اسم شبنم که با شکست مفتضحانه ای رو برو شد اینو اگه اجرا کنه که دیگه بدتر.
با یه پوشاکی صحبت میکردم میگفت رفتم گمرک واسه ترخیص کالا مامورای مبارزه با قاچاق برچسب های شبنم رو داشتن و راحت میفروختن اولش هرچر میگفت باور نمیکردم تا اخرش مجبور شد خودش در کشو ش رو باز کرد یه بسته پر از این برچسبا رو در آورد انداخت رو میز!!!

خلاصه که پول و واحد پولی ما هیچ مشکلی نداره مشکل از جای دیگست که نمیشه حتی به زبون آورد !
پ.ن : از ماست که بر ماست
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
گلیCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

من کل نظرات رو خوندم.
به این نتیجه رسیدم که نویسنده مطلب یک افراطی که چیزی از اقتصاد نمیدونه و سلول های مغزش پره از خزعبلاتی مثل ایران هراسی و اسلام هراسی و صدتا چرت و پرت دیگه!
ایران برای مباره با قاچاق طرحی رو راه انداخت به اسم شبنم که با شکست مفتضحانه ای رو برو شد اینو اگه اجرا کنه که دیگه بدتر.
با یه پوشاکی صحبت میکردم میگفت رفتم گمرک واسه ترخیص کالا مامورای مبارزه با قاچاق برچسب های شبنم رو داشتن و راحت میفروختن اولش هرچر میگفت باور نمیکردم تا اخرش مجبور شد خودش در کشو ش رو باز کرد یه بسته پر از این برچسبا رو در آورد انداخت رو میز!!!

خلاصه که پول و واحد پولی ما هیچ مشکلی نداره مشکل از جای دیگست که نمیشه حتی به زبون آورد !
پ.ن : از ماست که بر ماست


والا من چی بگم...الان شاید مشکل داشته باشه طرح اجرا نشه....
این کار من نیست...این مطلب از سایت درآوردم به اینجا کپی کردم و بیان اونا نظر بدن و عاقبت این طرح به کجا می رسه....
باید 2 سال صبر کنید این پول برکت به کجامی رسه...;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
بت شكن بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
با سلام:) . من مسئول سايت بت شكن هستم. از رايموند و همه ي دوستاني كه در اين بحث شركت كرده اند سپاسگذارم. در اين مطلب ، پاسخ kayba را بررسي ميكنم. پيش از شروع بحث ، از علاقه و دقت شما سپاسگذارم.
.
.
.
.
kayba : الان دنیا داره به جایی میره که وسیله پول برداره و فقط واحدش بمونه تا از دزدی خراب شدن هزینه تولید و خیلی چیزای دیگه جلوگیری بشه اما شما دارین برمیگردونین به سیستم خیلی قدیمی عملا شما دارین دوباره سکه طلا و نقره رو برای مبادله استفاده میکنین قدیم میومدن دور سکرو خراش میدادن خرده طلارو جمع میکردن میفروختن همین الان اگه تو 2000تا نمیدونم پنیه سنته (سکه خورد موجود تو آمریکا) داشته باشی برات خیلی بهتره که اونو ذوب کنی فلزو بفروشی چون فلزش از ارزش مقداریش بیشتره واحد تو هم خیلی راحت ملت میان اونو میخرن جا سکه به هم هدیه میدن یا ذوبش میکنن خود پول نباید ارزش داشته باشه
.
.
botshekan : سيستم مبادلات الكترونيك، صرفا ابزار جابجايي پول است. اين پول اعتباري (ريال و دلار و ..) باشد يا پول ثابت (طلا و نقره) ، در سيستم الكترونيك قابل انتقال است. مثلا ميتوانيد 100 بركت از طريق سيستم شتاب به حساب شخص واريز كنيد يا از خودپرداز معادل آن وجه حاوي طلا دريافت كنيد.
دزدي زماني اتفاق ميافتد كه بانك مركزي ميتواند پول خلق كند. زماني كه دولت آمريكا تعهد كرد ارزش يك انس طلا را 35 دلار نگه دارد و پولش را به دنيا تحميل كرد، اين قابليت دزدي عظيم را به فدرال رزرو داد و دارد سوءاستفاده ميكند.
اينكه يك كارت حاوي طلا و ضد جعل در اين نظريه پيشنهاد شده به خاطر پيشگيري از مشكل خراشيدن سكه طلا ست. پنج توماني زردرنگ ها هم هر كدام 15 تومان مس داشت كه همشهري هاي ما همه را ذوب كردند. اين ضعف سيستم پول اعتباري ست كه وقتي سكه ضرب ميكند به مرور به اين وضع ميافتد.
ولي در بركت يك واحد ارزش خود را معادل يك گرم طلا دارد و ذاتا حاوي اين ارزش است. البته هزينه ي چاپ بركت در آن لحاظ شده و به صرفه نيست كه ذوب شود و تبديل به طلاي آبشده گردد.
در مورد هديه دادن به همديگر هم جاي مناقشه نيست. براي عيدي به جاي ريال بركت هديه بدهيد.
.
.
kayba : در ضمن اگه بخوای طلارو تو این حجم عظیم وارد بازار کنی به جای پول قیمت طلا نجومی بالا میره چون استفاده زینتی و صنعتی داره
.
.
botshekan : اگر گام به گام عمليات اجرايي بركت را ملاحظه كنيد، ابهام برطرف ميشود. مركز بركت سرا ، يك كارت حاوي يك گرم طلاي 14 عيار را به عنوان مبنا ارائه ميكند. ضرايب ديگر بركت از 0.001 گرم طلا (از نظر فني قابل اجراست) به بالا هم ارائه ميگردد.
شما ميتوانيد به قيمت روز مثلا 800000 ريال بدهيد و يك بركت بگيريد. فروشندگان و توليدكنندگان هم ميتوانند بهاي كالا را به ريال و با بركت ارائه كنند.
همين دو پاراگراف بالا را عملياتي كنيد. ريال به بانك مركزي برميگردد و طلا جايگزين ميشود.
بحث درباره كاربردهاي ديگر طلا (در بركت) هم مثل بحث درباره كاربردهاي ديگر كاغذ (ريال) است.
قيمت طلا هم به هيچ وجه بالا نميرود. خواهش ميكنم اين پارادايم غلط را در ذهن تغيير دهيد كه قيمت بالا ميرود.
مگر ميشود قيمت يك كالاي ثابت بالا برود؟ اين سوال شايد در نگاه اول احمقانه باشد ولي اگر در معناي قيمت و كالاي ثابت دقت كنيد خواهيد ديد كاملا صحيح است.
قيمت يعني ارزش. ارزش يك كالاي ثابت ، ثابت است. به همين راحتي . پول ما را فريب ميدهد. ارزش كالا با تغيير پارامترهاي مطلوبيت بايد تغيير كند نه با تصميم بانك مركزي.
در واقع پول ملاك خوبي براي ارزش گذاري نيست.
خداوند ملاك ثابت طلا و درخت نخل و شتر را براي تعيين بهاي ديه انسان مشخص كرده است.
اين ملاك براي انسان 2012 با انسان هزار سال قبل ثابت است.
در مورد ملاك ارزش گذاري يك مقاله ي كامل در سايت botshekan.com موجود است.
.
.
kayba : الان یه نگاه به بیت کوئین بنداز اصلا وجود خارجی نداره ولی ببین هر روز داره ارزشش نسبت به دلار آمریکا --بالا میره پول واحد پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه
.
.
botshekan : اين جمله ي شما متناقض است : (پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه) . ارزش را معنا كنيد ، لزوم استفاده از پول ثابت (طلا) برايتان اثبات ميشود.
.
.
kayba : کار شما ملیاردها تومن هزینه بر میداره و با احتمال زیاد که میگم شکست میخوره اونم تو این وضع اقتصاد یعنی قوز بالا قوز
شما یه نگاه به ریال بنداز واحد رسمیه پول با اون چاب شده تو بانک با اون مینویسن اما برو مغازه برو سوار تاکسی شو بگو هزینش چقدر شد میگن فلان تومن مردم همیشه در مقابل تغییر مقاومت نشون میدن مهم نیست خوب باشه یا بد
.
.
botshekan : درباره هزينه ي اجراي طرح با توجه به برنامه عمليات، هزينه اي ندارد.
ضمنا، مردم در مقابل تغييري مقاومت ميكنند كه به ضررشان باشد. اگر قانع شوند كه با استفاده از اين روش، تورم حذف ميشود و مثلا هميشه با يك بركت ميتوانند سه عدد تيرآهن بخرند، از اين واحد پولي استفاده خواهند كرد.
مبناي اين نظريه هم تبيين است نه اجبار.
.
.
kayba : شما گفتی خیلی چیزای اشتباهو برمیداره حالا این داستانارو تو دنیای تو بخون
«1-هر یک ملیون برکت که در بانک ما بگذارید 20 برکت در ماه سود ببرید
2-ببین اگه میخوای 20 ملیون برکت بهت بدم تا کارتو راه بندازی باید واسم 30 ملیون برکت سفته امضا کنی و بپردازیش
3-بابا من همین یه هفته پیش یه دبه ماست خریدم 1 برکت حالا شد یه برکت طلا و یه برکت نقره(واحد ریزو درشت ترم باید داشته باشه)
4-حقوق رمسی کارگر الان 500برکته تو به من بگو اخه با این 500تا کرایه خونه بدم لباس برای بچم بخرم برنج و گوشت و روغن بخرم یه نیم کیلو میوه بخرم دستم ببرم واسه اون بچه ها که هر موقع در یخچال باز میکنن فقط آب میبینن بدم اون عروسک و ماشین واسه دخترو پسرم بخرم که همیشه پشت ویترین با آه نگاش میکنن منم غم دنیا میریزه رو سرم بدم یه هدیه واسه زنم بخرم .... 90 درصد مردم این شماره 4 با گوشت و استخون تجربه کردن ادامه نمیدم
5-اگه میخوای پروندت کارش را بیفته باید 40 برکت شیرنی بدی
6- فردی با اختلاس 5000000000000 ملیارد(5هزار ملیارد-کم و زیاد بودن صفراش ببخشید-) برکت به خارج کشور فرار کرد در حال حاضر مراحل قانونی برای بازداشت او در حال انجام هست»
.
.
.
botshekan : درباره ي ربا كه در مطلب 1 و 2 است مثال دم دست، سپرده طلاي بانك صادرات است كه بدون هيچ ربايي انجام ميشد. البته ادعا نميكنم ربا كلا از جامعه حذف ميشود ولي ثابت كرده ام كه ربا به حاشيه ميرود. يعني از يك موضوع غير قابل اجتناب در اقتصاد فعلي، به يك گناه حاشيه اي تبديل ميشود. يعني همان مطلب شماره 2 شما. آنجا كه اگر كسي گير افتاد و مجبور شد به سمت رباخوار برود.
نمونه ي عملياتي اش را ميتوانيد در صنف طلا و جواهر ببينيد. اكثرا طلا به هم قرض ميدهند به جاي اكثر صنوف ديگر كه ربا يك موضوع روزمره است.
در مورد تورم كه در شماره 3 آمده است بايد گفت، تورم در معناي علمي اقتصادي كلا حذف ميشود. توضيحاتش را در مقاله مرتبط بخوانيد.
در مورد گزينه 4 يعني فقر؛ ادعا نكرده ام با اين واحد پولي فقر از بين ميرود و مطلب شما را تائيد ميكنم. البته در نظريه تبيين شده است كه با حذف نوسانات اقتصادي در چرخه ي اقتصاد آدام اسميتي، و حذف تورم به عنوان دشمن كار ، و حذف ربا به عنوان عامل بي بركتي جامعه ، وضع معيشتي جامعه ارتقا ميابد.
درباره 5 ؛ رشوه را اصلا مرتبط با اين بحث نميبينم.
درباره6 يعني فساد اقتصادي مطلب زياد است. مختصرا بايد بگويم تجميع پول در بانك به نيت ربا ، موجب بروز فسادهاي سنگين ميشود و با اين سيستم تا حد زيادي بهبود ميابد. البته ادعايي در مورد تاثير بركت بر شاخص فساد اقتصادي نداشته ام.
.
.
.
kayba : ---تغییر واحد پول قدیم با جنگ عوض میشد و واحد قدیمی تبدیل میشد به لشکر غالب
امریکا نمیاد همین اول کاری جلوی برکت بگیره هر سال چند واحد پول مجازی ساخته میشه(نمونش الماس تو بازیای انلاین) اگه یه واحد اونقدر بزرگ بشه که حتی وارد بورس و مبادلات نفتی بخواد بشه اونوقت شاخ و شونه میکشه
من هنوز دلیلی ندیدم کشورای دیگه واحد خودشونو ول کنن بیان از واحد یه کشور تروریست(متاسفانه اکثر مردم کشورای دیگه ایران اینطور میشناسن نمیخوام وارد جزئیاتش بشم میره حاشیه) و مسلمان(بازم خوششون نمیاد) استفاده کنن همون بیت کوئین تو کشورای دیگه زیاد استفاده میشه ولی به خاطر تفاوت جامعه ما ماها نمیشناسیمش در حالی که فقط چند خط کده تمام پولت
.
.
.
botshekan : واحد پولي دلار هم با جنگ به دنيا تحميل شد. آمريكا در چند دقيقه 200000 نفر ار با بمب هسته اي كشت و با اين وحشت ، دلار را تحميل كرد. اگر راهي وجود دارد كه آمريكا بتواند طلا را بي ارزش كند بگوييد تا در موردش بحث شود. آمريكا آنقدرها هم قوي نيست. يك موردش را درباره ي هواپيماي پيشرفته ي بدون سرنشين جاسوسي اش ديديد. بدهي چهار برابر توليد ناخالص ملي اش را هم ببينيد.
اگر كسي در دنيا وجود دارد كه طلا برايش مطلوبيت ندارد معرفي كنيد. هر كشور حاضر است و استقبال ميكند در مبادلاتش از طلا استفاده كند. در اين دو سال تحريم كه اين مسئله تست شده و به خوبي جواب داد. بركت واحد پولي ايران اسلامي معرفي ميشود ولي اصل مطلبش طلاي داخلش است كه قابل سوءاستفاده مثل دلار نيست.
البته اگر كسي استفاده نكند خودش ضرر ميكند.
.
.
.
kayba : سوال مهم چطور میخوای مردم بهت اطمینان کنن قدیم تو بابل واحد پولشون یه جور قفل بوده جای دیگه ماهی و صدف چای در انتها انواع فلزات چیزی که باعت موندن اونا شده اطمینان مردم بوده که تو ایران بین مردم و دولت وجود نداره(نه 100 درصد مردم اینم حاشیه نشه)
.
.
.
botshekan : بحث اعتماد نيست. در واقع نيازي به اعتماد نيست. قطعا ريال و دلار و يورو قابل اعتماد نيستند. و نبايد هم باشد. شما برو يقه ي رئيس بانك مركزي 20 سال پيش را بگير و بگو هزارتومني كه آن موقع به من دادي و امضايش كردي، آن روز 5 كيلو گوشت ميدادند، امروز 50 گرم گوشت هم نميدهند. معلوم است كه نبايد به پول اعتباري اعتماد كرد. مردم ما فوق العاده باهوشند كه به ريال ذره اي اعتماد ندارند. خود رئيس بانك مركزي هم اعتماد ندارد.
اما به طلا چه كسي اعتماد ندارد؟ نكته ديگر اينكه طلا نسبت به قفل و ماهي و صدف و چاي مزايايي دارد كه نشان ميدهد خدا اين فلز را براي همين كار آفريده است. احكام شرعيش هم اين موضوع را تصديق ميكند. مقاله اي در مورد اينكه چرا فلز طلا براي اين كار مناسب است و نه نقره و آهن و آلومينيوم، روي سايت botshekan.com ميگذارم.
.
.
.
kayba : مشتاقم جوابمو بدین چون همونطور ه گفتین فقط ایده پرداز فرزندشو به خوبی میشناسه
.
.
botshekan : از بحث شيرين با شما مشعوف شدم و كلي به اطلاعاتم اضافه شد. نظريه ي بركت را هرطور كه راحتيد نقد كنيد. واقعا به نقد نيازمندم. سعي ميكنم بدون هيچ تعصبي بررسي كنم.
.
خدا بركتتان دهد.
منبع
  1. http://botshekan.com
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
بت شكنCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

با سلام:) . من مسئول سايت بت شكن هستم. از رايموند و همه ي دوستاني كه در اين بحث شركت كرده اند سپاسگذارم. در اين مطلب ، پاسخ kayba را بررسي ميكنم. پيش از شروع بحث ، از علاقه و دقت شما سپاسگذارم.
.
.
.
.
kayba : الان دنیا داره به جایی میره که وسیله پول برداره و فقط واحدش بمونه تا از دزدی خراب شدن هزینه تولید و خیلی چیزای دیگه جلوگیری بشه اما شما دارین برمیگردونین به سیستم خیلی قدیمی عملا شما دارین دوباره سکه طلا و نقره رو برای مبادله استفاده میکنین قدیم میومدن دور سکرو خراش میدادن خرده طلارو جمع میکردن میفروختن همین الان اگه تو 2000تا نمیدونم پنیه سنته (سکه خورد موجود تو آمریکا) داشته باشی برات خیلی بهتره که اونو ذوب کنی فلزو بفروشی چون فلزش از ارزش مقداریش بیشتره واحد تو هم خیلی راحت ملت میان اونو میخرن جا سکه به هم هدیه میدن یا ذوبش میکنن خود پول نباید ارزش داشته باشه
.
.
botshekan : سيستم مبادلات الكترونيك، صرفا ابزار جابجايي پول است. اين پول اعتباري (ريال و دلار و ..) باشد يا پول ثابت (طلا و نقره) ، در سيستم الكترونيك قابل انتقال است. مثلا ميتوانيد 100 بركت از طريق سيستم شتاب به حساب شخص واريز كنيد يا از خودپرداز معادل آن وجه حاوي طلا دريافت كنيد.
دزدي زماني اتفاق ميافتد كه بانك مركزي ميتواند پول خلق كند. زماني كه دولت آمريكا تعهد كرد ارزش يك انس طلا را 35 دلار نگه دارد و پولش را به دنيا تحميل كرد، اين قابليت دزدي عظيم را به فدرال رزرو داد و دارد سوءاستفاده ميكند.
اينكه يك كارت حاوي طلا و ضد جعل در اين نظريه پيشنهاد شده به خاطر پيشگيري از مشكل خراشيدن سكه طلا ست. پنج توماني زردرنگ ها هم هر كدام 15 تومان مس داشت كه همشهري هاي ما همه را ذوب كردند. اين ضعف سيستم پول اعتباري ست كه وقتي سكه ضرب ميكند به مرور به اين وضع ميافتد.
ولي در بركت يك واحد ارزش خود را معادل يك گرم طلا دارد و ذاتا حاوي اين ارزش است. البته هزينه ي چاپ بركت در آن لحاظ شده و به صرفه نيست كه ذوب شود و تبديل به طلاي آبشده گردد.
در مورد هديه دادن به همديگر هم جاي مناقشه نيست. براي عيدي به جاي ريال بركت هديه بدهيد.
.
.
kayba : در ضمن اگه بخوای طلارو تو این حجم عظیم وارد بازار کنی به جای پول قیمت طلا نجومی بالا میره چون استفاده زینتی و صنعتی داره
.
.
botshekan : اگر گام به گام عمليات اجرايي بركت را ملاحظه كنيد، ابهام برطرف ميشود. مركز بركت سرا ، يك كارت حاوي يك گرم طلاي 14 عيار را به عنوان مبنا ارائه ميكند. ضرايب ديگر بركت از 0.001 گرم طلا (از نظر فني قابل اجراست) به بالا هم ارائه ميگردد.
شما ميتوانيد به قيمت روز مثلا 800000 ريال بدهيد و يك بركت بگيريد. فروشندگان و توليدكنندگان هم ميتوانند بهاي كالا را به ريال و با بركت ارائه كنند.
همين دو پاراگراف بالا را عملياتي كنيد. ريال به بانك مركزي برميگردد و طلا جايگزين ميشود.
بحث درباره كاربردهاي ديگر طلا (در بركت) هم مثل بحث درباره كاربردهاي ديگر كاغذ (ريال) است.
قيمت طلا هم به هيچ وجه بالا نميرود. خواهش ميكنم اين پارادايم غلط را در ذهن تغيير دهيد كه قيمت بالا ميرود.
مگر ميشود قيمت يك كالاي ثابت بالا برود؟ اين سوال شايد در نگاه اول احمقانه باشد ولي اگر در معناي قيمت و كالاي ثابت دقت كنيد خواهيد ديد كاملا صحيح است.
قيمت يعني ارزش. ارزش يك كالاي ثابت ، ثابت است. به همين راحتي . پول ما را فريب ميدهد. ارزش كالا با تغيير پارامترهاي مطلوبيت بايد تغيير كند نه با تصميم بانك مركزي.
در واقع پول ملاك خوبي براي ارزش گذاري نيست.
خداوند ملاك ثابت طلا و درخت نخل و شتر را براي تعيين بهاي ديه انسان مشخص كرده است.
اين ملاك براي انسان 2012 با انسان هزار سال قبل ثابت است.
در مورد ملاك ارزش گذاري يك مقاله ي كامل در سايت botshekan.com موجود است.
.
.
kayba : الان یه نگاه به بیت کوئین بنداز اصلا وجود خارجی نداره ولی ببین هر روز داره ارزشش نسبت به دلار آمریکا --بالا میره پول واحد پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه
.
.
botshekan : اين جمله ي شما متناقض است : (پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه) . ارزش را معنا كنيد ، لزوم استفاده از پول ثابت (طلا) برايتان اثبات ميشود.
.
.
kayba : کار شما ملیاردها تومن هزینه بر میداره و با احتمال زیاد که میگم شکست میخوره اونم تو این وضع اقتصاد یعنی قوز بالا قوز
شما یه نگاه به ریال بنداز واحد رسمیه پول با اون چاب شده تو بانک با اون مینویسن اما برو مغازه برو سوار تاکسی شو بگو هزینش چقدر شد میگن فلان تومن مردم همیشه در مقابل تغییر مقاومت نشون میدن مهم نیست خوب باشه یا بد
.
.
botshekan : درباره هزينه ي اجراي طرح با توجه به برنامه عمليات، هزينه اي ندارد.
ضمنا، مردم در مقابل تغييري مقاومت ميكنند كه به ضررشان باشد. اگر قانع شوند كه با استفاده از اين روش، تورم حذف ميشود و مثلا هميشه با يك بركت ميتوانند سه عدد تيرآهن بخرند، از اين واحد پولي استفاده خواهند كرد.
مبناي اين نظريه هم تبيين است نه اجبار.
.
.
kayba : شما گفتی خیلی چیزای اشتباهو برمیداره حالا این داستانارو تو دنیای تو بخون
«1-هر یک ملیون برکت که در بانک ما بگذارید 20 برکت در ماه سود ببرید
2-ببین اگه میخوای 20 ملیون برکت بهت بدم تا کارتو راه بندازی باید واسم 30 ملیون برکت سفته امضا کنی و بپردازیش
3-بابا من همین یه هفته پیش یه دبه ماست خریدم 1 برکت حالا شد یه برکت طلا و یه برکت نقره(واحد ریزو درشت ترم باید داشته باشه)
4-حقوق رمسی کارگر الان 500برکته تو به من بگو اخه با این 500تا کرایه خونه بدم لباس برای بچم بخرم برنج و گوشت و روغن بخرم یه نیم کیلو میوه بخرم دستم ببرم واسه اون بچه ها که هر موقع در یخچال باز میکنن فقط آب میبینن بدم اون عروسک و ماشین واسه دخترو پسرم بخرم که همیشه پشت ویترین با آه نگاش میکنن منم غم دنیا میریزه رو سرم بدم یه هدیه واسه زنم بخرم .... 90 درصد مردم این شماره 4 با گوشت و استخون تجربه کردن ادامه نمیدم
5-اگه میخوای پروندت کارش را بیفته باید 40 برکت شیرنی بدی
6- فردی با اختلاس 5000000000000 ملیارد(5هزار ملیارد-کم و زیاد بودن صفراش ببخشید-) برکت به خارج کشور فرار کرد در حال حاضر مراحل قانونی برای بازداشت او در حال انجام هست»
.
.
.
botshekan : درباره ي ربا كه در مطلب 1 و 2 است مثال دم دست، سپرده طلاي بانك صادرات است كه بدون هيچ ربايي انجام ميشد. البته ادعا نميكنم ربا كلا از جامعه حذف ميشود ولي ثابت كرده ام كه ربا به حاشيه ميرود. يعني از يك موضوع غير قابل اجتناب در اقتصاد فعلي، به يك گناه حاشيه اي تبديل ميشود. يعني همان مطلب شماره 2 شما. آنجا كه اگر كسي گير افتاد و مجبور شد به سمت رباخوار برود.
نمونه ي عملياتي اش را ميتوانيد در صنف طلا و جواهر ببينيد. اكثرا طلا به هم قرض ميدهند به جاي اكثر صنوف ديگر كه ربا يك موضوع روزمره است.
در مورد تورم كه در شماره 3 آمده است بايد گفت، تورم در معناي علمي اقتصادي كلا حذف ميشود. توضيحاتش را در مقاله مرتبط بخوانيد.
در مورد گزينه 4 يعني فقر؛ ادعا نكرده ام با اين واحد پولي فقر از بين ميرود و مطلب شما را تائيد ميكنم. البته در نظريه تبيين شده است كه با حذف نوسانات اقتصادي در چرخه ي اقتصاد آدام اسميتي، و حذف تورم به عنوان دشمن كار ، و حذف ربا به عنوان عامل بي بركتي جامعه ، وضع معيشتي جامعه ارتقا ميابد.
درباره 5 ؛ رشوه را اصلا مرتبط با اين بحث نميبينم.
درباره6 يعني فساد اقتصادي مطلب زياد است. مختصرا بايد بگويم تجميع پول در بانك به نيت ربا ، موجب بروز فسادهاي سنگين ميشود و با اين سيستم تا حد زيادي بهبود ميابد. البته ادعايي در مورد تاثير بركت بر شاخص فساد اقتصادي نداشته ام.
.
.
.
kayba : ---تغییر واحد پول قدیم با جنگ عوض میشد و واحد قدیمی تبدیل میشد به لشکر غالب
امریکا نمیاد همین اول کاری جلوی برکت بگیره هر سال چند واحد پول مجازی ساخته میشه(نمونش الماس تو بازیای انلاین) اگه یه واحد اونقدر بزرگ بشه که حتی وارد بورس و مبادلات نفتی بخواد بشه اونوقت شاخ و شونه میکشه
من هنوز دلیلی ندیدم کشورای دیگه واحد خودشونو ول کنن بیان از واحد یه کشور تروریست(متاسفانه اکثر مردم کشورای دیگه ایران اینطور میشناسن نمیخوام وارد جزئیاتش بشم میره حاشیه) و مسلمان(بازم خوششون نمیاد) استفاده کنن همون بیت کوئین تو کشورای دیگه زیاد استفاده میشه ولی به خاطر تفاوت جامعه ما ماها نمیشناسیمش در حالی که فقط چند خط کده تمام پولت
.
.
.
botshekan : واحد پولي دلار هم با جنگ به دنيا تحميل شد. آمريكا در چند دقيقه 200000 نفر ار با بمب هسته اي كشت و با اين وحشت ، دلار را تحميل كرد. اگر راهي وجود دارد كه آمريكا بتواند طلا را بي ارزش كند بگوييد تا در موردش بحث شود. آمريكا آنقدرها هم قوي نيست. يك موردش را درباره ي هواپيماي پيشرفته ي بدون سرنشين جاسوسي اش ديديد. بدهي چهار برابر توليد ناخالص ملي اش را هم ببينيد.
اگر كسي در دنيا وجود دارد كه طلا برايش مطلوبيت ندارد معرفي كنيد. هر كشور حاضر است و استقبال ميكند در مبادلاتش از طلا استفاده كند. در اين دو سال تحريم كه اين مسئله تست شده و به خوبي جواب داد. بركت واحد پولي ايران اسلامي معرفي ميشود ولي اصل مطلبش طلاي داخلش است كه قابل سوءاستفاده مثل دلار نيست.
البته اگر كسي استفاده نكند خودش ضرر ميكند.
.
.
.
kayba : سوال مهم چطور میخوای مردم بهت اطمینان کنن قدیم تو بابل واحد پولشون یه جور قفل بوده جای دیگه ماهی و صدف چای در انتها انواع فلزات چیزی که باعت موندن اونا شده اطمینان مردم بوده که تو ایران بین مردم و دولت وجود نداره(نه 100 درصد مردم اینم حاشیه نشه)
.
.
.
botshekan : بحث اعتماد نيست. در واقع نيازي به اعتماد نيست. قطعا ريال و دلار و يورو قابل اعتماد نيستند. و نبايد هم باشد. شما برو يقه ي رئيس بانك مركزي 20 سال پيش را بگير و بگو هزارتومني كه آن موقع به من دادي و امضايش كردي، آن روز 5 كيلو گوشت ميدادند، امروز 50 گرم گوشت هم نميدهند. معلوم است كه نبايد به پول اعتباري اعتماد كرد. مردم ما فوق العاده باهوشند كه به ريال ذره اي اعتماد ندارند. خود رئيس بانك مركزي هم اعتماد ندارد.
اما به طلا چه كسي اعتماد ندارد؟ نكته ديگر اينكه طلا نسبت به قفل و ماهي و صدف و چاي مزايايي دارد كه نشان ميدهد خدا اين فلز را براي همين كار آفريده است. احكام شرعيش هم اين موضوع را تصديق ميكند. مقاله اي در مورد اينكه چرا فلز طلا براي اين كار مناسب است و نه نقره و آهن و آلومينيوم، روي سايت botshekan.com ميگذارم.
.
.
.
kayba : مشتاقم جوابمو بدین چون همونطور ه گفتین فقط ایده پرداز فرزندشو به خوبی میشناسه
.
.
botshekan : از بحث شيرين با شما مشعوف شدم و كلي به اطلاعاتم اضافه شد. نظريه ي بركت را هرطور كه راحتيد نقد كنيد. واقعا به نقد نيازمندم. سعي ميكنم بدون هيچ تعصبي بررسي كنم.
.
خدا بركتتان دهد.


سلام آقای بت شکن...
جوابت عالی بود...دمت گرم...اگه میشه بیشتر توصیح دهید که کاربران به واحد پولی جدید آشنا بشن...
باتشکر
رایموند
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
2
رای
پس‌گیری
من بحث رو دنبال نکردم فقط چند نظر
1-اینطوری چجوری میشه ارزش پول کشور ها متفاوت شه؟؟ ارزش پول همه ی کشور ها یکسان میشه که در اونصورت مشکلات اقتصادی زیادی به وجود میاد
2-طلا یک فلز نایابه استفادش در پول رایج به چند دلیل ناممکنه:
الف)هزینه های استخراج تصفیه و بهره برداری بالا
ب)منابع محدود
ج)فرسودگی زیاد در اثر تبادل زیاد
به نظر من ایده بیت کوین بهتر از اینه و عملی تره
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
اقای بت شکن
حالا که جواب دادین یه سری شبهات من رفع شده ولی هنوز بحث من تموم نشده جواب مفصل میخواد و نمیخوام همینطوری حرف بزنم یخورده طول میکشه جوابتون بدم
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
بت شكن بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
در پاسخ جناب آقای ذاکری :
با یک سوال ، پرسش اول شما را پاسخ می دهم. چرا باید چند معیارها ارزش گذاری برای تعیین ارزش یا قیمت یک کالا وجود داشته باشد؟
مثلا متر معیارها اندازه گیری طول است. اینچ هم همین طور. فرسنگ هم. اگر یک معیار جهانی باشد که بهتر است. البته نکته مهم اینجاست که متر و اینچ و فرسنگ نسبت به هم ثابت ند و قابل تحمل است. اما ریال و دلار و یورو و پوند نسبت به هم متغیرند
مثل اینکه یک چهار چوب در طولش ۲ متر باشد معادل مثلا ۸۰ اینچ . دو ماه بعد ۲ متر و ده سانت باشد معادل مثلا ۱۵۰ اینچ. این یعنی هم ارزش معیار اندازه گیری تغییر کرده و هم دو معیار نسبت به هم نوسان دارند
روی این چهار چوب چطوری می توانید در سوار کنید؟
البته شما فکر میکنید مشکل از چهار چوب و در بوده اما مشکل اصلی در متر و اینچ است
.
در پاسخ به مطلب دوم باید بگویم طلا فلز نایابی نیست، فلز کمیابی ست و این از محاسن طلا برای استفاده به عنوان پول است. در ایران از ۷۰۰۰ سال پیش طلا استخراج و شکل دهی و استفاده می شده است
در مقایسه با فلز ات دیگر هیچ فرسودگی ندارد. طلای سی سال پیش با طلای الان هیچ تفاوتی ندارد
مقاله مفصلی در این باره دارم و روی سایت botshekan.com قرار داده ام
از شرکت شما در این بحث سپاسگذارم
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
گلی بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
به نظرت احترام میزام.
ولی با اطمینان کامل میگم این طرح فقط و فقط تو فکر شما باقی میمونه و تو همین سایتها به همراه نظرات دفن میشه و حتی به مرحله عملیاتی نزدیک که چه عرض کنم بهش فکر هم نمیکنن!

اگه مدیریت تو این مملکت باشه همین ریال هم خیلی خوبه و ارزش خودشو حفظ میکنه .
اصلا چرا باید با ابر قدرت ها کل کل کنیم که پول و ارزش پول مارو پایین بیارن؟
این طرح شما شاید تو کره شمالی هم طرفدار داشته باشه!!!
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
ashi Smart بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
ما که هنوز تو این چیز ها بچه ایم ولی خدا قوت
دنیای بیرحمی هست و تنها رفتار تو دنیای بی رحم .............(شانسه)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
1
رای
پس‌گیری
آقای بت شکن بله بنده اشتباهی گفتم طلا فلز کمیابیه نه نایاب ولی منظور من از فرسودگی اینه که فرض کنید این پول در روز دست صد نفر میچرخه و ممکنه بهش آسیب برسه
نکته بعدی اینکه طلا ارزشمنده پس واحد پول کشور خیلی با ارزش میشه که این خودش مشکلات زیادی رو به همراه داره
نکته بعد اینکه اگه شما با علم اقتصاد آشنایی داشته باشید خواهید دونست که ارزش پول کشور ها با هم متفاوت است و این تفاوت ناشی از صادرات،واردات فعالیت های اقتصادی فعال و ... است
به همین دلیل است که دلار آمریکا و پوند انگلیس از ارزش بالایی برخوردارند چون اقتصاد فعالی دارند
ارزش پول کشورهایی مثل امارات هم به واسطه صادرات نفتشون و نسبت جمعیتیشون بالاست
برابر بودن ارزش پول تمامی کشور ها با یکدیگر غیر ممکن خواهد بود چون عقل هم نمیتونه این رو بپذیره
شما نمیتونی بپذیری ارزش پول کشور هایی که فعالیت های اقتصادی فراوونی دارند،سرمایه گذاران فراوان دارند،صنعت قوی دارند با کشور های ضعیف تر برابر باشه
اجحاف میشه در حق کشور های صنعتی
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
kayba بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
botshekan : سيستم مبادلات الكترونيك، صرفا ابزار جابجايي پول است. اين پول اعتباري (ريال و دلار و ..) باشد يا پول ثابت (طلا و نقره) ، در سيستم الكترونيك قابل انتقال است. مثلا ميتوانيد 100 بركت از طريق سيستم شتاب به حساب شخص واريز كنيد يا از خودپرداز معادل آن وجه حاوي طلا دريافت كنيد.
دزدي زماني اتفاق ميافتد كه بانك مركزي ميتواند پول خلق كند. زماني كه دولت آمريكا تعهد كرد ارزش يك انس طلا را 35 دلار نگه دارد و پولش را به دنيا تحميل كرد، اين قابليت دزدي عظيم را به فدرال رزرو داد و دارد سوءاستفاده ميكند.

قبوله برکت رو میشه مثل هر چیز دیگه ای الکترونیکی و به صورت مجازی جابجا کرد کار ضرب برکت باید بیفته درست بانک مرکزی الان داره اهن وارد کارخونش میکنه سکه 50تومنی خلق میکنه اون موقع هم باید برکت (طلا) بده معادن طلا,طلا بگیره اونارو تغییر بده روش هزینه کنه و برکت ضرب کنه و اونو خلق کنه نه تنها نوع دزدیی که گفتی(میشه اینو توضیح بدی) سرجاشه بلکه یه حلقه تکرار به وجود میاد طلا میدی طلا بگیری طلا بسازی
اون مورد تعهد امریکا رو هم میشه یه منبع بی طرف ذکر کنین میخوام بیشتر بدونم


شما اینجا در مورد استفاده از طلا یکم دچار اشتباه شدید هر کشوری یه گاو صندوق بزرگ داره و توش مقدار مشخصی طلای خالص ذخیره کرده به عنوان پشتیبان اقتصادش ذخیره خیلی زیاد طلا دست دولت و مردم مقدار زیادی از اونو غیر قابل استفاده کرده همچنین فراوانی اون در مقایسه با اهن و الومینیوم خیلی کمتره
اینجا جا داره در مورد بالا رفتن و گرون شدن چیزی توضیح بدم مثل اینکه دچار اشتباه شدین
تو جامعه میگن ارزش پول پایین اومده دیگه به هزار تومن هیچی نمیدن مثاله در اصل هزار تومن سر جاشه این وسیلس که تغییر کرده هیچ چیزی هم تو دنیا ثابت نیست گوشت که جلوتر مثال زدین پول ارزشش پایین نیومد بلکه اینطور شده: کاه گرونتر خریدن گاز گرون تر خریدن هزینه نگهداری بیشتر شده خرج زندگی بیشتر شده همه اینا باعث میشه کشتارگاهی که هزینه تمام شده هرکیلو گوشت براش 5هزار میشد بده 12هزار همینطور ادماه پیدا میکنه کشاورز گوشت گرون میخره کاه گرون میفروشه این چره گرونیه یه عامل دیگه هست ککه باعث این میشه کمیاب شدن یا نایاب شدنه همون طلا که گفتین الان ما مقدار مشخصی تو صندوق کشورها داریم که دست نمیزنیم مقدار مشخصی داریم دست طلا فروشی و گردن و کشو خانوم ها خانوما نمیان طلاشونو ببخشن بقیه موردها هم همینطور برای طرح شما مجبوریم بریم به بزرگترین معدن طلا و به شرکت اون معدن سفارش بدیم 10 تن ناچیز تو مرحله اول به ما طلا بده چند صد ملیارد بهشون میپردازیم ما هزینه قسمت های دیگرو خرج این کردیم پس از خرجای دیگه میزنیم و باعث فشار به اونا میشیم همینطور کارخونه نمیتونه تا مدت مشخصی تولید قبلیو وارد بازار کنه چون مستقیم میده انبار بانک مرکزی این باعث میشه مقدار طلا موجود در بازار پایین بیاد کمبود هم یعنی بالاتر شدن ارزش اون یعنی قبلا نیم کیلو طلا با یه شتر برابری میکرد حالا با یکو نیم شتر قبلا 200ملیون بود حالا300 ملیون این باعث میشه مرحله بعدی دوباره طلارو گرون تر بخره دولت پول سرجاشه این اجناسه که ارزششون بالاتر میره (بحث اقتصاد و دلیل گرون شدن به این اسونی نیستن اقتصاد دانا توش موندن شمارو نمیدونم رشتتون چیه ولی ما که سهله بخوایم دلیل این گرونی کشورو موشکافی کنیم)
botshekan : اين جمله ي شما متناقض است : (پول امروزه باید ارزش اقتصادی داشته باشه نه خودش با ارزش باشه) . ارزش را معنا كنيد ، لزوم استفاده از پول ثابت (طلا) برايتان اثبات ميشود.

من گفتم خود جنس پول با ارزش نباشه بلکه واحدش با ارش بشه قرار به طلا بودن شما حساب کنین الماس که از طلا گرونتره و خیلی مقاوم تر از طلاس و ثابته منظور من با ارزش بودن واحد اونه تو بابل مردم متفاعد شدن یه قفل بدن یه گوسفند بگیرن در حالی که خود قفل ذاتن ارزشی نداره
botshekan : درباره هزينه ي اجراي طرح با توجه به برنامه عمليات، هزينه اي ندارد.
ضمنا، مردم در مقابل تغييري مقاومت ميكنند كه به ضررشان باشد. اگر قانع شوند كه با استفاده از اين روش، تورم حذف ميشود و مثلا هميشه با يك بركت ميتوانند سه عدد تيرآهن بخرند، از اين واحد پولي استفاده خواهند كرد.
مبناي اين نظريه هم تبيين است نه اجبار.

مردم همیشه در مقابل تغییرات مقاومت میکنن این موضوع روانشناسیه اونا دوست دارن اوضاع بهتر بشه اما ریسک نمیکنن از شغل فعلی دست بکشن ریسک نمیکنن روش جواب پس داده قبلیو ول کنن ممکنه اونا خوب باشه یه زمان کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد خیلی این مورد روی بحث اورد
من عملیات تو وبلاگتون پیدا نکردم
و مهتر اینکه تیر اهنگ ارزشش بالا میره هرجایی یا بازرگان بزرگ داره که کنترل بازار دستشه و داخل ایران هر کاری در انحصار ادم خاصیه کسی که کل تولیدی کارخونه تیر اهن میخره بخواد سودش بیشتر شه یا کنترل کنه کافیه تمام تیر اهن خریدشو تو انبار نگه داره و به خورده فروشی ها نده وقتی تقاضا و ارائه همخوانی نداشته باشه مردم ایران هم کم بشه حریص تر میشن حاضرن به جای 1برکت برای 3تیر اهن 3 برکت بدن برای همون 3تیر اهن این یعنی گرونی دوباره گرون شدن
من تو وبلاگت درباره وام مسکن با برکت خوندم ببخشید ولی مسخرس و قابل اجرا نیست کلی انواع وام هست مثلا وام ازدواج میخوای چکار کنی؟ چطور بعد از برگردونن سودو ضرورو 50/50 با بانک حساب کنن اگه پول بدی جایی 1 درصد سود ثابت بیشتر بگیری هر کسی باشی این میشه ربا بانک هم واسش فرق نداره 1 برکت بدی 0.1 اضافه بگیری ربا الان کسی میره سراغ ربا که نتونه وام بگیره اون موقع که شرایط اعطای واسم ساده نمیشه پس سر جاشه اینکه میدونی چند نفر وام مسکن میگیرن خونه پسازن شکست میخورن بانک نمیاد ریسک کنه چون اونوقت نمیتونه سرجاش بمونه ربا خواری بانک هم با وام و سود دهی به مردم اینا الان هردوشون هم ربا میخورن هم میدن
پول یا برکت تو بانک جمع میشه تا وام بدن تا سرمایه گذاری بزرگ کنن تا چیز بزرگی بسازن حالا این وسط یه نفر پا میشه اونو میدزده دزدی ربا قسمت جدا نشدنی اقتصاد و جابجایی هستن (حیف که جدا نشدینه)
botshekan : واحد پولي دلار هم با جنگ به دنيا تحميل شد. آمريكا در چند دقيقه 200000 نفر ار با بمب هسته اي كشت و با اين وحشت ، دلار را تحميل كرد. اگر راهي وجود دارد كه آمريكا بتواند طلا را بي ارزش كند بگوييد تا در موردش بحث شود. آمريكا آنقدرها هم قوي نيست. يك موردش را درباره ي هواپيماي پيشرفته ي بدون سرنشين جاسوسي اش ديديد. بدهي چهار برابر توليد ناخالص ملي اش را هم ببينيد.
اگر كسي در دنيا وجود دارد كه طلا برايش مطلوبيت ندارد معرفي كنيد. هر كشور حاضر است و استقبال ميكند در مبادلاتش از طلا استفاده كند. در اين دو سال تحريم كه اين مسئله تست شده و به خوبي جواب داد. بركت واحد پولي ايران اسلامي معرفي ميشود ولي اصل مطلبش طلاي داخلش است كه قابل سوءاستفاده مثل دلار نيست.
البته اگر كسي استفاده نكند خودش ضرر ميكند.

الان دقیقا امریکا وقتی بمب انداخت چطور دلار رفت تو جیب مردم؟ اون با اینکار کاری کرد تا ژاپن جلوش قد علم نکنه (که نشد) افزایش تجارت با امریکا باعث شد دلار استفاده بیشتری پیدا کنه
امریکا خیلی راحت ارزش طلارو واسه ایران پایین میاره با این قانون تحریم:
تجارت هر کشوری با ایران به وسیله دلار ریال یورو ین پوند ... طلا الماس هر نوع فلز و کانی های ارزشمند ممنوع
در مورد گرفتن هواپیمای جاسوسی امریکا تو سایت های تکنولوژی بحث هایی شده که چطور تونستن بگیرن و ضعف امریکا نیست هرچند الان دیگه کل سیستمای هواپیهای کوچیکشون تغییر کرده تا با سینگال مختصات اشتباهی دچار اشتباه نشه بدهی امریکا هم دلیل ضعف اون نیست اونقدر قوی هست که خودشو ناظر دنیا جا زده رو هر کشوری تاثیر میذاره
اونا که گفتین هر کشوری خوشش میاد افریقا که الماس بیشتر خوشش میاد یا چرا چین از سنگ یشم خوشش نیاد واسه چین سنگ یشم مقدسه و تو دین اونا استفاده زیادی شده

botshekan : بحث اعتماد نيست. در واقع نيازي به اعتماد نيست. قطعا ريال و دلار و يورو قابل اعتماد نيستند. و نبايد هم باشد. شما برو يقه ي رئيس بانك مركزي 20 سال پيش را بگير و بگو هزارتومني كه آن موقع به من دادي و امضايش كردي، آن روز 5 كيلو گوشت ميدادند، امروز 50 گرم گوشت هم نميدهند. معلوم است كه نبايد به پول اعتباري اعتماد كرد. مردم ما فوق العاده باهوشند كه به ريال ذره اي اعتماد ندارند. خود رئيس بانك مركزي هم اعتماد ندارد.
اما به طلا چه كسي اعتماد ندارد؟ نكته ديگر اينكه طلا نسبت به قفل و ماهي و صدف و چاي مزايايي دارد كه نشان ميدهد خدا اين فلز را براي همين كار آفريده است. احكام شرعيش هم اين موضوع را تصديق ميكند. مقاله اي در مورد اينكه چرا فلز طلا براي اين كار مناسب است و نه نقره و آهن و آلومينيوم، روي سايت botshekan.com ميگذارم.

نیاز به اعتماد هست وگرنه مردم کاری برکت ندارن باید یخه گوشت فروش رو گرفت چرا الان به هزار تومن گوشت کم میدی اونم باید یخه یکی دیگرو بگیره همینطور اول مرغ بود یا تخم مرغ وگرنه 1000تومن هنوزم تشکیل شده از 1000تا یه تومن
خوشحال میشم مقاله چرا طلارو بعد قرار دادن همینجا خصوصی بهم خبر بدین


یه موضوع که گفتین طلا فروشی ها به هم طلا قرض میدن اونو هنوز فرصت نکردم ازشون بپرسم صحبتی نکردم
و اینکه اول گفتم نمیشه کار ضرب برکت به شرکت خصوصی داده بشه باید دست دولت باشه تا روی اون کنترل داشته باشه وگرنه دوگانگی به وجود میاد و خودش اقتصادو ویران میکنه
همونطور که تو وبلاگتون که گفتین سکه پارسیان این همینه درواقع الان سکه پارسیان بذاری جیبت بری موقع خرید با اون بپردازی

منم خوشحال شدم که جواب دادین دلیل اینکه خودم بحث اینجارو بهتون خبر ندادم این بود که قبلا هم دیده بودم افرادی که یه نظریه های عجیب میدادن نقص تو سیستمون نمیدیدن و انتقاد نمیپذریفتن همینطور دچار مشکل بیگانه حراسی و امریکا حراسی بودن نمونش ماشین زمان تو ایران یا موتوری که میتونه تا ابد کار کنه
میخواستم بدونم خودتون چقدر انتقاد پذیرین
از صحبت با شما خوشحال شدم
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سلام دوستان من...
پیشنهاد میکنم مدیریت سایت این صفحه را ویژه کند تا کاربران بیشتر به این طرح آشنا شوند...
خودم من از این طرح خوشم آمد ...
ممنون میشم این صفحه را ویژه کند....;) :)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
1
رای
پس‌گیری
سلام دوستان من...
پیشنهاد میکنم مدیریت سایت این صفحه را ویژه کند تا کاربران بیشتر به این طرح آشنا شوند...
خودم من از این طرح خوشم آمد ...
ممنون میشم این صفحه را ویژه کند....;)

رایموند جان اینجا معمولا سوالات ویژه نمیشن
کاربرام جواب نمیدن چون یا حوصله خوندن این متن های طولانی رو ندارن یا اینکه چیزی در این باره نمیتونن
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
رایموند بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
مسعود ذاکریCOM_EASYDISCUSS_QUOTE_WROTE:

سلام دوستان من...
پیشنهاد میکنم مدیریت سایت این صفحه را ویژه کند تا کاربران بیشتر به این طرح آشنا شوند...
خودم من از این طرح خوشم آمد ...
ممنون میشم این صفحه را ویژه کند....;)

رایموند جان اینجا معمولا سوالات ویژه نمیشن
کاربرام جواب نمیدن چون یا حوصله خوندن این متن های طولانی رو ندارن یا اینکه چیزی در این باره نمیتونن

خب کاربران باید عادت کند نوشته های طولانی بخوانند و الان توی جامعه ما 90 درصد کتاب خوان نیستند...:) ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
2
رای
پس‌گیری
خب کاربران باید عادت کند نوشته های طولانی بخوانند و الان توی جامعه ما 90 درصد کتاب خوان نیستند...:)

صحیح
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
doctorrrr بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
:| ببینم این پست هارو کپی پیست میکنین؟؟؟؟ یا خودتون مینویسین؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1
  • 2


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

AMIR
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی