1. goli
  2. موبایل و تلفن هوشمند
  3. پنج شنبه, 13 تیر 1392
سلام بروبچز
آقا یه سری توضیحات کامل و جامع درمورد ویندوزفون8 میخواستم:
سوالامم اینن:
اولن اینکه گوشیهای ویندوزفونی هم باید اصطلاحا جیلبریک بشن تا بشه نرم افزاری غیر از مارکت خودش روشون نصب کرد؟ یعنی اگه نشن نمیشه نرم افزاری از جای دیگه دانلود کرد و روش نصب کرد؟
دوم اینکه آیا همه گوش های ویندوز فون 8 جیلبریک میشن؟
سومم اینکه این رام کاستوم و کلا این رام که میگن چی چیه؟
میدونم شاید سوالام مبتدیانه باشن!!! ولی خوشحال میشم توضیح بدین. بازم میدونم الان میگین تو اینترنت یه سرچی میکردی جواب میگرفتی، سرچ کردم توضیحات در حد مبتدی نبود و متوجه نشدم. اگه اینجا برام توضیح بدین خیلی خوشحال میشم. مخصوصا دوستانی که ویندوزفون دارن و خودشون تجربه کردن
Sepehr بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
بهتره صبر کنیم تا جعفر جان ویندوز فونی سایت وارد عرصه بشه;)
به هر حال منم به اندازه اطلاعاتم جواب میدم
بعله گوشی های ویندوز فونی هم کاستوم رام دارن اما تا یه سری خاصی از لومیا مثلا 920 هنوز کاستوم رامش نیمده و چند مدل دیگه
به غیر از مارکت خودشم منبع خاصی برای دانلود نداره مثلا اندروید و ios تو همین ایران کلی دانلود سنتر برای نرم افزاراشون هست
گرچه بدون هیچ دردسری میشه از مارکت خود مایکروسافت هم با مرورگر و هم با گوشی دان کرد
• پرسش های بیهوده ایجاد نکنیم
• قرار نیست هر اتفاقی روزمره ای که برامون میفته به یه پرسش تبدیل بشه
• گاهی اوقات با یه سرچ ساده، خیلی سریعتر به جوابمون میرسیم
میثم HY بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
اولن اینکه گوشیهای ویندوزفونی هم باید اصطلاحا جیلبریک بشن تا بشه نرم افزاری غیر از مارکت خودش روشون نصب کرد؟ یعنی اگه نشن نمیشه نرم افزاری از جای دیگه دانلود کرد و روش نصب کرد؟

خیر ، فروشگاه ویندوزفون بازه برای ایران ، نرم افزارهای دیگه رو هم تا اونجا که میدونم میشه ریخت ، فقط باید موقع نصب به اینترنت وصل باشید
دوم اینکه آیا همه گوش های ویندوز فون 8 جیلبریک میشن؟

جیلبریک در ویندوزفون فقط برای نصب کاستوم رام هستن و معمولا گوشی های پرطرفدار روشاشون هست ، گوشی های موجود در بازار هم همشون پرطرفدارن ! مخصوصا لومیا520
سومم اینکه این رام کاستوم و کلا این رام که میگن چی چیه؟

دقیق نمیتونم توضیح بدم ولی نمیدونم ! هر چی فکر میکنم نمیتونم به نوشته در بیارم ! شما نگرانش نباش خیلی چیز مهمی نیست !
برای دانلود هم یادمه یه انجمن بود به اسم وین‌فون‌سنتر ، فک کنم با سرچ کردن پیدا شه
Sepehr بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
سومم اینکه این رام کاستوم و کلا این رام که میگن چی چیه؟

ببینید مبتدیانه بخوام بگم رام نرم افزار اصلی، مادر و سیستم عامل یک گوشیه که در برخی جزئیات تفاوت دارن
شما کلا رام رو همون سیستم عامل بشناسید
رام ها هر چند وقت یکبار توسط شرکت های سازنده آپدیت میشن و برخی باگ ها و مشکلاتشون حل میشه مثلا سریع تر میشن قابلیت هایی مثل زوم دوربین بشون اضافه یشه صدای اسپیکر بهبود میابه یا مثلا برای یک کشور خاص منتشر میشن و زبان اون کشور و تقویم و اپلیکشین ها و ... بش اضافه میشه
مثلا شرکت سامسونگ برای یک گوشی که بصورت پیش فرض رام اندروید 2.3.6 روش نصب بوده رو با انتشار یک رام به اندروید 4.1 آپدیت میکنه چرا که محیط سیستم عامل زیبا تر میشه سریع تر میشه و ....
و اما کاستوم رام ها که در واقع همون رام هایی رسمی شرکت ها هستند با این تفاوت که برخی اشخاص هکر تیم های هک حرفه ای در اون ها دست میبرند تا اگر باگی مونده رو رفع کنند و یا مدیریت حافظه رو در گوشی بهتر کنند و ... بعضی مواقع هم شرکت هیچ رام رسمی ای منتشر نمیکنه و همین اشخاص هستن که برای اون گوشی یا تبلت آپدیت ارائه میدن در کل کلمه کاستوم به معنی شخصی و شخصی سازی کردنه و دست بردن در چیزیه و این دقیقا همون کاریه که این افراد میکنن
البته برای ویندوز فون فک کنم بهتر باهشه کلمه ی آنلاک رام رو بکار ببریم تا کاستوم رام
• پرسش های بیهوده ایجاد نکنیم
• قرار نیست هر اتفاقی روزمره ای که برامون میفته به یه پرسش تبدیل بشه
• گاهی اوقات با یه سرچ ساده، خیلی سریعتر به جوابمون میرسیم
mamall بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
من یه 520 دارم و فک نکنم وین فون 8 جیلبریک شده باشه!(تعریف من از جیلبریک اینه که اپلیکیشن پولی رو مفتی بنصبیم)تو انجمن تخصص وین فون هم میگن نشده میثم جان!!!!
http://www.winphonecenter.com
اپلیکیشن هم فقط از استور راه دیگه نداره فقط بعضی نرم افزار ها مثل نقشه نوکیا میشه دان کرد ریخت رو مموری و نصب کرد
تشت زرین بهترین پاسخ Pending Moderation
5
رای
پس‌گیری
با سلام.:)
من جواب خیلی از سوال هاتون رو نمیدونم ولی بهتون پیشنهاد میکنم که تو سایت وینفون سنتر عضو شید اون جا متخصص خیلی زیاده. در ضمن این لینک رو هم ببینید بد نیست:
http://forum.winphonecenter.com/showthread.php/1465

ویرایش:
یکم تو وینفون سنتر گشتم این مطالبو پیدا کردم:

Lock/Unlock چیست؟
در حقیقت این واژه به دو دلیل استفاده می شود.

1- گوشی مخصوص یک اپراتور خاص می باشد و فقط در صورت استفاده از سیم کارت آن اوپراتور امکان آنتن دهی و استفاده از سرویس های آن امکان پذیر خواهد بود.به این ترتیب گوشی مورد نظر لاک هست ،به گوشی های دیگر که برای همه اپراتور ها کار می کنند گوشی های آنلاک گفته می شود توضیحات بیشتر در مورد گوشی های لاک شده اپراتور-->در پایین صفحه
2- آنلاک دیگری که در انجمن زیاد به آن اشاره می شود، آنلاک سیستم عامل است.یعنی سیستم عامل به روش های مختلف آنلاک شده و امکان نصب بازی و نرم افزارهای دانلود شده و کرک شده از طریق کامپیوتر بر روی گوشی وجود دارد.
سیستم عامل های فول آنلاک نیز امکان دسترسی بیشتر اپلیکیشن ها به قسمت های مختلف سیستم عامل را می دهند و امکان نصب بعضی اپلیکیشن های خاص (اپلیکیشن هایی که نیاز به دسترسی بیشتر به قسمت هایی از سیستم عامل را دارند) را به کاربران می دهند.
--------------------------------------------------------------------------------------

برای این که بتوانید اپلیکیشن های پولی را به صورت رایگان روی گوشی خود نصب کنید باید گوشی شما امکان آنلاک شدن را داشته باشد.
لیست گوشی هایی که امکان آنلاک شدن را دارند.

•Nokia Lumia 920 ( فعلا آنلاک نیست )
•Nokia Lumia 820( فعلا آنلاک نیست )
•Nokia Lumia 620( فعلا آنلاک نیست )
•HTC 8x( آنلاک شده )
•HTC 8s( به زودی انلاک می شده )
•Samsung Ative s( فعلا آنلاک نیست )
---------------------------------------------------------------------------------------
ولی با توجه به این عکس (که خودم چیز زیادی ازش نفهمیدم) ظاهرا هک کردن سیستم عامل هم به سادگی سیستم عامل های دیگه نیست:

http://cdn.pocketnow.com/wp-content/uploads/2012/09/MobileJaw-WindowsPhoneSecureBootOrder.jpg


---------------------------------------------------------------------------------------
گوشی موبایل قفل شده روی اپراتور یعنی چه؟

این طرح ابتدا در امریکا صورت گرفت و در واقع هدف اصلی آن بازاریابی برای موبایلهای محدوده قیمتی بالا است که با این روش با شیوه ای ابتکاری به فروش می رسند. در طرح موبایل لاک یا موبایل قفل شده شما یک اشتراک مثلاً دو ساله با یک اپراتور می بندید که هزینه خطوط آن از میانگین طرح آزاد آنها بالاتر است و در عوض این اپراتور به شما یک موبایل (معمولاً هوشمند و از نظر قیمتی متوسط رو به بالا) ارایه میدهد که کسری از قیمت واقعی آن را می دهید و در عوض آن موبایل در آن مدت دو ساله فقط با آن سیم کارت کار خواهد کرد و اصطلاحاً روی آن لاک lock شده است. پس از آن مدت هم موبایل آنلاک خواهد شد و میتوانید با هر سیمکارتی از جمله همان سیم کارت قبلی با طرح آزاد استفاده کنید.


موبایل قفل شده یکی از مهمترین روشهای تامین موبایل در کشورهای پیشرفته است و کسری بالایی از موبایلهای آنها با همین شیوه کار می کنند. برای مثال شما در آمریکا اگر قصد خرید آیفون آنلاک داشته باشید باید اقلاً ۶۵٠ دلار بپردازید، اما اگر با قراردارد اپراتوری اقدام به خرید موبایل لاک شده کنید همان آیفون برای شما ٢٠٠ دلار آب خواهد خورد اما در عوض در مدت دو سال قرارداد میزان پول اضافه ای که باید به اپراتور بپردازید صدها دلار خواهد شد!


پس در عمل شما موبایل را نه تنها ارزانتر نمی خرید که هیچ بلکه به دلیل آنکه به تدریج ما به التفاوت را می پردازید برای شما گرانتر از آنچه فکر می کنید بار خواهد آمد. اصطلاحا” کاربران امریکایی به آن slow f*cking می گویند!!!




برای مثال در تصویر فوق گوشیهای فقل شده روی اپراتور امریکایی AT&T را مشاده میکنید. حتی روی گوشیها هم لوگوی اپراتور قید شده است.


اما چرا این طرح مرگ زودرس را در ایران تجربه خواهد کرد؟


١-مهمترین علت این شکست به ساختار کشور باز میگردد زیرا مکانیزم فعالیت سودده برای این طرح در کشور ما مفهوم ندارد. علت این عدم موفقیت به رابطه کشور ما با کشورهای دیگر باز میگردد. فرض کنید سامسونگ برای عرضه این طرح با یکی از اپراتورهای ایران همکاری کند نتیجه آن تهدید آمریکا بر از دست دادن بازار آمریکا خواهد بود که واضح است سامسونگ هرگز چنین ریسکی نخواهد کرد. باید بدانید امکان عرضه این طرحها بدون همکاری شرکت سازنده ممکن نیست زیرا باید امکانات قفل کردن توسط سازنده برای اپراتور فراهم شود و بی معناست که مثلاً اپراتوری برود از بازار دبی موبایل بخرد و سپس برای خود قفل کند! نکته دیگر که جدا از بحث فنی فوق است و به قیمت تمام شده برای اپراتور باز میگردد که معمولاً اپراتورهای بزرگ این نوع خدمات را ارایه می دهند زیرا هم سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد و هم اینکه اگر این طرح در تیراژ بالا صورت نگیرد زیانده خواهد بود.


٢- علت دوم این شکست به عادت ما ایرانیها بازمیگردد که سیم کارت دایمی را یک اعتبار می دانیم و کارهای اصلی ما روی آن است و واضح است سیم کارت دایمی شما که برای آن سالهای قبل ده ها برابر قیمت جهانی به زور پول پرداخته اید نمی تواند از این طرح بهره مند شود.


٣-بخش وسیعی از کاربرد این شیوه مالکیت موبایل به موبایلهای هوشمند و گران قیمت باز میگردد که اگر قرار باشد در کشور ما (علیرغم محدودیت ابتدایی که در همکاری با سازندگان اصلی بزرگ در دنیا) عرضه شود با یک مشکل بزرگتر برخورد میکند و آن پرداخت ماهانه بالای قبوض است که توجیه پذیر بودن آن را کاهش می دهد.

در مجموع اگر قرار باشد این طرح با همکاری شرکتهای بزرگ خارجی باشد که به مشکل تحریم برخورد خواهد کرد. زیرا همراه اول که کاملا” دولتی است و ایرانسل هم ۵۱ درصد سهامش در اختیار بنیاد مستضعفان! قرار دارد و باز هم دولتی و تحت تحریم محسوب میشود. اگر هم قرار باشد این طرح با همکاری شرکتهای سازنده داخلی مانند GLX ارایه شود، ممکن است تا حد کمی سودده باشد اما در عوض کارآمدی آن در تامین هدف اصلی این طرحها که در واقع برای فروش موبایلهای محدوده قیمت بالا طراحی شده اند شکست خواهد خورد.
mamall بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
بالمر ایولا حال دادی با این مطلب
امید بهادران بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
سلام

خوب دوستان مفصل توضیح دادن

بنده فقط قسمتهایی رو اضافه میکنم که به نظرم توضیح کاملی داده نشده :

1 . ویندوز فون 8 هنوز جیلبریک نشده.

جیلبریک تقریبا معادل روت در اندروید هستش و به دسترسی پیدا کردن به کدهای هسته سیستم عامل گفته میشه که باعث میشه شما بتونید تقریبا تمام محدودیتهایی که شرکت سازنده سیستم عامل روش گذاشته رو رد کنید و مثلا از برنامه های برنامه نویسهایی استفاده کنید که برنامه هاشون رو داخل مارکت مایکروسافت قرار نمیدند و خودشون جداگانه منتشر میکنند اما د رحالت عادی و بدون جیلبریک اون نرم افزارها رو نمیتونید نصب کنید.

2 . رام و کاستوم رام فعلا برای وین فون 8 بی معنیه!

چون برای ساختن رام نیاز به باز بودن کد های منبع سیستم هست و باید اپن سورس باشه،اندروید هست و به همین دلیل رام های بسیار زیادی براش ساخته شده اما وین فون کرنلش لاک هست و هیچ دسترسی بهش نیست به جز شرکت سازنده.

پس چیزی به اسم رام متفرقه که توسط افرادی به جز مایکروسافت ساخته میشن موجودیت پیدا نمیکنه.

3 . تاکید میکنم،تا این لحظه هیچ گونه جیلبریکی برای هیچ مدلی از وین فون 8 منتشر نشده.


موفق باشید...
ندانستن عیب نیست،
نپرسیدن عیبه!
تمسخر دیگران عیبه!
تظاهر به دانستن عیبه!
تخریب دیگران عیبه!

ندانستن عیب نیست...
goli بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
دست همگی دوستان درد نکنه. سنگ تموم گذاشتین واسم! کلا بچه های اینجا خیلی باحالن، اونقدر سریع و کامل میان جواب میدن که انگار سوال خودشونه و براشون اهمیت داره... بازم ممنون
تقریبا دستگیرم شد قضیه چیه و بقیه مطالبم از همون وین فون سنتر دنبال میکنم.
فقط یه چی دیگه اینکه بالاخره نفهمیدم گوشیای ویندوز فونی آنلاک میشه یا نه؟ آخه نظرا یه کم ضدونقیض بودن؟!؟ و حالا برفرض اگرم بشه آیا ضرری برای گوشی داره یانه؟
و آخریشم اینکه کلن برای خرید اپ های پولی برای ما که تو ایرانیم، فقط باید آنلاک کرد؟ یعنی امکان خرید اپ ها برای ما فراهم هست؟ مثلا با مستر کارت یا ...؟ یا نه؟ اگه همکانش هست از چه طریقی میشه اپ ها رو خرید؟
mamall بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
اگه گوشی رو بخوای از کشور دیگه که رو یه اپرتور لاک شده وارد کنی باید انلاکش کنی تا بتونی سیم ایرانسل و... بزاری آنلاک معنی نصب اپلیکیشن پولی نمیده
با مستر کارت نمیدونم ولی نمیشه از تو ایران آپ خرید باید فعلا با رایگان هاش بسنده کنی
تشت زرین بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
همون طور که در بالا گفتم دو نوع آنلاک داریم اولی که تو ایران کاربرد نداره ولی دومی همون چیزیه گه (آقا/خانم؟) Goli میخوان.
در مورد امنیت هم بله اصلا بره گوشی توصیه نمیشه حتی توی وینفون سنتر هم دیدم که میگفت خطر ناکه.
در مورد خریدن هم بگم که مطمئن باشید هیچ چیز نشدنی نیست. راهی هست ولی دنگ و فنگ و هزینه زیاد داره مثلا معلممون می گفت که از بعضی مغازه ها که کمم هستند میتونی مستر کارت بخری ولی چون از راه قانونی نیست هزینه ی زیادی داره مثلا شاید با دلار 5000 تومن!
من خودم هر چقدر هزینه داشته باشه می خوام از همین راه اپلیکیشن بخرم هم بره موبایم و هم بره سرفیس آیندم:)
امید بهادران بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
خوب باز هم تقریبا به همه سوالاتتون بچه ها پاسخ دادن

فقط یک مورد میمونه :

جعفر جان لیست گوشی هایی که آنلاک شدند رو قرار دادند،بنده گفتم وین فون 8 هنوز جیلبریک نشده.

اینا 2تا مورد متفاوت هستند!

آنلاک یعنی شما گوشی رو ارزونتر از یک اپراتور خارجی بخرید و بیارید ایران قفلش رو باز کنید و استفاده کنید،این مربوط به سخت افزار گوشی هستش.

جیلبریک مربوط به نرم افزار و سیستم عامل گوشی هستش که هنوز هیچ جیلبریکی برای وین فون 8 منتشر نشده.

موفق باشید.
ندانستن عیب نیست،
نپرسیدن عیبه!
تمسخر دیگران عیبه!
تظاهر به دانستن عیبه!
تخریب دیگران عیبه!

ندانستن عیب نیست...
mamall بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
و اضافه کنم که وین فون امنیتش خداست
چرا خداست چون نمیذاره اپلیکیشن از جای دیگه بریزی و فقط ار استور خودش که اونجا اپلیکیشن خطر ناک که نمیذارن
طوری که یه آنتی بیشتر تو استور نیست که اونم فقط عکسارو اسکن میکنه
منبع:وین فون سنتر
تشت زرین بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
تو امنیتش هم بگم که علاوه بر گفته های ممل جان تا حالا هیچ ویروسی برای ویندوز فون 8 نوشته نشده چون هَستَش جدیده و ویروس های قدیمی روش کار نمیکنن مثل ویندوز rt
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

AMIR
Super User
نازنین امامی
علی مردانی