1. پیمان
  2. موبایل و تلفن هوشمند
  3. چهارشنبه, 28 آبان 1393
با سلام من گوشی سونی اکسپریا مدل وی دارم ولی حافظه اون کمه برای نصب بازی های دیتا دار چکار باید کرد یک رم 16 گیگ هم براش خریدم ولی فایده ای نداره و بازی ها روی حافظه داخلی نصب میشه چکار باید کرد ؟
حافظه دستگاه و حافظه داخلی چیست و چه فرقی با هم دارند ؟
گوشی اکسپریا نوشته 8 گیگ حافظه داخلی موقع خرید ولی الان حافظه داخی اون 4 گیگ و حافظه دستگاه هم 2 گیگ یعنی چه ؟
بهترین پاسخ
Mr.hsdn بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
باسلام
درمورد مشکل دیتا های بازی ها شما باید گوشی رو روت کنید وسپس بااستفاده از نرم افزارهای موجود بازی ها ودیتا های اون هارو به کارت حافظه خودتون منتقل کنید.بعضی از گوشی ها بصورت پیش فرض این امکان را درقسمت تنظیمات<اپلیکیشن<انتخاب یک اپلیکیشن نصب شده توسط شما<انتخاب گزینه انتقال به حافظه داخلی ولی بازهم نیاز به حافظه گوشی هست ولی از حافظ رم بیرون میاد ولی برای حل مشکل بصورت کامل نیاز به روت گوشی هست.
درمورد سوال دومتون میشه گفت حافظه دستگاه همون Ram شما محسوب میشه ولی حافظه داخلی همون حافظه ای هست که مثلا میگن گوشی 8 گیگابایتی یا ..... البته اگر برعکس نگفته باشم.
درمورد مقدار کم حافظه به نسبت خرید شما بخاطراین هست که خود سیستم عامل اندروید وسخت افزارهای گوشی شما وبرنامه از پیش نصب شده بصورت پیش فرض نیز ازفضای حافظه شما استفاده میکنند بنابراین شرکت های مختلف مقداری از این حافظه را برای سخت افزار ودیگر عملیات خودشون پنهان سازی میکنند واستفاده میکنند وشما نمیتونید مشاهده کنید(با نرم افزارهای خاصی میشه مشاهده کرد)ولی اون قسمت که دردسترس شما نیست درحالت استفاده هست ونمی تونید بهش دسترسی پیدا کنید البته با عمل روت و کاستوم رام میشه اون قسمت حافظه ره هم دسترسی پیدا کرد اما در صورتی که تخصص کافی دراین زمینه نداشته باشید ممکنه گوشی بریک بشه یا اتفاقات نا خوشایند دیگراین جزو معایب بعضی از گوشی هاست که شرکت ها مقدار زیادی از حافظه برای پنهان سازی می کنند که باید قبل ازخرید هرگوشی درمورد اون تحقیق کرده وازاین موضوع آگاهی پیدا کنید.
موفق باشید
موفق باشید
علیرضا بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
اندروید به صورت داخلی از قابلیت انتقال برنامه ها به SD پشتیبانی می کنه. اما سازندگان گوشی ها سه مدل محدودیت برا این ویژگی اعمال می کنن:
1- در گوشی های اندروید اولیه بعد از انتقال برنامه ها به SD card، در صورتی که رم SD رو از گوشی خارج می کردیم گوشی حرکات عجیبی از خودش نشون میداد!!! مثل هنگ کردن، پاک کردن بخشی از حافظه و ... اینا رو توی HTC Wildfire S به شخصه زیاد دیدم. (البته این مشکلات رو در گوشی های سامسونگی که هنوز هم اینجوری هستن، ندیدم)
2- سونی برا این که این مشکلات به وجود نیاد حافظه داخلی رو به دو بخش تقسیم کرد: 1- حافظه تلفن 2- حافظه داخلی
برنامه ها به صورت پیش فرض رو حافظه تلفن نصب می شدند و در صورت انتقال به حافظه داخلی انتقال پیدا می کردند. کارت SD هم فقط برا دخیره عکس و فیلم کاربرد داشت. (گوشی هایی مثل Xperia J و ظاهرا کوشی شما) مشکلی که در این حالت پیش میاد اینه که ممکنه برنامه ای قابلیت انتقال نداشته باشه و (مثل سرویس های گوگل) و این باعث میشه که حافظه تلفن سریع پربشه و دیگه نشه برنامه نصب کرد.
3- سونی این مشکل رو اینجوری حل کرد که حافظه تلفن و داخلی رو یکی کرد و قابلیت انتقال برنامه ها رو حذف کرد (مثل گوشی Xperia SP و سری Z, Z1, Z2,...) در این حالت هم کارت SD فقط به درد ذخیره عکس و فیلم می خوره.

تنها راه روت کردن گوشی و فعال کردن دستی این قابلیته. البته به شرطی که گوشی شما حالت سوم باشه، یعنی یه حافظه داشته باشه. اگه گوشی شما حالت دوم هستش باید علاوه بر روت کردن رام گوشیت رو هم عوض کنی و یه رام کاستوم رام متناسب با گوشیت بریزی. البته
گارانتی و پشتیبانی سونی از بین میره در این حالت ...
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

AMIR
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی