1. ژرارد
  2. سخت‌افزار
  3. یکشنبه, 07 تیر 1394
سلام
دوستان یک سوال دارم در مورد هارد دیسکهای راید صفر
من یک لپتاپ سونی دارم که حالا کار نمیکنه ، این لپ تاپ دو تا هارد 250 گیگابایتی Sata 1 داشت که به صورت راید صفر بسته شده بود که ظرفیت کل آن شده بود 500 گیگ .
همانطور که میدونید در راید صفر اطلاعات در بین دو تا هارد تقسیم میشه و هیچ کدوم از هاردها به تنهایی اطلاعات قابل استفاده ای ندارند و باید حتما با هم دیگه به سیستم وصل بشن .
حالا من میخوام این هاردها رو به یه کامپیوتر دیگه وصل کنم و از اطلاعات اونها کپی بگیرم
مادربرد کامپیوتری که میخوام این هاردها رو به اون وصل کنم گیگابایت است و چیپ ست مادربرد اون H87 است .
حالا میخوام بدونم در UEFI چه تنظیماتی انجام بدم که آن کامپیوتر این هاردها را بشناسد و من بتوانم از اطلاعات آنها کپی بگیرم.
آیا باید برنامه خاصی ست آپ کنم که آن کامپیوتر این هاردها را بشناسد ؟
آیا باید اونها رو به ترتیب خاصی به مادربرد وصل کنم ؟ مثلا هر کدوم رو به یه پورت خاص به مادربرد .
آیا این خطر وجود داره که اگه هاردها رو اشتباه وصل کنم اطلاعات اون بپره ؟
اگر این هاردها راه اندازی شود احتمالا ویندوز اون سعی خوهد کرد که درایورهای اون مادر برد را نصب کند . من احتیاجی به اونها ندارم فقط ماوس و مانیتور و یکی از پورتهای یو اس بی که بتونم هارد اکسترنال رو به اون وصل کنم برام کافیه .
لطفا دوستانی که اطلاعاتی در این مورد دارن منو راهنمایی کنن .
مرسی
hani بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
(جواب مربوط به RAID 0)
سلام
نمیشه گفت صددرصد جواب میده یا نه
ببینید از اونجایی که هیچ استاندارد سراسریی از اینکه چجوری کنترلرهای رید درایوها رو مدیریت میکنن وجود نداره برای همین قاعدتا وقتی شما جفت هاردها رو به کامپیوتر جدید منتقل میکنید نمیتونه کانفیگ قبلی رو بشناسه چون چیپستی که RAID0 رو مدیریت میکنه متفاوته و شما چاره ای جز پاک کردن کانفیگ قبلی و ایجاد یک رید جدید توی سیستم جدید ندارید (در اینجا همونطور که فرمودید مثلا H87)
البته استثناهایی هم وجود داره و بعضی از مادربوردها از قابلیت Forign Raid Configure) FRC) پشتیبانی میکنن احتمالا بتونن کانفیگهای دیگه رو شناسایی کنن

خلاصه :
به نظر من روزه شک دار نگیرید و کار رو اصولی انجام بدین;) ، از اطلاعاتتون بک اپ بگیرید بعد توی مادربورد جدید دوباره رید کنید
=======================================
در مورد نحوه رید هم که سوال کردید این رو اضافه کنم که UEFI با بایوس سنتی از لحاظ رید کردن تفاوتی نداره ، شما باید به دفترچه مادربوردتون مراجعه کنید ، پورتایی که خودش برای RAID0 پیشنهاد کرده رو انتخاب و از ویزاردی که برای اینکار وجود داره استفاده کنید
موفق باشید
http://8pic.ir/images/cey8vb6aw7055ns560f0.gif http://8pic.ir/images/gfwfnoz9vjfa5hrx260e.gif http://8pic.ir/images/5owjmdso9cy5avg3nsfb.gif http://8pic.ir/images/20gdy2z8wd2gzb25tqou.gif http://8pic.ir/images/53361nr7xhimv8xjqi1s.gif
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
ژرارد بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ممنون دوست عزیز از جوابت
ولی مشکل اینه که نمیتونم از اطلاعاتم بک آپ بگیرم چون چیپ گرافیک لپ تاپ سوخته و به همین دلیل هیچگونه تصویر خروجی نداره و منم برای همین دنبال راهی هستم که بتونم هارد اون لپ تاپ رو به یه کامپیوتر دیگه وصل کنم تا بتونم از اطلاعات اون بک آپ بگیرم .
درسته که روشهای استانداردی برای راید وجود نداره ولی فکر میکنم که یه سازنده در محصولات خودش از روش استانداردی پیروی کنه یعنی دو تا کامپیوتر که از چیپست اینتل استفاده میکنن حتی اگه چیپ ست هاشون دو مدل مختلف باشه از روش کار یکسانی استفاده کنند .
منم عجله ای ندارم و صبر میکنم تا یه روش مطمئن پیدا کنم .
ممنون از جواب شما و میبخشی که سوالهام اینقد زیاد بود .
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

AMIR
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی