1. امیر عصارزاده
  2. هواپیما
  3. یکشنبه, 22 مرداد 1396
با عرض سلام و وقت بخیر
اگر هواپیمایی را فرض کنیم که به صورت مستقیم و موازی با سطح زمین با سرعت ثابت در حال پرواز است، آیا پس از طی مسافت قابل توجهی به علت منحنی بودن سطح زمین، نباید ژیروسکوپ هواپیما افق بالاتری را نسبت به قبل نشان دهد؟
اگر ژیروسکوپ مکانیکی بسیار دقیقی داشته باشیم و آن را در حالی که بر روی صندلی هواپیمای فوق نشسته ایم، به چرخش در آوریم و در حالت عمود بر زمین، مثلاً بر روی میز جلویمان بگذاریم، در این صورت آیا نباید با گذشت زمان، به علت تغییر تدریجی جهت بردار شتاب گرانش، ژیروسکوپ از حالت تعادل خارج شود و شروع به حرکت تقدیمی کند؟
اگر پاسخ به سؤالات فوق مثبت است، لطفاً بفرمایید که هواپیما چگونه جهت ژیروسکوپ را تغییر میدهد، تا ژیروسکوپ در هر لحظه افق واقعی را نشان دهد؟
مهیار بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
هواپیماها از ژیروسکوپ های الکترومکانیکی استفاده میکنن نه ژیروسکوپهای مکانیکی و از طرفی به سیستم gps وصل هستند طول ، عرض و ارتفاع رو اندازه گیری میکنند و بر اساس این اطلاعات می فهمند که مستقیم میرن یا کج شدن این فناوری حتی تو موشک ها و زیر دریایی ها هم استفاده میشه.
https://www.youtube.com/watch?v=MLrxBDBD9oI
http://yon.ir/qFLIp
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. هواپیما
  3. لینک جواب
مسعود آورد بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سلام دوست من
همون ژیروسکوپی که میگید داعم داره چک میکنه که هواپیما نسبت به زمین توی چه ارتفاعی قرار داره و نمیزاره ارتفاع اون کمتر یا بیشتر بشه و اگر هم این اتفاق بی افته به سرعت ارتفاع رو تنظیم میکنه و به حالتی که توش ثبت شده برمیگردونه
من دریانورد هستم و روی کشتی کار میکنم،این سیستم دقیقا روی کشتی هم وجود داره،مثلا وقتی تنظیم میکنیم کشتی توسط سیستم Auto Pilot از نقطه A به نقطه B بره دائما چک میکنه که کشتی از مسیرش خارج نشده باشه و اون رو برمیگردونه به مسیر اصلیش،مثلا ممکنه به خاطر برخورد امواج یا باد یا دریای خراب و طوفانی کشتی از مسیرش خارج بشه،اما این سیستم بلافاصله کشتی رو به مسیر اصلیش برمیگردونه و اجازه خطا به اون نمیده.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. هواپیما
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

مینا
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی