1. آلفردو
  2. سخت‌افزار
  3. جمعه, 02 آبان 1393
سلام دوستان
کسی میدونه bootstrapping کجاها استفاده شده؟(توی برنامه نویسی؟ برای یک زبان خاص؟ یا سیستم عامل؟)
و
چرا کلمه ی boot و strapping کنار هم به کار رفته ؟چه ربطی داره؟
باتشکر...
بهترین پاسخ
Infinite بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
سلام. اول یک تعریف ازش میگذارم چون بهش احتیاج دارم:

Bootstrapping یا «خودراه اندازی» یا «خود محوری» یا «خود میزبانی» یکی از جالب ترین تکنیک های دنیای برنامه نویسی هستش. Bootstrapping مبحثی هست که بیشتر در طراحی کامپایلر ها مورد بحث قرار میگیره و به تکنیکی اطلاق میشه که یه زبان برنامه نویسی با استفاده از اون میتونه کامپایلر خودش رو با کدهای خودش بنویسه! مثلا کامپایلر زبان برنامه نویسی C رو با خود زبان C بنویسیم. یا کامپایلر Pascal رو با خود Pascal بنویسیم.

اصطلاح bootstrap رو توی دنیای وب شنیده بودم اما bootstrapping رو باهاش آشنا نبودم. با یکم جستجو متوجه شدم که این تکنیک توی زبان های برنامه نویسی استفاده میشه که از قدرت و کارایی بالایی برخوردار هستند میتونه اتفاق بیافته مثل C یا فرترن و یا پاسکال. پس محدود به یک زبان خاص نیست.
در رابطه با اسمش هم boot که به معنی چکمه یا پوتین هست. بعضی از پوتین ها هم توی قسمت انتهایی خودشون یک زبانه کوچک دارن که با کمک اون ، پا راحت تر درون پوتیت جای میگیره که به اون زبانه strap میگن. با توجه به تعریف بالا میشه گفت که با استفاده از bootstrapping میشه برنامه های یک زبان رو به کمک همون زبان ساده تر کامپایل کرد.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب


There are replies in this post but you are not allowed to view the replies from this post.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

مینا
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی