1. حسین :)
  2. تحصیل در خارج از کشور
  3. دوشنبه, 12 آبان 1393
با سلام
شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد چیه؟
چجوری میتوان بورسیه شد؟
و یا چطوری بصورت آزاد تحصیل کرد؟
ممنون
اللهم عجل لولیک الفرج
بهترین پاسخ
ata sharifi بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
دانشگاه های دولتی آلمان به دلیل شهریه های پایینی که دارد (میانگین ۳۰۰ یورو در ترم ان هم بابت ثبت نام) مورد استقبال اکثر افراد بوده و هست. هزینه ی زندگی دانشجویی در کشور آلمان به طور میانگین ۵۰۰ یورو در ماه می باشد که قسمت عمده ی ان به اجاره خانه در آلمان اختصاص می یابد. کار دانشجویی در دانشگاه در طول تحصیل کاملا قانونی است و می تواند بخشی اعظمی از هزینه ها را پوشش دهد. حقوق کار دانشجویی در آلمان از ۸ تا ۱۰ یورو در ساعت می باشد.

حق کار در کشور آلمان در مقطع لیسانس ۱۰ تا ۲۰ ساعت ، در مقطع ارشد ۲۰ تا ۳۰ ساعت و در مقطع دکتری ۳۰ تا ۴۰ ساعت می باشد. لازمه داشتن کار مسلط بودن به زبان آلمانی است. اگر درس شما بعد از ترم های تعین شده به پایان نرسد، بعد ۴ ترم از زمان معین شده برای طول تحصیل، شهریه دانشگاه را باید پرادخت کنید که به طور میانگین ۵۰۰ یورو برای هر ترم می باشد .

دانشگاه های خصوصی بر خلاف دانشگاه های دولتی آلمان شهریه های بالایی دارد ( به طور میانگین ۱۰۰۰۰ یورو ) و چندان مورد استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور آلمان نمی باشد اما این را باید در نظر داشت که دانشگاه های خصوصی آلمان نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند .
منبع
  1. https://www.legalapply.ir/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/
علی بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
شرایطشو دقیق نمیدونم ولی فکر کنم این اطلاعات براتون مفید باشه:
اول اینکه نمره کارشناسی دانشگاهتون بالای 18 باشه و دانشگاهتون سراسری باشه میتونین برین ولی بورسیه بسته به رشته تون و متقاضی هاش تو آلمان فرق میکنه.
دوم اینکه چون تحصیل رایگانه با ماهی 1 میلیون میشه زندگی کرد اگر کار دانشجویی بکنید اونجا و از ایران ماهی 500 600 تومن بتونن بفرستن راحت میتونید تحصیل کنید. و این نوع دوم خیلی راحته فقط دانشگاه سراسری باشید با نمره خوب و رشته مورد نظر هم زیاد تو آلمان پر طرفدار نباشه. مثلا من میخوام روانشاسی بخونم برم آلمان ولی چون خیلی خیلی روانشاسی آلمان خوبه سخت بتونم برم.
سوم اینکه آلمان انتخاب خوبیه چون یکی همون که گفتم تحصیل رایگانه دوم این که چون انگلیسی زبان نیست زیاد از کشورای دیگه طرفدارش نیستند سوم اینکه نسبت به بقیه کشورا ( انگلیسی زبان ها ) ارزون تره چهارم با ایرانیا نسبت به بقیه ملت ها بهترن (آمریکا هم خوبه ولی وحشتناک گرونه).
در ضمن اول که میرید باید پول داشته باشید (اگر بورسیه نشید طبعا!) فکر کنم دور و ور 30 40 میلیون. یکیش برای اقامت که 8000 دلار پول باید تو حساب یه بانک معتبر داشته باشین. همینا به ذهنم میرسه :)
علی بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
اول کار هم فکر کنم بهتره آلمانی یاد بگیرید(اگه تا حالا نرفتین دنبالش دوره فشردش 6 ماهه کانون زبان) بعد رزومه تونو به دانشگاهی که میخواین بفرستین بقیش با اوناست.
سحر مم بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
من خودم میخوام المان درس بخوانم
1.معدل بالای 16
2.زبان المانی جز واجباته
3.اگر یه دانشگاه سراسری دولتی باشید کارتون راحته در غیر این صورت یه کم کارتون سخته مخصوصا تو رشته های مثل ای تی و کامپیوتر
4.برای رشته های انگلیسی زبان IELTS بالای 6 فقط ACADEMIC
ارش نعیمی بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
میتوانید از سایت برای پاسخ سوال خود استفاده کنید.
منبع
  1. http://safiranstudy.com
visabookir بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
بر خلاف آن چیزی که در ذهن بسیاری از دانشجویان ایرانی میگذرد، انجام مصاحبه در سفارت آلمان به منظور دریافت ویزای تحصیلی آلمان بسیار راحت است. متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان روزها و چه بسا چند دقیقه قبل از نوبت مصاحبه خود، دچار استرس میشوند. یکی از دلایل این استرس این است که فکر میکنند باید هنگام مصاحبه، زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت کنند و در یک زمان ۶۰ دقیقه ای خود را معرفی کنند و از دلایل و انگیزه های خود برای تحصیل در آلمان صحبت کنند. در صورتی که به واقع اصلا این چنین نیست. شما در کل به زحمت ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت مستقیم با آفیسر سفارت آلمان رو به رو خواهید شد که بخش اعظمی از این زمان صرف تحویل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان صرف میشود. مابقی آن هم در حدود ۳-۴ دقیقه صرف معرفی مختصری از خود و دلیل و انگیزه تان از تحصیل در آلمان صرف میشود.
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان
منبع
  1. https://visabook.ir/
وقت سفارت | ویزای شینگن | اقامت اروپا
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.