1. مهدی
  2. بیماری‌ها
  3. جمعه, 05 مرداد 1397
پسری ۲۲ ساله هستم که چند وقتی هست با کمترین بی توجهی اطرافیانم ناراحت میشم از دستشون و قبلا کمتر بود ولی جدیدا خیلی شدت گرفته...چیکار بکنم من؟ حس میکنم خیلی خیلی ضعیف شدم و از خودم عصبانی میشم به دلیل همین احساسم و اینکه وقتی بهم توجه نمیکنن چرا من بهشون توجه میکنم.مثلا دیشب از اینکه داداشم از خواهر دعوت کرد که برن بیرون شب رو ولی به من نگفت کلی از دستشون ناراحت شدم.خواهشا راهنماییم کنید.??
فرید الهی بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
به یک روانشناس مراجعه کنید
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
محمدامین بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سعی کن جذاب باش
به حرفشون گوش کن و به خواسته هاشون توجه کن
میتونی از دیگر افراد هم کمک بگیری
موفق باشید
در ضمن من هم همین مشکل رو داشتم . از خدا کمک گرفتم و به مرور درست شد
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
محمد بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
دوست عزیز خیلی متأسفم که دچار این مشکل هستی چون خودم هم تقریبا مثل تو بودم و میدونم چقدر این مشکل سخت و عذاب آوره. اما نگران نباش این مشکل قابل حل شدن هست. من راهکارهایی که خودم امتحان کردم رو بهت معرفی میکنم امیدوارم مشکلت هر چه زودتر حل بشه.
1. از یک روانشناس خوب و کاربلد کمک بگیر.
2. هر روز صبح وقتی از خواب بیدار میشی، سه مورد از خوبی ها و کمک هایی که اطرافیان و دوستانت در حق تو انجام دادند رو روی یه کاغذ بنویس و تا شب چند بار به نوشته هات نگاه کن. این کمکت میکنه به جای اینکه از اشتباهات اطرافیانت غول بسازی و اون ها رو بیش از حد بزرگ کنی، جنبه های مثبت افراد رو به سرعت پیدا کنی و تو ضمیر ناخودآگاهت به ویژگی های مثبت افراد و اشخاص بیشتر بها بدی. گاهی ذهن عادت میکنه همه چیز رو منفی جلوه بده تا سعی کنی اون چیزها رو عوض کنی و یا تغییری توشون ایجاد کنی ولی یادت باشه تغییر ایجاد کردن همیشه هم خوب نیست، چون ما اونقدر انرژی نداریم که برای همه چیز انرژی صرف کنیم. به علاوه شما نمیتونه همه کسانی که باهات در ارتباط هستند رو عوض کنی.
3. به جای چرخیدن تو اینترنت و خوندن پست های نامربوط و بی اهمیت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، وقتت رو با اعضای خونواده سهیم شو و در کنارشون بازی های گروهی انجام بده. سعی کن باهاشون شوخی کنی (البته به صورتی که توهین تلقی نشه و ناراحت نشن). کم کم می بینی احساس راحتی بیشتری داری در کنارشون.
4. سعی کن در کارهای تیمی شرکت کنی.
5. اگر بعد از اجرا کردن تکنیک های بالا احساس کردی هنوز نیاز به کمک داری، این بار به یک روانپزشک خوب مراجعه کن. همه گاهی نیاز پیدا میکنند افکار و روحیه شون رو درمان کنند. ممکنه در طول درمان احساسات منفی دیگه ای پیدا کنی ولی یادت باشه این احساساتی که باهاشون مواجه میشی موقتیه و به خاطر مصرف داروهاست. بعد از تموم شدن دوره درمانت با قطع مصرف داروها تمام اون احساسات از بین خواهد رفت.
این رو هم بگم که همیشه و در هر شرایطی وقت گذاشتن برای راز و نیاز کردن با خدا به آدم آرامش میده. امیدوارم موفق باشی.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
حسین :) بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ریشه یابی کن ببین چه رفناری داشتی که ممکن شده اونا کمتر بهت توجه کنن !!
اللهم عجل لولیک الفرج
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

مینا
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی