1. علیرضا
  2. بیماری‌ها
  3. دوشنبه, 04 فروردين 1393
سلام دوستان

من یه نوجوان 17 ساله هستم و ریزش موی شدیدی دارم تقریبا دیگه فرق سرم داره معلوم میشه دکتر هم رفتم و برام یه شامپوی سینره و قرص مولتی ویتامین نوشت اینا رو هم استفاده کردم اما تغییری حاصل نشده و انگار ریزش موهام بیشتر هم شده میخواستم از شما بپرسم چیکار کنم که ریزش موهام درمان شه و ایا امکان رویش دوباره مو توی این سن وجود داره یا خیر
MosbatBoy بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
سلام

بهترین راه اینکه شما به پزشک متخصص مراجعه کنید ، اگر این پزشک نشد یکی دیگه
اول باید علت ریزش مو پیدا بشه شاید دوستی که اینجا به شما پیشنهاد یه دارو بده برای شما نتیجه عکس داشته باشه .
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
کنجکاو بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
دوست من این خیلی بد هستش که شما از این سن دچار ریزش مو شدید. به نظرم این موضوع رو خیلی جدی بگیر چون روی اعتماد به نفس خیلی تاثیر داره بخصوص موقعی که وارد دانشگاه میشی. البته این ها رو نگفتم که استرس بگیری چون استرس بدترین عامل جهت سرعت بخشیدن به ریزش مو هست. من هم یه مدت دچار ریزش مو شدم اما با مراجعه به دکترهای مختلف در حال حاضر موفق شدم تا حدود زیادی جلوی ریزش رو بگیرم و خدا رو شکر کاملا راضی هستم.
درباره دکتری هم که رفتی به نظرم دکتر خیلی بی سواد بوده یا می تونم بگم متاسفانه از علم روز آگاهی نداره. براساس تجربه چند تا مورد راه کار و داروی مهم رو بهت توصیه می کنم:
1. حتما این محلول رو خریداری کن و هر روز دو بار به سر و مخصوصا محل هایی که کم پشت هست بزن. (این محلول آمریکایی هست و قیمتش حدود 70 تومان هست. در نوع 2.5 و 5 درصد بفروش میرسه که شما حتما 5 درصد رو بخر.) محلول رو به آرامی و با حوصله به کف سر بزن. اگر خیلی محکم برنی اماکن ضعیف شدن ریشه های مو هست.
http://roginusa.com/i/pic-5-percent.png
2.از قرص فیناستراید به صورت دوره ای استفاده کن. مثلا من به مدت 60 روز، روزی یک عدد می خوردم و بعد به مدت 60 روز نمی خوردم و بعد دوباره به مدت 60 روز می خوردم. البته به نظرم برای مصرف این قرص حتما پیش پزشک برو.( تو اینترنت هم می تونی پیدا کنی.) چون مصرف زیادش شاید در آینده جلوی بارداری رو بگیره و کلا کارش این هست که میزان تستسترون بدن که عامل ریزش مو هست رو کم می کنه. حتما این قرص رو استفاده کن. اگر تونستی خارجی ش رو بگیر اما اگر پیدا نکردی ایرانی هم عیبی ندارد.
3.از کپسول های زینک یا روی حتما استفاده کن.
4.حداقل یک روز در میان سرت رو بشور. بهت توصیه می کنم از شامپو بچه مثلا شامپو بچه فیروز استفاده کنی. و مهتر از همه موقع شستشو سرت رو چنگ نزن و با موهات خیلی ملایم رفتار کن. فقط برای شستشو کف دستت رو به سرت بمال. چون در غیر این صورت ریشه موهات ضعیف می شوند.
5.سعی کن از خوردن غذاهای گرم پرهیز کنی.
در پایان هم بهت اطمینان میدم که اگر تمامی موارد بالا رو رعایت کنی جلوی ریزش مو گرفته میشه یا شاید هم حتی موهای ریخته شده دوباره رشد کنند. من هم از سین دبیرستان دچار این مشکل شدم اما خیلی سریع جلوی ریزش رو گرفتم و خدا رو شکر الآن همه چیز عادی هست ;)
ضمنا پیش هر دکتری نرو. این چیزهایی که برات تجویز کرده همه شون برای 4 یا 5 سال پیش هستند که متاسفانه نتیجه ای ندادند. دکترت علمش قدیمیه:)
راستش این همه تایپ کردم بخاطر مسئله ت خیلی مهم هست. این مشکل رو دست کم نگیر!
با دوستان مروت با دشمنان مدارا ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
حسین :) بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
استفاده ازشامپوی سان سیلک.
خیلی عالیه
فقط باید تجربه اش را کرده باشی
در ضمن رنگ سبز برای موهای چربه.
برای هر مویی رنگ های خاصی داره.
برای کاهش ریزش مو باید ید بدن بالا باشه.
استفاده زیاد از برنج
اگه عامل ریزش ارثی باشه نمی شه ریزش رو به صورت 100% قطع کرد.
والسلام.
اللهم عجل لولیک الفرج
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
matin jafari بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
این طور سوالات رو اینجا مطرح نکن برو دکتر اگر هم شهرستان هستی ارزششو داره یه سر تا تهران بری
VIVA UNITED
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. بیماری‌ها
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.