1. hadi
  2. شبکه‌های کامپیوتری
  3. سه شنبه, 07 آذر 1391
برام یه سوال جالبی پیش اومده
ما خونمون 3 تا کامپیوتر داریم که 2 تاشون لپ تابه یکی پی سی
خوب می شه به وسیله ی شبکه کردن با هاب از کارت گرافیک های هم استفاده کنن
یعنی مثلا من 2 تا کامپیوتر با گرافیک 256 دارم دوتا رو با هاب شبکه کنم بد با پردازش موازی یه کارت گرافیک مجازی قوی تر داشته باشم ؟
http://networktop.blogfa.com/post-40.aspx
این لینک می گه تو یه کامپیوتر می شه ولی تو دوتا با هاب چه ؟
اگه می شه که از نظر من باید بشه نرم افزاری چیزی هست ؟!!
بهترین پاسخ
Nima بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
دوست من اگه یه سرچی بکنی و پهنای باند و سرعت انتقال پورت های PCI Express و حتی AGP و حتیه حتی PCI رو ببینی خودت پاسخت رو میگیری!!! هیچوقت از طریق کابل شبکه شما نمیتونید به همچین پهنای باندی دست پیدا کنید!!
ولی خوب این در صورتیه ی که شما بخواید واسه کارهای عادی (مثل بازی کردن و...) از پردازش موازی استفاده کنید یعنی جایی از این پردازش استفاده کنید که نیاز به سرعت پردازش و نمایش داشته باشید! ولی اگه فقط بخواید از قدرت پردازش جهت تسریع کارهاتون استفاده کنید باید بگم که امکانش وجود داره ولی نه به این سادگیا و باید کلی برنامه نویسی بشه! من تنها نرم افزاری که دیدم میتونه به این نحو از پردازش موازی استفاده کنه 3d Max بوده!! و چون که شاید با ساعتها (بسته به سیستم) پردازش و رندر کردن این نرم افزار فقط یه عکس چند مگابایتی حاصل میشه یعنی حجم بالایی از داده لازم نیست که بین دستگاه ها مبادله بشه! این نرم افزار بخشی از وظیفه ی پردازش و رندر گیری رو به هر سیستم محول میکنه و در نهایت با اتمام کار و چمع آوری خروجی ها رو سیستم مبدا تصویر نهایی رو نشون میده!!
البته اینم بگه که چند سال پیش از طریق اینترنت هم همچین پروژه ای رو شروع کرده بودن (اما اون طرح از قدرت کارت گرافیک استفاده نمیکرد و از CPU استفاده میکرد) یعنی با نصب یه نرم افزار به صورت داوطلبانه در مواقع بیکاری سیستم به صورت اتومات از سیستم شما برای انجام پردازشهای بزرگ پروژه های علمی (مانند شبیه سازی آب و هوا) استفاده میشد. که اون زمان میگفتن سرعت اینجور پردازشی به مراتب بیشتر از قویترین سوپرکامپیوتر موجود اون زمان بود! ولی آخرش نفهمیدن به نتیجه رسیدن یا نه!!! ;)

موفق و پیروز باشید
نیما


There are replies in this post but you are not allowed to view the replies from this post.