1. nima
  2. سخت‌افزار
  3. چهارشنبه, 11 اسفند 1400
سلام خدمت اساتید و دوستان عزیز
میخواستم یه سیستم کامپیوتر تهیه کنم خیلی شانسی متوجه شدم که ظاهرا سی پی یو های نسل 11 اینتل که تقریبا جدیدترین نسل هستند حتی در بالاترین مدل ها هم از رم با حداکثر فرکانس 3200 mhz ساپورت میکنند در حالی که توی بازار، رم های خیلی زیادی هستند با فرکانس های بالاتر و حتی مادربرد های سری z اینتل هم تا 6000 mhz ساپورت رم دارن.
حالا سوالی که برام ایجاد شده اینه که
1-اگه اینتل حتی تا جدید ترین نسل ها هم تا 3200mhz ساپورت رم داره پس این همه مدل رم های با فرکانس بالاتر به چه دردی میخورند دقیقا و چه استفاده ای دارند ؟

2-من خیلی در مورد cpu و apu های ای ام دی اطلاع ندارم ممکنه رم های با فرکانس بالاتر رو فقط ای ام دی پشتیبانی کنه یعنی؟

3-الان اگه من بخوام یه سیستم ببندم نسل 11 اینتل با مادربرد سری z و مثلا یه رم 3600 mhz ببندم روش حتی با فعال کردن xmp روی مادربرد روی مقدار 3600 نهایتا به خاطر سی پی یو تا 3200 mhz استفاده بیشتر نمیشه از رم درسته؟ پس 400 مگا هرتز بیشتر اینجا هدر میره در واقع؟ و در نهایت نتیجه میگیریم فقط دنبال رم های تا 3200 بگردیم برای سیستم های اینتل ؟

4-اگر که cpu ساپورت نکنه از رم بیشتر از 3200 ولی مادربرد سری z با قابلیت xmp مادربرد ساپورت کنه از رم با فرکانس بالا نفع و کارایی برای سیستم داره؟
مثلا کارت گرافیک میتونه به عنوان v ram از این سرعت بالا تر استفاده کنه یا کلا توجیح نداره خرید رم فرکانس بالا تر قیدشو بزنم ؟


ببخشید سوالام زیاد شد خیلی ممنون هستم ازتون پیشاپش برای گذاشتن وقتتون
بهترین پاسخ
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
0
رای
پس‌گیری
سلام دوست من
سوال جالبی پرسیدین
نکته اینه که برای این سی پی یو ها اینتل یه سرعت بیس یا پایه اعلام میکنه که بین ۲۰۰۰ تا ۲۶۶۶ مگاهرتزه. این یعنی سی پی یو با رم پایین تر از این فرکانس کار نمیکنه.
از طرفی حرف شما درسته و اینتل اعلام کرده که نسل ۱۱ تا ۳۲۰۰ مگاهرتز رو پشتیبانی میکنه اما تست های واقعی نشون میده که این عدد خیلی بالاتر از این حرفاست.
سی پی یو های اینتل قابلیت اورکلاک خوبی دارن و اگه مادربورد پشتیبانی کنه تا ۴۶۰۰ مگاهرتز رو هم میتونن هندل کنن. اون عدد ۳۲۰۰ بدون نیاز به اورکلاک سی پی یو ها هست.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
حمید مقدسی بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
منم مشابه این سوالو دارم اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.