1. Samane
  2. نرم‌افزار
  3. پنج شنبه, 01 آبان 1399
F12 رو میزنم بوت بالا میاد بعد میزنم رو cd rom بعدش ویندوز بالا میاد به جای اینکه بوت شه بعضی وقتا فقط مینویسه هر کلیدی رو بزن تا بوت شه میزنی بازم ویندوز بالا میاد
بهترین پاسخ
اخبار فوتبال ایران وجهان بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ

بسته به این که کامپیوتر شما جدید باشد یا قدیم، دستور بوت در BIOS یا سخت افزار UEFI کنترل می شود. در ادامه به معرفی این دو دستور می پردازیم.
دستور بوت در BIOS

برای دسترسی به بایوس، شما باید سیستم خود را ریستارت کرده و سپس یک کلید خاص را برای آغاز فرآیند بوت شدن کامپیوتر یا لپ تاپ خود فشار دهید. این کلید معمولاً در طول فرآیند بوت شدن بر روی صفحه نمایش داده می شود. معمولاً با فشار دادن کلید Delete یا F2 به صفحه بایوس دسترسی پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید که باید کلید مورد نظر را در زمان دقیق و به موقع فشار دهید تا بتوانید به صفحه بایوس کامپیوتر دسترسی پیدا و آن را مشاهده کنید.

در حالی که رایج ترین کلیدها برای دسترسی به صفحه بایوس کامپیوتر کلید Delete یا F2 هستند، اما امکان دارد در سیستم شما کلیدهای دیگری مانند F1، Escape و یا Ctrl + Alt + Escape برای دسترسی به BIOS معرفی شده باشد. اگر کلید مورد نظر را بر روی صفحه کامپیوتر خود مشاهده نمی کنید، نمی توانید در گوگل نام مدل سیستم خود و bios key را وارد و آن را جستجو کنید. یا اگر کامپیوتر خود را شخصی سازی کرده اید می توانید به مادربورد سیستم خود مراجعه کنید.
دستور بوت در سخت افزار UEFI

سخت افزار UEFI در سیستم عاملی های ویندوز ۸ و ۱۰ ارائه شده است. در این حالت شما تنها با فشار دادن یک کلید نمی توانید به منو آن دسترسی پیدا کنید. در عوض، برای بوت کردن کامپیوتر به ویندزو نیاز دارید. برای انجام این کار ابتد کلید Shift را در صفحه کلید فشار دهید و آن را نگه دارید پس بر روی منو Start کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید. ویندوز درون a special boot options menu راه انداز خواهد شد.

برای دسترسی به تنظیمات UEFI باید ابتدا بر روی Troubleshoot کلیک کرده و گزینه Advanced Options را انتخاب کرده و در نهایت بر روی UEFI Firmware Settings کلیک کنید. به این ترتیب به صورت خودکار منوی Boot ظاهر خواهد شد. به این ترتیب شما حتی از طریق بوت شدن ویندوز می توانید به فرآیند بوت شدن دسترسی پیدا کنید.
نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ

نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ
نکته مهم در مورد نحوه بوت شدن کامپیوتر

هنگامی که در منو BIOS یا UEFI هستید، منو Boot را جستجو کنید. اگر خوش شانس باشید در نوار موجود در بالای صفحه تب Boot را پیدا خواهید کرد، در غیر این صورت ممکن در زیر یکی از تب های واقع شده باشد.
نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ

نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ

از کلیدهای جهت دار برای حرکت و جا به جایی در بایوس استفاده کنید و برای انتخاب هر چیزی کلید Enter را فشار دهید. به طور کلی لیستی از کلیدهای که می توانید از آن ها استفاده کنید در گوشه پایین سمت راست نشان داده شده است. برخی از کامپیوترها و لپ تاپ های جدید با سیستم عامل UEFI امکان استفاده از موس را در صفحه به شما خواهند داد.
نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ

نحوه تغییر دادن دستور بوت کامپیوتر و لپ تاپ
مراحل آموزش نحوه بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

برای انجام فرآیند بوت شدن کامپیوتر و لپ تاپ خود باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
مرحله اول:

ابتدا بر روی تب Boot کلیک کنید تا لیست وسایلی که قرار است از طریق آن فرآیند بوت شدن را انجام دهید را مشاهده کنید.
مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ
مرحله دوم:

خب حالا لیست را مشاهده خواهید کرد. شما ممکن است از طریق DVD، CD و یا USB فرآیند بوت شدن را انجام دهید. اکنون گزینه مورد نظر خود را برای انجام فرآیند بوت شدن انتخاب کنید و در نهایت کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید.

توجه داشته باشید که شما می توانید از کلید های + و – برای حرکت بین گزینه ها نیز استفاده کنید. (این کلیدهای میانبر در سیستم های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل بهتر است به لیست کلیدهای میانبر بر روی صفحه خود مراجعه کنید.)
مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

نکته دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که درایو USB به عنوان یک گزینه در لیست ظاهر نمی شود، حتی اگر کامپیوتر شما پورت های USB داشته باشد. اما اگر شما قبل از ریستارت کردن سیستم خود و دسترسی به صفحه Boot، دستگاه USB را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید آنگاه گزینه درایو USB را مشاهده خواهید کرد.

برخی از کامپیوترها درایو USB را نشان می دهند حتی اگر به سیستم متصل نباشد اما برخی دیگر به این گونه عمل نمی کنند و باید حتما فلش مموری به دستگاه وصل باشد.
مرحله سوم:

دستور بوت به صورت یک لیست بر طبق اولویت مرتب شده است. برای مثال، اگر در دستور العمل بوت USB drive بالاتر از hard drive قرار گرفته باشد، سیستم شما گزینه USB drive را انتخاب خواهد کرد. اگر USB وصل نشده باشد یا هیچ سیستم عاملی وجود نداشته باشد، آنگاه کامپیوتر فرآیند بوت شدن را از طریق hard drive انجام خواهد داد.
مرحله چهارم:

برای ذخیره کردن اطلاعات خود به Save & Exit در صفحه بروید. سپس، گزینه Save Changes and Reset یا Save Changes and Exit را انتخاب کنید و برای ذخیره سازی این تغییرات کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید. در نهایت کامپیوتر یا لپ تاپ خود را دوباره Restart کنید.

همچنین شما ممکن است با فشار دادن یک کلید خاص بتوانید تغییرات را ذخیره سازی کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه save and exit را انتخاب می کنید نه گزینه discard changes and exit.
مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

مراحل بوت شدن کامیپوتر و لپ تاپ

به این ترتیب هنگامی که کامپیوتر شما مجدداً راه اندازی می شود، فرآیند بوت شدن بر اساس اولویت که شما انتخاب کرده بودید انجام خواهد شد.
نحوه دسترسی به منو بوت کامپیوتر

برای کاهش ایجاد تغییرات در دستور Boot، برخی از لپ تاپ ها و کامپیوترها دارای Boot Menu option هستند. هنگامی که کامپیوتر خود را بوت می کنید برای دسترسی به منو بوت کافی است که کلیدهای F11 یا F12 را در صفحه کلید خود فشار دهید. این کار به شما اجازه می دهد بدون این که دستورات بوت را به صورت دائم و پیوسته تغییر دهید، یک بار فرآیند بوت شدن را از طریق یک دستگاه سخت افزاری خاص انجام دهید.
نحوه دسترسی به منو بوت کامپیوتر

نحوه دسترسی به منو بوت کامپیوتر
نکته مهم در مورد نحوه بوت شدن کامپیوتر

در ویندوز ۸ و ۱۰ که دارای ویژگی UEFI هستند، شما می توانید یک دستگاه بوت را از advanced boot options menu انتخاب کنید. برای انجام این کار کلید Shift را فشار داده و آن را نگه دارید سپس سیستم خود را Restart کنید. آنگاه کامپیوتر شما در منو گزینه های بوت راه اندازی خواهد شد.

اکنون در صفحه بوت گزینه Use a device را انتخاب کنید. سپس، نوع دستگاه (مانند DVD، CD یا USB) را که می خواهید فرآیند بوت شدن از طریق آن انجام شود را انتخاب کنید.
نحوه دسترسی به منو بوت کامپیوتر

نحوه دسترسی به منو بوت کامپیوتر
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
0
رای
پس‌گیری
سلام دوست من
آیا این سی دی رو روی سیستم دیگه ای تست کردین و از سلامتش مطمئنین؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.