1. nila
  2. سخت‌افزار
  3. پنج شنبه, 26 تیر 1399
کیبورد معمولی چیست؟
کیبورد معمولی یا کیبورد ممبرین (Membrine) مکانیزم کار ساده‌ای دارد و نسبت به سایر انواع کیبوردها در بازار از قیمت پایین‌تری برخوردار است. این کیبوردها از یک برد اصلی تشکیل شده‌اند و روی این برد قطعات پلاستیکی که با قطعاتی از هم جدا شده‌اند، قرار دارند. کاربر با فشردن دکمه پلاستیکی باعث حرکت قطعه پلاستیکی رویه شده و اتصالی کوتاه را در کیبورد ایجاد می‌کند. این اتصال منجر به ارسال اطلاعات به کامپیوتر شده و درواقع اطلاع داده می‌شود که دکمه‌ای فشرده شده است و کارهای مربوطه نیز در ادامه اجرا خواهند شد. در این راستا باید اشاره کنیم که کیبوردهای معمولی یا ممبرین نسبت به کیبوردهای مکانیکی کم صداتر بوده و قیمت پایین‌تری نیز دارند. در عین حال از عمر کمتری نیز نسبت به انواع مکانیکی برخوردار هستند. اما برای بررسی تفاوت کیبورد مخصوص بازی با معمولی باید حالا ببینیم که کیبورد گیمینگ چیست.

کیبورد گیمینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
شاید پاسخ این سوال ساده باشد. درواقع یک کیبورد گیمینگ یا کیبورد بازی - کیبورد مخصوص بازی کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده است و معمولا به نورهای RGB مزین است. اما این همه ماجرا نیست. دیگر تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی این است که کیبوردهای گیمینگ از دکمه‌های مکانیکی سود می‌برند و زمان پاسخگویی سریع‌تری نیز دارند. درواقع در طراحی آن‌ها از مکانیزم مکانیکی استفاده شده است. از طرف دیگر زمانی که گیمر در طولانی مدت از آن استفاده می‌کند، احساس خستگی نخواهد کرد. اما ببینیم که زمان پاسخگویی چیست و چه تأثیری در کار یک کیبورد خواهد داشت.

دکمه های مکانیکی و زمان پاسخگویی کمتر
همان‌طور که اشاره شد، دکمه‌های مکانیکی و زمان پاسخگویی کمتر دو وجه مشخصه کیبوردهای گیمینگ هستند. درواقع خود دکمه‌های مکانیکی هستند که منجر به کاهش زمان پاسخگویی در بررسی تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی خواهند شد. حالا ببینیم که دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. درواقع زمان پاسخگویی به لحظه بین فشردن کیبورد تا ارسال اطلاعات به کامپیوتر و دریافت نتیجه گفته می‌شود. حالا هر چه این زمان سریع‌تر باشد، کارایی در اجرای کارهایی نظیر بازی بالاتر می‌رود. هرچند گیمرهای مبتدی ممکن است کمتر متوجه چنین ویژگی‌هایی شوند، اما معمولا گیمرهای حرفه‌ای‌تر خیلی خوب این ویژگی‌ها و همچنین تأخیر در پاسخگویی را درک می‌کنند. درواقع در اجرای برخی از بازی‌ها حتی زمان پاسخگویی 30 میلی‌ثانیه نیز برای یک گیمر می‌تواند زیاد باشد.
علی بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
این سوال خودت نیست
تبلیغ لینک سایتت هست
خودت جوابو میدنی
خب اگه خیلی آگاه هستی لطفا بیا به منم جواب بده
با سپاس


https://www.javab24.com/131461
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
nila بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
مشخص شما خیلی لینک سازی انجام دادی که اینطوری به چشمتون اومده. چون الان دقیقا شما لینک سازی کردی و لینکت رو توی سوال من گذاشتی!
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.