1. پوران
  2. فوتبال
  3. دوشنبه, 13 شهریور 1396
هنوز تیم ها کامل مشخص نشده کیا رفتن جام جهانی ولی از همین الان اگر بتویند پیش بینی کنید کی قهرمان میشه واقعا ترکوندید. یه خلاصه ای هم از شهرهای روسیه و میزبان مسابقات براتون میزارم.

یکی از رخدادهای بزرگ سال بعد، برگزاری جام جهانی است؛ این رویداد بزرگ باعث تغییرات بسیار زیادی در عرصه ورزش فوتبال می شود. تیم های ملی کشورهای مختلف برای رقابت در این مسابقات آماده می شوند تا در نهایت یکی از آنها بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این رویداد از طرفی بسیار پرهزینه می باشد و کشوری که میزبانی آن را بر عهده می گیرد، باید دارای زیرساخت های مناسب بوده و توان فراهم آوردن امکاناتی نظیر محل اسکان و اقامت مناسب برای گردشگران، ورزشگاه های مجهز و محیط هایی جذاب برای تفریح علاقه مندان به فوتبال را فراهم آورد.

علاوه بر این کشورهای بسیار زیادی برای دوره های مختلف کاندید می شوند تا اعتبار برگزاری این رویداد را برای خود ثبت کنند. همانطور که می دانید کشور روسیه میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ است؛ در این بخش از مجموعه مقالات اطلاعات سفر به روسیه می توانید هرآنچه درباره تور جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ لازم است بدانید را مطالعه کنید؛ با e-russia همراه باشید.

جام جهانی روسیه 2018
با روسیه آشنا شوید…
موقعیت جغرافیایی

روسیه دارای موقعیت بسیار خوبی از نظر جغرافیایی است، این کشور به خاطر وسعت بسیار زیاد خود با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد(!) و شاید ذکر این نکته نیز برای شما جالب باشد که بدانید مرزهای آبی قابل دسترس این کشور شامل اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای سیاه، دریاچه خزر و دریای بالتیک می باشد.
آب و هوا

روسیه بطور کلی دارای آب و هوای مرطوب قاره‌ای در جنوب و زمستان های خیلی سرد در شمال است که در بسیاری از موارد شامل یخبندان نیز می باشد. در مجموع می توان گفت که این کشور تنوع آب و هوایی بسیار متنوعی را در نقاط مختلف خود دارا می باشد.
دین و زبان

ریشه مردم روسیه از اقوام ساکن در اوراسیاست، به گونه‌ای که مردم این کشور به اقوام و تیره های متعددی بخش بندی می شوند. زبان رسمی مردم این کشور روسی است که گویش های مختلفی را نیز شامل می شود. دین اکثریت مردم روسیه شامل مسیحیت، اسلام و یهود است که در این میان مسیحیت ارتدکس بزرگترین مذهب مردم روسیه را تشکیل می دهد.

دین و زبان
اقتصاد و توریسم

اقتصاد مردم روسیه بر محور عرضه منابع طبیعی و سوخت استوار است و صنعت این کشور کاملا بر محور تولیدات مردم کشور روسیه می باشد. به لحاظ گردشگری نیز این کشور دارای جاذبه های بسیار دیدنی طبیعی و منحصر به فردی می باشد که بیشتر آنها نیز در سه شهر اصلی گردشگری این کشور یعنی مسکو، سوچی و سن پترزبورگ قرار دارد.

هزینه سفر به روسیه در قیاس با سایر کشورهای اروپا بسیار به صرفه‌تر است، اما باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که هزینه اقامت در پایتخت این کشور یعنی مسکو بسیار زیاد است که البته با این وجود باز هم ارزش آن را دارد تا از مکان‌ها و جاهای دینی این شهر همچون کاخ کرملین، تئاتر بولشوی، کلیسای جامع سنت باسیل، متروی مسکو، میدان سرخ و آسمان نمای مسکو دیدن کنید.
اقتصاد و توریسم
اقتصاد و توریسم

طبیعتا اگر شما قصد داشته باشید در تور جام جهانی 2018 روسیه شرکت کنید، احتمالا برای تماشای بازی های تیم ملی کشورمان مجبور هستید به حداقل ۳ شهر این کشور سفر کنید؛ البته این در حالی است که نخواهید بازی های دیگر جام جهانی ۲۰۱۸ را از نزدیک در استادیون تماشای کنید. سیر و سیاحت در شهرهای مختلف روسیه به بهانه تماشای برخی از مسابقات فوتبال این تورنومنت تجربه ای است که شاید هزینه‌بر باشد، اما بدون شک بسیار هیبجان انگیز و متفاوت از تمامی سفرهای زندگی شما خواهد بود.
استادیوم های محل برگزاری مسابقات

اما بازی های فوتبال این تورنومنت معروف بین المللی قرار است در کدام شهرهای روسیه و در کدام استادیوم های این کشور برگزار شود؟ بگذارید نگاهی اجمالی به محل برگزاری این مسابقات داشته باشیم:
استادیوم های محل برگزاری مسابقات
استادیوم های محل برگزاری مسابقات
استادیوم های شهر مسکو

Luzhniki (ظرفیت: حدود ۸۰ هزار نفر)
Moscow Regione (ظرفیت: حدود ۴۵ هزار نفر)
Spartak Stadium (ظرفیت: ۴۴ هزار نفر)
Dynamo Stadium (ظرفیت: حدود ۳۷ هزار نفر)

استادیوم Luzhniki
استادیوم Luzhniki
استادیوم های شهر روستوف

Rostov Arena (ظرفیت: حدود ۴۵ هزار نفر)
استادیوم های شهر کراسنودار

Krasnodar (ظرفیت: حدود ۳۷ هزار نفر)
استادیوم های شهر سامارا روسیه

Kosmos Arena (ظرفیت: ۴۴ هزار نفر)
استادیوم های شهر سن پترزبورگ

Zenit Arena (ظرفیت: ۶۹ هزار نفر)
استادیوم های شهر یکاترینبورگ

Centralnyj (ظرفیت: ۳۵ هزار نفر)
استادیوم Centralnyj
استادیوم Centralnyj
استادیوم های شهر کازان

Kazan Arena (ظرفیت: ۴۵ هزار نفر)
استادیوم های شهر ولگاگراد

Rotor Arena (ظرفیت: حدود ۴۵ هزار نفر)
استادیوم های شهر نیژنی نوگراد

Nizhny Novgorod (ظرفیت: حدود ۴۵ هزار نفر)
استادیوم های شهر سوچی

Fisht Olympic (ظرفیت: حدود ۴۸ هزار نفر)
استادیوم Fisht Olympic
استادیوم Fisht Olympic
استادیوم های شهر سارانسک

Mordovia Arena (ظرفیت: ۴۴ هزار نفر)

همانطور که مشاهده می کنید، در میان شهرهای ذکر شده نام سه شهر توریستی معروف روسیه یعنی مسکو، سن پترزبورگ و سوچی نیز به چشم می خورد؛ نام این سه شهر همواره در میان توریست پذیر ترین شهرهای اروپا به چشم می خورده است.

شاید بتوان گفت که تور جام جهانی روسیه به مثابه یک تیر و دو نشان باشد! هم بازی های تیم های فوتبال مورد علاقه تان را در یک تورنومنت بین المللی می توانید از نزدیک مشاهده کنید و هم به گشت و گذار در شهرهای روسیه بپردازید؛ توصیه می کنیم از جاذبه های گردشگری تاریخی مسکو و سن پترزبورگ بازدید کنید و از تفریحات متنوع موجود در سراسر روسیه نیز غافل نشوید.
مسکو
مسکو

لازم بذکر است که از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی روسیه تاکنون تنها حضور ۳ تیم قطعی شده است:

روسیه (بعنوان میزبان)
برزیل (نماینده آمریکای جنوبی و تیم دوم صعود کننده)
ایران (نماینده آسیا و تیم سوم صعود کننده)

بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر مسکو روسیه استارت خواهد خورد تا بار دیگر هیجان فوتبال در سراسر دنیا به اوج خود برسد.
منبع
  1. http://www.e-russia.ir
amln بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
فک کنم برزیل یا آرژانتین قهرمان بشه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. فوتبال
  3. لینک جواب
mi بهترین پاسخ Pending Moderation
-1
رای
پس‌گیری
شاید هلند یا آلمان
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. فوتبال
  3. لینک جواب
حسین :) بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
برزیل
اللهم عجل لولیک الفرج
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. فوتبال
  3. لینک جواب
Hamid بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
ایران:D :D :D :D
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. فوتبال
  3. لینک جواب
حسین :) بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ایران:D :D :D :D

چرا که نه!
اللهم عجل لولیک الفرج
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. فوتبال
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

مینا
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی