1. masoud
  2. شغل و استخدام
  3. جمعه, 04 فروردين 1396
سلام. در شهرستان(سمنان)، در بالای شهر، مغازه نسبتا بزرگی در اختیار دارم. چه شغلی پیشنهاد می کنید؟

مغازه لب بلوار هست و اطرافش تا فاصله حدود 300 مترهیچ مغازه ای نیست. در منطقه ای هست که از مراکز خرید دوره و عابر تردد زیادی نداره. مثلا تو بازار نیست و بیشتر منطقه مسکونیه ولی تردد خودرو بسیار زیاده. نمای ویژه ای داره. زیر زمین- همکف و بالکن بزرگ به ترتیب 130متر- 90 متر - 125 متر.

قبلا کارهای ساختمانی انجام دادم(ساخت و ساز) از فروشندگی خیلی سردرنمیارم. اما تنها نیستم و برادرهام و پدرم هم هستند و شغل همه ما کار ساختمان سازی (همچنین طراحی) هست. اما شخص اصلی که باید فروشگاه رو مدیریت کنه حداقل تا چند سال من هستم. در شهرستان چون نسبتا محیط شهر کوچک است سابقه خانوادگی خوبی داریم و پدرم در شهر شناخته شده است. زبون باز نیستم و آدم با ادب، کم رو و صادقی هستم. خودم به خاطر شغلی که داشتم، تقریبا هر کاری از دستم برمیاد. یه جورایی آچار فرانسه ام. از طراحی سایت و کارهای مدرن گرفته تا نجاری و لوله کشی و ... به تمام جزئیات کار ساختمان واقفم. رشته تحصیلیم برق قدرت بوده (متاسفانه) و 27 سالمه و مجرد ;) . به تکنولوژی علاقه دارم. آدم خلاقی هستم. (شبیه آگهی ازدواج شد).

دوست دارم حدالامکان شغل خاصی داشته باشم. ضمنا کلاس کاری شغل هم برام مهمه. اگر مهم نبود مطمئنا سمساری میزدم.

این شغل باید همیشگی باشه و بعد از مدتی نیاز به تعویض شغل نباشه. انتخاب این شغل برام خیلی مهمه چون به زندگیم جهت میده و تصمیم سرنوشت سازیه.

بحث سرمایه فعلا مطرح نیست چون اون اندازه ای که برای راه اندازی شغل نیاز باشه بودجه هست. (چون چند نفریم)

بنا به دلایلی ایجاد رستوران- فست فود- کافی شاپ و شغل های اینجوری که در این حد سرو صدا و اذیت همسایه ها رو داشته باشه مقدور نیست.


مشاغلی که تا الان پیشنهاد شده:

1- لوازم خانگی
با اینکه علاقه دارم اما به خاطر ورود سایت های فروش آنلاین مثل دیجی کالا، آینده رو توجیه نمیکنه. چون رقابت با این جور سایتها به خاطر فروش بالاشون تو دسته کالای دیجیتال در چند سال آینده خیلی سخت میشه.

2- فروش مبلمان
از لحاظ راحتی کار مبلمان حرف اول رو میزنه و سرمایه متوسطی نیاز داره. اما جای توسعه نداره و همیشه باید فقط مبل بفروشی و جذابیتی نداره. ضمنا یک نفر فروشنده کافیه و نیازی نیست بقیه خانواده هم درگیر باشند.

3- پوشاک از برند خاص
مغازه پوشاک از برند خاص مثل هاکوپیان و ... خوبه ولی با خصوصیات من صادق نیست و احساس می کنم نیاز به چرب زبانی داره. خوبیش اینه که از نسیه وچک بازی خبری نیست یا ناچیز. طرف بعد از خرید کارت میکشه میره و تمام.

4- تزئینات ساختمان و دکوراسیون
دکوراسیون ساختمان هم واقعا علاقه دارم. اما دردسرای خودشو داره. هماهنگ کردن اکیپ برای نصب تزئینات بزرگترین معضل تو این شغله. چون هر یک از اجزا مثل کاغذ دیواری، چند تا نصاب خوش سلیقه و خوش قول نیاز داره. کافیه نصاب خرابکاری کنه تا همه کاسه کوزه ها سر من بشکنه. اما این شغل علاوه بر اینکه مرتبط با شغل قبلیمه شدیدا قابل توسعه هستش. مثلا میشه خیلی چیزای دیگه مثل سیستم مدیریت هوشمند ساختمان - سیستمهای گرمایش و سرمایشی خاص و ... رو به مجموعه اضافه کرد.

اگر شغل دیگه ای مد نظرتونه یا ایده دیگه ای دارین ممنون میشم در میون بذارین.

از دوستانی که در مشاغل فوق فعالیت داشتند خواهشمندم راهنمایی کنند و معایب و مزایا رو ذکر کنند.

پیشاپیش از همه تشکر میکنم که اطلاعاتشون رو بی منت در اختیار بنده قرار میدهند.


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.

ورود / ثبت‌نام

 

کاربران فعال این ماه

مینا
Super User
مسعود یوسف‌نژاد
نازنین امامی
علی مردانی