1. احسان
  2. برنامه‌نویسی و طراحی وب
  3. شنبه, 07 بهمن 1391
آقا سلام
میخوام بزنم تو کاره طراحی وب سایت و...
میخواستم بدونم واسه اینکار باید به چه برنامه ها و چه زبان های برنامه نویسی مسلط باشم؟
یه چند جا سرچ کردم گفتن css,php,html رو باید بلد باشی و واسه راحتی هم c رو بلد باشی
دوستان به زبان های برنامه نویسی هیچ آشنایی ندارم
میشه واسه یه زیر دیپلمی اینا رو مرتب کنید و بگید که یادگیری رو از کدوم شروع کنم و با کدوم تموم کنم؟(و همینطور اگه برنامه ای هم لازمه)
و واسه یادگیری این زبان ها کتاب بگیرم یا کلاس برم؟
دستون درد نکنه
IR|..invisible بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
یه مقداری C رو یاد بگیرید به صورت موازی یا بعدش هم HTML و CSS هم تا حدی که برای طراحی هست ، فقط طراحی.بعدش هم PHP رو یاد بگیرید و چون C رو میدونید خیلی راحت میشید.البته این نظر منه.
احسان بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ممنونم آقا
ولی واسه یادگیری c شما مد نظرتون کتاب هست یا کلاس؟
IR|..invisible بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
من خودم از مدرسه یاد گرفتم و یه مقداری هم کلاس و بعدش برای پیشرفتش کتاب ، نمی دونم هر طور خودتون میتونید ، به نظرم یه مقداری با کلاس شروع کنید بعد برید سراغه کتاب بهتر باشه.

ببینید در اصل طراحی وب با برنامه نویسی وب فرق داره ، اگه طراحی مد نظرتون هست اصلا سراغ C , php نرید و برید html ,css , java script یاد بگیرید.
اگر هم برنامه نویسی php , SQL . ولی اگه دوست دارید تو برنامه نویسی یخورده شاخ باشید بلد بودن C++ میتونه بهتون کمک کنه و یه دیدی بهتون بده ؛ اما تاثیر خیلی زیادی نداره ، در کل یه مقداری برنامه نویسی بلد باشید بهتره!حتی به غیر از C ، پایتون هم خوبه و یا جاوا.
Azoic بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
سلام دوست من
اینطور که از سوالتون معلومه شما میخوایین طراحی وب رو یاد بگیرین نه برنامه نویسی وب
در طراحی وب شما چیزهایی رو میسازین که کاربر میبینه، در واقع شما پوسته رو طراحی میکنین یا بهتر بگم رابط کاربری
برای اینکار اولین چیزی که لازمه اینه که شما HTML و در کنار اون CSS رو یاد بگیرین که خیلی هم آسونه. بعد اینکه اینها رو خوب یاد گرفتین برای حرفه ای تر شدن باید برین سراغ جاوا اسکریپت یا jquery و در نهایت برای اینکه حرفه ای تر بشین بهتره تا از PHP هم سر در بیارین (به ترتیب عرض کردم)
طراحی وب کار بسیار جذابیه اما موفقیت شما بعد از موارد بالا به سلیقه ی طراحی و خوش ذوق بودنتون داره که اونم بعد کار و تجربه ی بسیار و مشاهده ی نمونه کارهای زیاد بهتر و بهتر میشه
برای برنامه نویسی وب هم زبانی که بیشترین کاربرد رو فعلا داره PHP هستش، کسانی که میگن c یا c++ رو هم یادبگیر بخاطر اینه که شباهت زیادی به PHP داره و یاد گیری PHP رو راحتتر میکنه مگرنه هیچ کاربردی در وب ندارن !
درضمن الان سیستم ها بسیار قدرتمند و خوب زیادی هستن که دیگه نیاز به برنامه نویسی کمتر احساس میشه اما طراحی پوسته و رابط کاربری چیزی هست که روز به روز رونق بیشتری میگیره
mamall بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سوال خوبیه احسان
احسان بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
ممنون دوستان
آقای invisible نظرتون کاملا درسته چون من واسه یادگیری photoshop یه کلاس رفتم بعد واسه حرفه ای تر شدن یه کتاب خریدم و بعد خوندن کتاب خیلی راحت تر شده بود
یه مدت پیش یه pdf واسه c گرفتم یه کم که جلو رفتم دیدم هیچی سر در نمیارم:D
آقای invisible و azoic:
فرق طراحی وب با برنامه نویسی وب چیه؟یعنی کاربرد برنامه نویسی وب چیه؟(من منظورم این بود که بعد بتونم یه وبسایتی چیزی بزنم و...)
و آیا واسه یادگیری html و css پیش نیازی چیزی لازمه؟مثلا واسه راحت تر فهمیدنش چه چیزی رو بلد باشم قبلش؟
الان دیگه به نظرم همونطور که شما گفتید واسه c یه کلاس برم تا راه بیفتم ولی بعد واسه html و css کلاس برم یا بعد از c میتونم خودم با کتاب یاد بگیرم؟
دوستان کلا واسه من که مبتدی هستم بگید کدوم رو کلاس برم کدوم رو خودم با کتاب میتونم یاد بگیرم؟
ممنون
Azoic بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
HTML و CSS بسیار راحت هستن و خیلی زود میتونین یاد بگیرین پیش نیاز و... هم نمیخوان
فرق برنامه نویسی وب با طراحی وب اینه که شما در طراحی وب پوسته، قالب یا رابط کاربری (هر 3 تاشون یه چیزن!) رو طراحی میکنین، یعنی چیزی که توسط کاربر قابل مشاهده هست اما در برنامه نویسی شما هسته ی سایت رو برنامه نویسی میکنین
برای اینکه یه سایت بزنین به هیچ کدوم از اینا نیازی نیست، چون الان همشون آماده هستن و حتی رایگان مخصوصا همون هسته ای که گفتم
به اینجور برنامه های تحت وب آماده میگن CMS یا به فارسی میشه، سیستم تولید محتوا
این CMS ها که میشه گفت همشون اپن سورس هستن توسط هزاران نفر از سراسر دنیا برنامه نویسی میکنن (حالا شما نخبه هم باشین میتونین کار این هزاران نفر رو که چندین سال روش کار کردن انجام بدین ؟!)
برای پوسته ی سایت هم قالب های آماده ی زیادی هست، اما بازم در این زمینه احساس میشه که آدم باید خودش دست به کار بشه، چون اگه نگاه کنی هر سایتی واسه خودش قالب مخصوص به خودش رو داره و همچنین هر چند مدت یه بار هم عوضش میکنه و بهترش میکنه
یعنی الان نیاز به طراح وب زیاد هست، گرچه تعداد فعالان این بخش هم زیاد هست اما میشه....
به هرحال اگه شما بخوایین برنامه نویسی تحت وب رو هم یادبگیرین باید طراحی وب رو هرچند کم بلد باشین
پس اولین قدم در هر دو مورد یادگیری HTML و CSS هستش

(برنامه نویسی هم اینجوری نیست که اصلا لازم نباشه، لازم هست اما نه به اون صورت که شما فکرشو بکنین، مثلا گاهی آدم میخواد یه بخش از این CMS ها رو تغییر بده یا یه بخش جدید بهش اضافه کنه که به صورت پیشفرض روش نیست ، یا مثلا یه شرکت خصوصی میاد یه سایت احتصاصی بزنه و نمیخواد با CMS های آماده باشه میده برنامه نویسیش میکنن که اینجور درخواست ها کم هم نیست)
در کل برای اینکه در طراحی وب واقعا حرفه ای باشی باید برنامه نویسی رو هم تاحدودی بلد باشی !
Azoic بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
از بهترین CMS ها میشه به این موارد اشاره کرد
http://wordpress.org/
http://www.joomla.org/
و....
و بهترین و کاملترین و امنترین و در کل کاملترین از هر لحاظ http://drupal.org/ (گرچه کمی قالب سازی و همچنین کار باهاش سخت هست)
ADEL بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
به نظر من اگه شما هیچ اگاهی در مورد برنامه نویسی ندارین ، بهتره که برای سطح مقدماتی به یه کلاس بری . مهمترین گام در برنامه نویسی یه پایه قوی هستش که اگه شما از همون اول خودتون بخواین با کتاب و ... برنامه نویسی رو شروع کنین خیلی مشکله و با سوال ها و اشتباه های زیادی روبرو میشین و چون کسی نیست کمکتون کنه و ازش بپرسین، این مشکلات همیشه همراهتونه.
احسان بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
آقا ممنون
مسعود بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
برو مجتمع فنی هم درست و حسابی یاد می گیری و هم مدرکش معتبره
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.