1. Amin
  2. نرم‌افزار
  3. پنج شنبه, 30 مرداد 1393
سلام.
دوستان من میخواستم به کامپیوتر دوستم ویندوز بزنم(ویندوزش کلا بالا نمیاد) ولی هر کاری میکنم نه صفحه بوت باز میشه نه ویندوز نصب میشه. همون جا تو صفحه بایوس میمونه.

همه کابلا و اتصالات و چک کردم ولی نشد که نشد.

کسی میدونه مشکل از چی میتونه باشه
FaRsHiD بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
سلام دوست عزیز شما از این راهنمایی کمک بگیرید:
استفاده از Jumper درون Motherboard برای پاک کردن CMOS :

بسیاری از مادربورد ها دارای Jumper هستند که با استفاده از آنها اگر نتوانستید وارد BIOS شوید می توانید CMOS را پاک کنید. مثلا در بعضی مواقع که BIOS سیستماتن دارای پسورد باشد و شما هم پسورد آن را بلد نباشید می توانید از این روش برای پاک کردن CMOS استفاده کنید.

محل Jumper ها روی مادر بورد است که به راحتی می توان آن را پیدا کرد و تمام این مراحل روی اکثر کامپیوتر ها یکی است . پس برای این کار باید ابتدا کامپیوتر را کاملا خاموش کنید تا برق از جایی که فکر نمی کنید ، دامنتان را نگیرد و بعد از آن کیستان را باز کنید و روی مادربورد به دنبال Jumper که معمولا با نام های CLEAR CMOS ، CLEAR ، CLR CMOS ، PASSWORD و CLR PWD است بگردید. که معمولا Jumperها را می توان نزدیک باتری CMOS که در ادامه آن را برایتان توضیح می دهیم ، پیدا کرد.
http://www.xum.ir/images/2014/08/21/fc3ce1d059b8471dad58899120d3301d.jpg
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
Amin بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ببخشید این جامپری که میگید، کلیدی چیزی هست؟؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
FaRsHiD بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
جامپر یه کلید سخت افزاری که مطالق با مادربورد شما کلید و عمل کرد ان فرق میکنه
نمونه از جامپر برای ریست کردن بایوس :
http://alladin.persiangig.com/image/new_folder/cmos_jumper2.JPG
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
Amin بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
من پیداش کردم ولی اون تیکه ابی رنگی که شما گذاشتید رو نداره.
خوب حالا باهاش چی کار کنم؟
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
FaRsHiD بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
دوست عزیز اینم یه راهنمایی کامل برای شما:

طریقه ریست کردن بایاس سیستم -به همراه توضیحات تمامی قسمت ها (بایوس)


1- برداشتن باتری مادر برد و اتصال کوتاه پایه هایه باطری و قطع کردن تمام کابلها و زدن چند بار کلیک پاور و ریست برای تخلیه کامل

2- ست كردن جامپر CLEAR BIOS مادربورد

3- نرم افزاري كه با استفاده از برنامه هايي BIOS را CLEAR مي كنند.

4- بدون نياز به برنامه كمكي مي باشد:

-ابتدا به Prompt DOS برويد.

مراحل زير را دنبال كنيد:

C:> DEBUG

-O 70 2E

-O 71 0

-Q

با اينكار محتويات SETUP از جمله كلمه عبور آن ریست مي گردد.

تازه بعد از اينكه اينكار را انجام داديد دوباره به ست آپ بروید يد وست آپ را به حالت پيش فرض ببريد

برخی از گزینه های Setup

Standard Cmos Setup

در این قسمت تنظیمات مربوط به شناساندن هارد و فلاپی و درایو های CD انجام می شود.و همچنین ترتیب قرار گیری هارد دیسک و دوایوها بر اساس اولیه و ثانویه (Master & Slave) و... مشخص می شود

Advance Cmos Setup

در این قسمت تنظیماتی مثل بوت شدن سیستم از روی درایو ها طبق اولویت انجام می شود.و دارای سه گزینه(Fristy . Secondy. Thridy ) است.

Resum By Alarm

در این قسمت می توان با فعال کردن آن و دادن مقدار به گزینه های ساعت و تاریخ (Date & Time) می توان تنظیم کردکه کامپیوتر در تاریخ و زمان تعین شده به صورت اتوماتیک روشن شود.



Viruse Warning

اگر این انتخاب بر روی خصوصیات Enabled تنظیم شود در آن صورت وقتی برنامه ای در تلاش برای نوشتن بر روی بخش راه انداز (Boot Sector) باشد کاربر پیغام را دریافت می کند.پس از دریافت پیغام هشدار می دانید که باید یک برنامه ضد ویروس را اجرا کنید.تنظیم پیش فرض برای این انتخاب Disabled می باشد. توجه داشته باشید که فعای بودن این گزینه موجب می شود که پیغام هشدار را تنها وقتی در مرحله ی راه اندازی قرار دارید دریافت کنید نه وقتی که ویندوز در حال اجرا شدن است.

<<<<<<توجه:در هنگام نصب یک سیستم عامل جدید باید این خصوصیت را غیر فعال کنید.>>>>>>

CPU Internal Cache

این انتخاب فعال بودن حافظه پنهانی داخل CPU را نشان می دهد.بنابر این باید روی خصوصیت Enabled باشد.

Processor Number Featur

این انتخاب نیز می تواند روی گزینه Enabled و Disabled تنظیم شود.فعال بودن انتخاب مذکور به این معنا است که شماره سریال پردازشگر می تواند توسط نرم افزار مخصوصی خوانده شود.

Quick Power On Self Test

این انتخاب نیز می تواند روی گزینه Enabled و Disabled تنظیم شود.اگر انتخاب مذکور بر روی خصوصیت Disabled تنظیم شود در آن صورت زمان بیشتری صرف انجام عملیات Post (شمارش رم در اول بوت) خواهد شد.

Boot From Lan First

اگر این انتخاب فعال باشد در آن صورت Bios سعی می کند به جای راه اندازی شدن از طریق درایو دیسک سخت موجود بر روی آن سیستم،از طریق درایو سرویس دهنده شبکه محلی راه اندازی شود.البته این در صورتی است که کنترل کننده شبکه از این خصوصیت پشتیبانی کند.

Boot Sqence

اگر این انتخاب بر روی تنظیمات پیش فرض خود باشد در آن صورت Bios در ابتدا تلاش می کند که سیستم را از درایو A راه اندازی کنداگر موفق نشد سپس به سراغ درایو C می رود. شما می توانید ترتیب دیگری را برای تلاش Bios هنگام راه اندازی سیستم انتخاب کنید.

Vga Boot From

اگر در سیستم شما دو کنترل کننده ی تصویری وجود داشته باشد با استفاده از این انتخاب می توانید کنترل کننده ای که سیستم باید انتخاب کند را معین کنید.

Boot Up NumLock Status

با انتخاب این گزینه شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا کلید NumLock با روشن شدن سیستم فعال شود یا خیر؟ اگر می خواهید کلید NumLock با روشن شدن سیستم روشن گردد

خصوصیت Boot NumLock را بر روی On تنظیم کنید در غیر این صورت می توانید خصوصیت Off را برای آن انتخاب کنید.



Security Option

برای این انتخاب می توانید از دو خصوصیت Setup یا System یکی را انتخاب کرد.اگر خصوصیت System را انتخاب کنید در آن صورت هم برای راه اندازی سیستم و هم برای اجرا شدن Setup باید کلمه عبور را وارد کنید.اما اگر خصوصیت Setup را انتخاب نمایید در آن صورت فقط برای اجرای برنامه Setup به کلمه عبور نیاز خواهید داشت.

Pci/Vga Palette Snoop

برای این انتخاب می توانید یکی از دو خصوصیت Disabled یا Enabled را تعیین کرد. تنظیمات این انتخاب هنگام استفاده به از مونیتور به جای تلویزیون یا برای وقتی که اجرای CD باعث به هم ریختن تصویر مونیتور میشود مورد استفاده قرار می گیرد.اگر کارتهایی چون کارت TV در سیستم تان به کار رفته است در آن صورت این انتخاب را بر روی خصوصیت Enabled قرار دهید.

Assign IRQ For VGA

با استفاده از این انتخاب می توانید برای کنترل کننده VGA یک خط IRQ تعیین کنید.

Os Select For DRAM>64MB

برای این انتخاب می توانید یکی از دو خصوصیت Non-Os2 یا Os را انتخابی کرد.اگر سیستم شما بیش از 64 مگابایت حافظه دارد و سیستم عامل OS/2 را اجرا می کند در آن صورت این انتخاب را بر روی خصوصیت OS2 تنظیم کنید. اگر سیستم تان از سیستم عامل دیگری استفاده می کند در آن صورت انتخاب مذکور را بر روی خصوصیت Non-Os

تنظیم نمایید.

<<<<<<توجه:اگر حافظه سیستم شما کمتر از 64 مگابایت باشد در آن صورت Bios این انتخاب را نخواهد داشت.>>>>>>

HDD S.M.A.R.T. Capability

اگر این انتخاب را بر روی Enabled تنظیم کنید در آن صورت به Bios اجازه می دهید که از پروتکل SMART استفاده کند.پروتکل SMART وقتی که درایو دیسک سخت در حال خراب شدن استکاربر را از این موضوع مطلع می سازد.

منبع سایت:سبزرایان
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. نرم‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.