1. WKG.MHKHK
  2. جواب
  3. پنج شنبه, 11 دی 1393
سلام خدمت دوستان عزیز
بنده یه سری اطلاعات درباره انواع بدبینی میخوام
انواع بدبینی ، اثرات ، مثال ها ، روش درمان و...
ترجیحا یا از زبان خودتون باشه یا از یک جای معتبر کپی کنید :)
خیلی خیلی ممنون
M.H.KH.K
ترس تو شیر را درنده میکند
خاکـــــــــــــــیمـ‍‌خالـــــــــــــــصـ‌ســـــــــــــــــــــربــــــــــــــــــــــــــــه‌راه
Hamid بهترین پاسخ Pending Moderation
4
رای
پس‌گیری
بدبینی یک حالت درونی و از صفات بسیار بدی است که از زوایای متعدد قابل بحث است؛ زیرا آثار منفی فردی و اجتماعی، روحی و جسمی، اخروی و دنیوی زیادی دارد.
بدبینی و بدگمانی موجب عدم اعتماد شخص به دیگران و اطرافیانش می شود، از این رو نسبت به حوادث، وقایع، افراد و کارهای آنان با دید منفی نگریسته و آنها را به صورت نادرست تفسیر می کند.
خیلی از زوجین بدبینی‌های بیمارگونه خود را نوعی رفتار طبیعی تلقی می‌كنند و آن‌را با عناوینی همچون غیرت و تعصب و مراقبت توجیه می‌كنند، حال آن‌ كه واقعیت چیز دیگری است.
بدبینی به دسته تقسیم میشود:
گروه اول افرادی هستند كه بدبینی در ذاتشان است. این افراد را از همان ابتدای زندگی براحتی می‌توان شناخت؛ آن زمان كه نسبت به هر موضوعی نیمه خالی لیوان را می‌بینند و در رابطه با پیرامون خود نوعی نگاه منفی دارند.
گروه دوم افرادی هستند كه نوعی وسواس نیز در بدبینی‌هایشان نهفته است. این دسته از زوجین نسبت به برخی رفتارها و واكنش‌های همسر خود به جنس مخالف، حال در محیط كاری باشد، نوعی وسواس فكری دارند كه در پاره‌ای اوقات همراه با بدبینی به وی است كه البته در این فرم باز هم اختلاف بین زوجین خیلی پدیدار نمی‌شود.
گروه سوم كه در حقیقت روزگاری جزو گروه‌های یك و دو بودند بشدت در معرض خطرند، چرا كه مبتلا به اختلالات پارانوئیدال می‌شوند به این معنا كه با كنار هم گذاشتن برخی پارامترهای خیالی به این نتیجه می‌رسند كه همسرشان قطعا در حال خیانت به وی است و این فكر همچون خوره جسم و روح فرد را نابود می‌كند و اگر خوشبین باشیم كه اتفاق ناگواری در این بین نیفتد، طلاق و جدایی بین زوجین مسالمت آمیز ترین اتفاق است.
چی کار کنیم؟؟؟؟؟؟؟
همیشه سعی كنید در هر موضوعی با همسر خود صادق باشید
ریشه بسیاری از بدبینی‌ها عدم صداقت در ابتدای زندگی است. زن یا مرد رازی را در زندگی دارد كه می‌كوشد آن را از همسرش پنهان كند كه البته در بیشتر مواقع موفق نمی‌شود و خود این پنهانكاری نقطه شروع بدبینی‌ها می‌شود.

نسبت به قول و قرار خود با همسرتان خیلی حساس باشید
این موضوع برای مردها باید بیشتر رعایت شود، چرا كه خانم‌ها هر نوع تاخیر را در رسیدن به قرار مثبت نگاه نمی‌كنند و طبیعتا افكار منفی در آنها شكل می‌گیرد.

در مراودات اجتماعی خود خیلی مراقب باشید بویژه اگر طرف شما جنس مخالف باشد
هر نوع صحبت غیركاری، تماس‌های بی‌مورد و روابط آزاد در محیط‌های كاری نتیجه‌ای شوم در بردارد كه اگر شما هم فكری در سر نداشته باشید، همسرتان جور دیگری برداشت می‌كند.

از غافلگیری‌های احساسی كه نیازمند پروژه‌ای پیچیده باشد، پرهیز كنید
مثلا برای سالگرد ازدواجتان بخواهید همسرتان را غافلگیر كنید و نوعی پنهانكاری داشته باشید. دیده شده كه بسیاری از زوجین به این نوع كارها با بدبینی نگاه می‌كنند كه اگر هم به خیر و خوشی ختم شود، گمان می‌كنند كه پایان خوش كار هم در حقیقت قسمتی از یك پروژه خطرناك برای خیانت به وی بوده است.
امیدوارم وقت کنی تا آخرش بخونی و بهش عمل کنی.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. جواب
  3. لینک جواب
حسین :) بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
خیلی کوتاه میگم
رفتار انسان و تفکراتش روی جهان اطراف تاثیر می گذاره
این رو تو آزمایشگاه ها به انجام رساندند و نتایج جالبی بدست آورند که جمله بالا رو تصدیق می کنه
بنابراین همیشه خوش بین باش!
اللهم عجل لولیک الفرج
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. جواب
  3. لینک جواب
رهامنش بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
من خیلی خیلی کوتاه میگم

مهمترین عامل بد بینی خلاصه میشه تو این جمله : کافر همه را به کیش خود پندارد



شخصی که خودش در درجه اول تمامی خصلت های بدش رو کنار بزاره و به درجه ای برسه که کسی نتونه ازش انتقاد بکنه - اونوقته که پدیده ای به نام بد بینی نابود میشه .
;) ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. جواب
  3. لینک جواب
رهامنش بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
"کافر همه را به کیش خود پندارد"


این ضرب المثل زمانی استفاده می شود که فردی با نگاه بدبینانه خود و براساس اندیشه هایش ، رفتار ما را از دیدگاه خودش تفسیر می کند و ما برای پاسخ دندان شکن خود با بکار بردن این ضرب المثل به وی تذکر می دهیم که دوست عزیز چون تو خود این گونه ای دلیل نمی شود که بقیه هم اینگونه باشند.


از نظر علم روانشناسی دلیل این عمل توسط دیگران عدم موفقیت در زندگی یا عدم تشویق توسط دیگران است . و این گزینه مقداری از روی حس حسادت به وجود آمده و به هیچ وجه قابل تذکر یا امر به معروف نیست !

تنها راه حذف این بد بینی یک شخص ( در واقع شروع به حذف خصلت های بد خودشه ) زمانی که شخصی خصلت بدی یا ناشایستی نداشته باشه که شخصی نتونه اون رو مورد انتقاد بده یعنی از نظر رفتاری - اخلاقی - اجتماعی شخص موفق و الگو به حساب خواهد اومد .
پس به این شکل بد بینی از بین خواهد رفت .




بیشتر از این نتونستم برات جور کنم : خواستی با صوت بخون طولانی بشه :p :)
;) ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. جواب
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.